آموزش 4 روش حذف، پاک کردن و غیرفعال کردن Jump List در ویندوز 7، 8 و 10

آموزش ۴ روش حذف، پاک کردن و غیرفعال کردن Jump List در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

مایکروسافت برای راحتی کار کاربران خود قابلیتی به نام جامپ لیست یا Jump Lists در ویندوز خود قرار داده است تا کاربران به فایل هایی که اخیرا باز کرده اند دسترسی داشته باشند. حال اگر سیستمی توسط چند کاربر مختلف استفاده شود آنها احساس امنیت نمی کنند و فکر می کنند که کاربران دیگر می دانند آنها چه فایل ها را استفاده کرده اند که فکر درستی نیز هست. اگر شما این قابلیت را دوست ندارید می توانید آن را پاک و یا غیرفعال کنید. در ادامه با آموزش ۴ روش حذف، پاک کردن و غیرفعال کردن Jump List در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ در خدمت شما هستیم.

آموزش پاک کردن موارد اخیرا مشاهده شده از Jump List ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

Delete or Clear Jump List Recent Items in Windows 7, 8 & 10

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

اگر شما شخصی هستید که دوست ندارد دیگران ببینند چه نوع سندی، فیلمی، موسیقی و … را باز کرده است می توانید با پاک کردن و غیرفعال کردن Jump List  ویندوز خود به این هدف دست پیدا کنید. قابلیت Jump Lists از منوی Start به نوار کار ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ انتقال داده شد. برای مثال اگر شما اسناد ورد مختلف را باز کنید و روی آیکن ورد در نوار کار کلیک راست کنید شما لیستی مانند زیر خوهید دید:

آموزش پاک کردن موارد اخیرا مشاهده شده از Jump List ویندوز 10، 8 و 7

همین اتفاق برای مرورگرهای وب نیز اتفاق خواهد افتاد. وقتی که ما روی آیکن کروم در نوار کار کلیک راست می کنیم سایت هایی که اخیرا باز کرده ایم را مشاهده خواهیم کرد.

آموزش پاک کردن موارد اخیرا مشاهده شده از Jump List ویندوز 10، 8 و 7

اگر هیچ کس دیگری از کامپیوتر شما استفاده نکند این ویژگی خوبی است، اما در غیر این صورت شاید امنیت شما به خطر بیافتد. مایکروسافت این ویژگی را برای راحتی کر کاربران ایجاد کرده است بنابراین شما می توانید به راحتی صفحات وبی که اخیرا مشاهده کرده اید را مجددا باز کنید و یا فایل هایی که اخیرا باز کرده اید را مشاهده کنید. هر برنامه به صورت جداگانه از این ویژگی بهره می برد. اگر یک برنامه از Jump List پشتیبانی نکند هنگامی که شما روی آیکن آن کلیک راست می کنید چیزی مشاهده نخواهید کرد.

قبلا در انزل وب ۵ روش حذف هیستوری و بخش Recent Files در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را به شما آموزش دادیم، در ادامه ۴ روش پاک کردن موارد اخیرا مشاهده شده از Jump List ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه پاک کردن Jump List از برنامه نوار کار

برای پاک کردن Jump List چند راه حل وجود دارد ساده ترین آن این است که روی یکی از موارد کلیک راست کنید و Remove from this list را انتخاب کنید.

آموزش پاک کردن موارد اخیرا مشاهده شده از Jump List ویندوز 10، 8 و 7

بدیهی است که انجام این کار برای تک تک موارد می تواند وقت گیر باشد. شما می توانید با غیرفعال کردن قابلیت Jump Lists از این مرحله وقت گیر رها شوید.

غیرفعال کردن Jump Lists در ویندوز ۷

برای جلگویری از ذخیره و نمایش لیست هایی که اخیرا مشاهده کردید شما باید اول روی نوار کار کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید.

نحوه پاک کردن Jump List از برنامه نوار کار

حالا سربرگ Start Menu را انتخاب کنید و گزینه Store and display recently opened items in the Start menu and the taskbar را از حالت انتخاب خارج کنید.

غیرفعال کردن Jump Lists در ویندوز 7

بعد روی OK کلیک کنید تا تمام اطلاعات ذخیره شده برای آیتم هایی که اخیرا باز شده اند پاک شوند. اکنون وقتی که هر برنامه ای که در نوار کار است کلیک راست کنید هیچ اطلاعاتی مشاهده نمی کنید.

غیرفعال کردن Jump Lists در ویندوز ۱۰

برای غیرفعال کردن جامپ لیست در ویندوز ۱۰ دکمه Start را کلیک کنید و بعد Settings و سپس Personalization را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن Jump Lists در ویندوز 10

حالا در پنل سمت چپ روی Start کلیک کنید و گزینه Show recently opened items in Jump Lists on Start or the taskbar را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن Jump Lists در ویندوز 10

پاک کردن دستی جامپ لیست

تمام مواردی که اخیرا در جامپ لیست وجود دارند در یک مکان مخفی از ویندوز ذخیره می شوند که می توانید در ویندوز ۷  نسخه های بالاتر به آن دسترسی داشته باشید. لطفا مسیر زیر را در ویندوز اکسپلورر کپی و پیست کنید:

%APPDATA%\Microsoft\Windows\Recent\AutomaticDestinations

حالا شما فایل ها را با نام هایی بسیار طولانی مشاهده خواهید کرد و این به این دلیل است که این فایل ها رمزگذاری شده اند. هر فایل نشان دهنده یک لیست از آیتم های اخیر است که برای یک برنامه خاص ذخیره شده است.

