مردم در سراسر جهان چه می خورند

مردم در سراسر جهان چه می خورند

پیتر منزل یکی از آن عکاس های ماهر جهانگردی است که در یکی از تازه ترین کارهایش تصاویری از آذوقه هفتگی مردم سراسر دنیا تهیه کرده است. در این تصاویر او میزان هزینه ای که هر خانواده برای تهیه آذوقه هفتگی خود پرداخت میکند را نیز محاسبه کرده است.

ارزش غذایی ۱ هفته مردم سراسر جهان

Discover What People Eat Around The World In One Week?: Photos Will Shock You

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

Peter Menzel و Faith D’Aluisio زن و شوهری بودند که یک تیم تشکیل دادند و به ۲۴ کشور سراسر دنیا سفر کردند و از خوردنی های یک هفته ۳۰ خانوده عکس برداری کردند. این زن و شوهر باهوش یافته های خود را در کتابی به نام Hungry Planet: What The World Eats به چاپ رساندند. هر خانواده ای که در کتاب قید شده است مصاحبه مفصلی به همراه توضیحات مربوط به خرید مواد غذای هفتگی، غذاهای مورد علاقه، عکس خرید آنها از بازار، عکس آنها در خانه و غیره را داشته اند. ما چند مورد از این تصاویر را جمع آوری کرده ایم که در ادامه آنها را ارائه خواهیم داد. شما می توانید بهترین وب سایت های فارسی آموزش آشپزی و شیرینی پزی را نیز با هم مقایسه کنید.

آمریکای شمالی – کارولینای شمالی

یکی از ایالت های جنوبی آمریکا، کارولینای شمالی است که مرکزش رالی و از شهرهای مهم آن می توان به شارلوت و اشویل اشاره کرد. کارولینای شمالی یکی از ۱۳ ایالتی بود که بر علیه سلطه بریتانیا قیام کردند.

غذای مورد علاقه: اسپاگتی، سیب زمینی، مرغ با دانه کنجد

آمریکای شمالی - کارولینای شمالی

کانادا – قلمرو نوناووت

یکی از بزرکترین و جدیدترین قلمروی کانادا، نوناووت است که در سال ۱۹۹۹ میلادی از قلمرو نواحی شمال غرب جدا شد. در سرشماری که در سال ۲۰۱۱ انجام شد جمعیت نوناووت ۳۱۹۰۶ نفر بوده است که نسبت به سال ۲۰۰۶ افزایشی ۸.۳ درصدی داشته است.

غذاهای مورد علاقه: نهنگ قطبی، خرس قطبی، پیتزا، هندوانه

کانادا - قلمرو نونووت

آمریکای مرکزی – مکزیک

آمریکای مرکزی در قاره آمریکا واقع شده است و در واقع مانند پلی آمریکای شمالی و جنوبی را به هم وصل می کند. در واقع از مرز جنوبی مکزیک تا مرز شمالی کلمبیا به عنوان آرمیکای مرکزی در نظر گرفته خواهد شد.

غذای مورد علاقه: خرچنگ، پیتزا، ماکارونی، مرغ

آمریکای مرکزی - مکزیک، کوئین وواکا

آمریکای جنوبی – اکوادور

اکوادور که در شمال غربی آمریکای جنوبی واقع شده است دارای زبان رسمی اسپانیایی است و حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد، پایتخت آن کیتو است و گواپاکیول بزرگترین شهر آن است.

غذای مورد علاقه : سوپ سیب زمینی با کلم

آمریکای جنوبی - اکوادور، تینگو

اروپا – بریتانیا

بریتانیا که اغلب فارسی زبانان آن را انگلیس می نامند در سواحل شمال غربی اروپا واقع شده است و پایتختش لندن می باشد. آب و هوای آن مرطوب و معتدل می باشد و در تابستان دارای میانگین دمای هوای ۱۳ تا ۱۷ درجه و در زماستان بین ۵ تا ۷ درجه سانیگراد می باشد.

غذاهای مورد علاقه : آوکادو، ساندویچ سس مایونز، کوکتل، کیک شکلات با کرم

اروپا - بریتانیا، کلینگبورن دوکسی

آلمان – بارگتیده

آلمان که پایتخش برلین است در قاره اروپا واقع شده است و با مروز مشترکی با دانمارک (از شمال)، لهستان و جمهوری چک ( از شرق)، اتریش و سوئیس (از جنوب)، فرانسه و لوکزامبورگ (از جنوب غربی)، بلژیک و هلند ( از شمال غرب) دارد.

