تنها با چند کلیک ساده فایل های MKV خود را در DVD Player پخش کنید!

تنها با چند کلیک ساده فایل های MKV خود را در DVD Player پخش کنید!

مهم نیست شما فیلم ها و نمایش های تلویزیونی را از تورنت دانلود کرده باشید یا از دوستانتان گرفته باشید، شما احتمالا ما بین این فایل ها فیلم هایی با فرمت MKV مشاهده کرده اید. دوست دارید فایل های MKV خود را در DVD Player پخش کنید اما نمی توانید؟ نگران نباشید و راه حل های پخش فایل های MKV در DVD Player انزل وب را مطالعه بفرمایید.

آموزش ۳ روش ساده پخش فیلم های MKV در DVD Player

Getting MKV Files Playback on DVD Player

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

تنها با چند کلیک ساده فایل های MKV خود را تبدیل به فرمت قابل پخش در DVD Player کنید. فرمت MKV، یکی از فرمت های فایل ویدویی است که امروزه بسیار همه گیر و پر کاربرد شده است، به طوری اکثر فیلم هایی که امروزه در اینترنت یافت میشود دارای این فرمت هستند. اما بسیاری از دستگاه ها مانند DVD Player و… توانایی اجرا این فرمت را ندارند و فقط میتوان فایل های MKV را روی کامپیوتر شخصی اجرا کرد.

آموزش 3 روش ساده پخش فیلم های MKV در DVD Player

چرا فایل های MKV در DVD Player پخش نمی شود؟ پلیرهای استاندارد DVD تنها می توانند دی وی دی ها را بخوانند که به شکل MPEG-2 هستند. علاوه بر این، این پلیرها می توانند VCD و SVCD را بخوانند. دی وی دی پلیرهای جدیدتر می توانند فیلم هایی که با DivX کدک شده اند را بخوانند اما نمی توانند MKV را بخوانند. به همین خاطر ما مجبور هستیم این فایل ها را به فرمت های قابل پخش در دی وی دی پلیر تبدیل کنیم که در ادامه با جزئیات بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت.

نحوه تبدیل فرمت MKV به فرمت قابل پخش در DVD Player

برنامه Pavtube Video Converter Ultimate یکی از بهترین کانورت های ویدیو است که به شما کمک می کند فایل های MKV خود را به فرمت های قابل پخش در DVD Player (مانند DivX AVI, XviD AVI, MPEG-2, DVD PAL, DVD NTSC و غیره) تدیل کنید. بعد از اینکه برنامه را دانلود و نصب کردید، آن را باز کنید و برای اضافه کردن فایل های MKV خود روی Add Files کلیک کنید. فیلم های مورد نظر خود را انتخاب کنید. این برنامه از فایل های دسته ای نیز پشتیبانی می کند یعنی شما می توانید به صورت همزمان چند فایل را انتخاب و وارد برنامه کنید. اگر پیش نمایش فیلم های MKV خود را مشاهده نمی کنید از ۱۰ روش حل مشکل نشان ندادن پیش نمایش عکس و فیلم در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ استفاده کنید.

خب کادرهایی که در تصویر مشخص شده است را توضیح خواهیم داد. اگر فیلم شما زیرنویس دارد در قسمت Subtitles زیر نویس خود را انتخاب کنید. در قسمت Format یکی از فرمت هایی که DVD Player می تواند پخش کند را انتخاب کنید، در قسمت Output مسیری که فایل نهایی ذخیره خواهد شد را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه قرمز رنگ Convert کلیک کنید.

نحوه تبدیل فرمت MKV به فرمت قابل پخش در DVD Player

دانلود نرم افزار تبدیل همه فرمت های تصویری به DVD برای پخش در دستگاه player خانگی

برنامه DVD Creator یکی از برنامه های کانورت قوی است که شما می توانید از آن برای تبدیل فایل MKV به DVD استفاده کنید. وقتی که شما با این نرم افزار عملیات کانورت را انجام می دهید کیفیت از بین نخواهد روفت و کیفیت فیلم بسیار بالا خواهد بود. برای ایمپورت فایل MKV به داخل برنامه شما می توانید فایل را در داخل برنامه بکشید و رها کنید و یا اینکه می توانید از منوی دسترسی سریع Import Files یا Add Files را انتخاب کنید.

دانلود نرم افزار تبدیل همه فرمت های تصویری به DVD برای پخش در دستگاه player خانگی

سربرگ Menu را فشار دهید تا وارد اینترفیش منوی DVD شویدو در اینجا چند تمپلت برای استفاده وجود دارد. برای استفاده از این تمپلت ها خیلی ساده روی آن دابل کلیک کنید. شما می توانید این تمپلت را ویرایش کنید و از آن استفاده کنید و یا اینکه می توانید از تمپلت پیش فرض برنامه استفاده کنید. حالا به سربرگ Burn بروید و عملیات رایت دی وی دی خود را به پایان برسانید.

دانلود نرم افزار تبدیل همه فرمت های تصویری به DVD برای پخش در دستگاه player خانگی

اگر فایل MKV شما دارای زیرنویس است می توانید با برنامه هایی که در پست آموزش کامل چسباندن زیرنویس به فیلم ، سریال و ویدیو ها معرفی کردیم در عرض چند ثانیه زیرنویس و فیلم را با هم ادغام کنید.