پاک کردن دستی جامپ لیست


یک قابلیت جالب و پر کاربرد  در ویندوز ۷ ، قابلیت Jump List است، شما می توانید در Jump List پوشه ها یی که بیشتر با آنها سروکار دارید Pin کنید تا همیشه در دسترس شما باشند. برای دیدن Jump List بر روی آیکون Explorer که در TaskBar ویندوز Pin شده است کلیک راست کنید.

آموزش 4 روش حذف، پاک کردن و غیرفعال کردن Jump List در ویندوز 7، 8 و 10

در Jump List یک قابلیت دیگر  بطور پیش فرض به نام Recent فعال است که آخرین پوشه هایی که در ویندوز باز نموده اید را به شما نشان میدهد، ممکن است این قابلیت برای افرادی خوشایند نباشد، در ادامه چگونگی حذف این قابلیت را آموزش می دهیم. برای حذف Recent بر روی Start Menu ویندوز خود کلیک راست کرده و گزینه Properties کلیک کنید

آموزش 4 روش حذف، پاک کردن و غیرفعال کردن Jump List در ویندوز 7، 8 و 10

از پنجره باز شده تب Start Menu تیک گزینه Store and display recently opend items in the Start Menu and the taskbar را بردارید و بر روی گزینه OK کلیک کنید.

آموزش 4 روش حذف، پاک کردن و غیرفعال کردن Jump List در ویندوز 7، 8 و 10

حالا اگر به Jump List خود نگاه کنید گزینه Recent به طور کامل از آن حذف شده است. در آخر پیشنهاد می کنیم نحوه دسته بندی پوشه های Jumplist ویندوز ۷ را یاد بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۴ روش حذف و غیرفعال کردن Jump List در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ به شما آموزش دادیم چنانچه روش دیگری میشناسید یا در مورد این پست نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • Hossein says:

    روش آموزش شما بسیار ساده و آموزنده هست. موفق باشید

  • سوسن says:

    واقعا بابت این مطلب ممنون …

    من هر روز فیلم های سینمایی و کلیپ با برنامه PotPlayer نگاه می کنم … منتها نمی خواستم، بقیه ببینن یا متوجه بشن که آخرین فایلهایی که نگاه کردم (آخرین فایل های پخش شده)، چیا بوده …
    این PotPlayer لعنتی، همه فایل های ویدیویی اخیرا پخش شده رو تو Jump List خودش تو منوی استارت نشون می داد …
    هر چی تنظیمات برنامه رو گشتم و زیر و رو کردم، نتونستم گزینه “غیر فعال کردن این قابلیت” رو پیدا کنم … اصلا وجود نداشت.

    اصلا عذاب الیم بود … !
    ولی این مطلب شما رو که دیدم، مشکل حل شــــــــد … دم تون همیشه گرم …!

  • Shahin says:

    خدا خیرتون بده خیلی دنبال چنین چیزی می گشتم دمتون گرم واقعاً داشتم عذاب می کشیدم ولی به لطف آموزش زیباتون مشکلم حل شد دمتون گرم

  • ma30 says:

    آقا دمت گرم خدا خیرت بده
    خیلی مفید و خیلی مختصر بود و البته خیلیم خوشحال کننده!

  • ALI NABIPOOR says:

    برای دیدن Jump Listبر روی آیکون Explorerکه در TaskBar ویندوز Pin شده است کلیک راست کنید . جالب این کار را که میکنمJump List ندارم و نمی آید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ALI NABIPOOR says:

    سلام
    ممنون از سایتتان
    من یک مشکل دارم . وقتی که پوشهای را درک میکنم در Windows Explorer دیگر pin نمی شود و قابلیت Jumplist ندارد برای حل این مشکل چه کنم ؟
    ممنون.

  • fateme says:

    سلام
    میشه به من بگید my recent documents کجای ویندوز ۷ قرار داره؟
    من میخام لیست تمام کارهای که با سیستم انجام دادم رو ببینم اما پیداش نمیکنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  • ali says:

    دمت گرم داشت اعصابمو خورد میکرد

  • ایمان قایدی says:

    ازتون ممنونم بابت این اموزش مفید.من خیلی دنبالش گشته بود

  • sina says:

    با تشکر از این آموزش شما
    نمی دونید چقدر تو تنظیمات ویندوز دنبالش گشتم اما پیدا نکرد
    من دو تا سیستم دارم تو یکی به طور پیش فرض غیر فعال و تو اون یکی فعال بود

    خلاصه خدا خیرتون بده حیفم اومد نظر ندم