غذاهای مورد علاقه : سیب زمینی سرخ با پیاز، شاه ماهی، نودل با تخم مرغ و پنیر، پیتزا، پودینگ وانیلی

آلمان - بارگتیده

فرانسه – مونترویل

فرانسه دارای مساحت ۵۴۷۰۳۰ کیلو متر مربع است که با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، اسپانیا و آندورا از جهت شمال شرقی، شرق و جنوب غربی مرز مشترک دارد.

غذاهای مورد علاقه: زردآلو، کیک پاستای ماکارونی، غذای تایلندی

فرانسه - مونترویل

آفریقا – چاد

آفریقا که حدود یک هفتم جمعیت جهان را تشکیل می دهد سومین قاره پهناور جهان است که حدود ۳۰۲۲۱۵۳۲ کیلومترمربع مساحت دارد. این کشور حدود ۱ میلیارد نفر جمعیت دارد و در دو طرف خط استوا قرار گرفته است.

غذاهای مورد علاقه : سوپ با گوشت گوسفند تازه

آفریقا - چاد

مصر – قاهره

پایتخت مصر قاهره نام دارد و بزرگترین شهر خاورمیانه و جهان عرب محسوب می شود. قاهره در ۱۶۵ کیلومتری جنوب دریای مدیترانه و ۱۲۰ کیلومتری غرب خلیج و آبراه سوئز قرار گرفته است.

غذای مورد علاقه : بامیه و گوشت گاو

مصر - قاهره

استرالیا

استرالیا در نیم کره جونوبی واقع شده است و جزء ششمن کشور پهناور دنیا به شما می رود و دارای وسعت ۷۶۸۶۸۵۰ کیلو متر مربع است. در استرالیا ۷۵۵ گونه متنوع زیست بوم وجود دارد.

غذاهای مورد علاقه : هلو استرالیایی، ماست

استرالیا

آسیا – چین

در شرق قاره آفریقا کشور چین واقع شده است و دارای ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت است که جزء پرجمعیت ترین کشور دنیا محسوب می شود. مساحت این کشور حدود ۹.۶ میلیون کیلومتر است.

غذاهای مورد علاقه : گوشت خوک با سس شیرین و ترش

آسیا - چین

ژاپن – کودایرا

در اقیانوس آرام ودر آسیای شرقی کشوری به نام ژاپن واقع شده است و یکی از قدرت های اقصادی جهان محسوب می شود. وسعت این کشور تقریبا به اندازه مساحت فنلاند یا پاراگوئه است و در حدود ۳۳۸۰۰۰ تا ۴۰۶۰۰۰ کیلو متر مربع است.

غذاهای مورد علاقه: ساشی، میوه، کیک، چیپس سیب زمینی

ژاپن - کودایرا

آسیای جنوبی – بوتان، روستای شینگکی

کشور بوتان در جنوب آسیا واقع شده است و پایتخت آن تیمفو است و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و مردم آن بودایی هستند.

غذاهای مورد علاقه: قارچ، پنیر و گوشت خوک

آسیای جنوبی - بوتان، روستای شینگکی

آنچه که مردم سراسر جهان می خورند کاملا متفاوت هستند و از یک خانواده به خانواده دیگر متفاوت است در برخی از خنواده ها مصرف میوه دیده نمی شود و در برخی دیگر کربوهیدرات استفاده نمی شود. جهان غرب غذاهای فرآوری شده زیادی می خورند. غلات، نان، چیپس، سودا و غیره. بسیاری از خانواده ها سبزیجات یا میوه کافی ندارند و حتی بخش هایی از آسیا به نظر می رسد مقدار زیادی از غذاهای فرآوری شده را مصرف می کنند. اگر قصد دارید در طول سفرهای داخلی و خارجی خود برای غذا خوردن رستورانی را انتخاب کنید بهتر است از بهترین سایت های نقد و بررسی رستوران های ایران و جهان استفاده کنید.


ایتالیا

ایتالیا

کویت

کویت

آمریکا

آمریکا

منگولیا

منگولیا

هند

هند

آمریکا

آمریکا

مالی

مالی

گرینلند

گرینلند

ترکیه

ترکیه

فیلیپین

فیلیپین

چین

چین

بوسنی هرزگوین

بوسنی هرزگوین

کوبا

کوبا

استرالیا

استرالیا

گواتمالو

گواتمالو

نظرات و پیشنهادات شما؟

اگر یک عکس از غذاهای هفتگی شما گرفته شود کدام محصول غذایی بیشتر در سفره شما یافت می شود؟ میوه یا کربوهیدرات؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انزل وب
طرحی جدید برای جایگزینی تاریخ انقضا و مطلع شدن از سلامت مواد غذایی

نظرات