نحوه رایت MKV بر روی DVD با برنامه ConvertXtoDVD

در این روش برای رایت MKV بر روی DVD شما نیاز به نرم افزار ConvertXtoDVD دارید که باید دانلود کنید. پس از دریافت و نصب، برنامه را اجرا کنید. این برنامه بصورت خودکار میتواند فایل را پس از اضافه شدن به محیط، روی DVD رایت کرده و یک منو زیبا برای فایل های تصویری شما ایجاد کند. برای اضافه کردن فایل، در پنجره باز شده شما میتوانید فایل های ویدویی خود (MKV,SWF,…) را بصورت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) و بوسیله دکمه + که در سمت راست صفحه است اضافه کنید.

نحوه رایت MKV بر روی DVD با برنامه ConvertXtoDVD

خود برنامه پس از اضافه کردن فایل به شما قابلیت تنظیم صدا،زیرنویس و.. را می دهد که می توانید بر روی علامت + کنار فایل اضافه شده کلیک نمایید و تنظیمات را مشاهده نمایید که پیشنهاد می شود درصورت عدم آشنایی گزینه ها را بصورت پیش فرض باقی بگذارید.

نحوه رایت MKV بر روی DVD با برنامه ConvertXtoDVD

درپایین صفحه شما یک آیکن چراغ راهنمایی مشاهده می کنید. چراغ سبز نشان دهنده  این است که شما میتوانید فایل تصویری دیگری هم به برنامه اضافه کنید و DVD به خوبی میتواند رایت شود، اما اگر چراغ قرمز شود به این معنی است حجم فایل زیاد است و قابل رایت در DVD نیست.

باید توجه داشت که نمایش این چراغ ها بستگی به حجم DVD دارد وشما میتوانید با انتخاب DVD های بالاتر فایل های بیشتری به برنامه اضافه کنید. علاوه بر تنظیمات فایل شما می توانید برای تعیین محل فایل های تبدیل شده، رزولوشن فایل تصویری و.. ازمنو Settings برنامه استفاده کنید.

نحوه رایت MKV بر روی DVD با برنامه ConvertXtoDVD

پس از اضافه کردن فایل های تصویری خود، بر روی دکمه Convert کلیک کنید، برنامه شروع به تبدیل فایل تصویری شما میکند و ضمن اینکه فایل شما در حال تبدیل میتوانید نمایش کوچکی از تبدیل فریم به فریم فایل و مدت زمان باقی مانده را مشاهده کنید. پس از تبدیل فایل، پیغامی مبنی بر اتمام تبدیل فایل صادر می شود، اگر DVD، در دی وی دی رایتر کامپیوتر شما قرار داشته باشد نرم افزار اتوماتیک شروع به رایت کردن فایل های تبدیل شده میکند.

همچنین شما می توانید از منو Action گزینه Burn an already converted project را انتخاب کنید، در پنجره باز شده مسیر فایلی که تبدیل کرده اید را انتخاب کنید.

نحوه رایت MKV بر روی DVD با برنامه ConvertXtoDVD

بعد از انتخاب پنجره ای دیگری باز میشود که شما می توانید رایتر خود را انتخاب و همچنین باز زدن تیک گزینه اول فایل خود را پس از تبدیل پاک کنید، باز زدن دکمه Burn برنامه شروع رایت کردن فایل انتخاب شده میکند.

نحوه رایت MKV بر روی DVD با برنامه ConvertXtoDVD

اگر قصد دارید فیلم های MKV و دیگر فرمت های خود را ویرایش کنید از بهترین برنامه های ویرایش فیلم حرفه ای ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

حالا با استفاده از این ۳ روش شما به سادگی می توانید تنها با چند کلیک ساده فایل های MKV خود را در DVD Player پخش کنید. مسلما لیست امروز انزل وب کامل نبوده و برنامه های کانورتر MPK به DVD و دیگر فرمت های رایج قابل پخش در دی وی دی پلیر وجود دارد. اگر شما این برنامه ها را می شناسید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری تبدیل ویدیو
آموزش کامل تبدیل ویدیو به فرمت فایل MP3 ، MP4 ، AVI و.. در کامپیوتر
چگونه با استفاده از ایمیل فایل ها را به فرمت های مختلف تبدیل کنیم
چگونه با استفاده از ایمیل فایل ها را به فرمت های مختلف تبدیل کنیم
معرفی وبسایت های جالب و کاربردی – شماره۴

نظرات

  • ارمین says:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم در برنامه ی ConvertXtoDVD زیرنویس چسبیده هم ساپورت میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • هانیه says:

    سلام
    ببخشید من برنامه تبدیل فرمت رو دارم بیشتر فیلم هایی رو که میگیرم به فرمت avi تبدیل میکنم و میتونم تو تلویزیون ببینم اما متاسفانه بعضی فیلم ها رو تا میخوام وارد برنامه تبدیل فرمت کنم هشدار میده
    بهم بگین چیکار کنم لطفا

  • Shayan says:

    سلام چگونه فیلم را داخل فلش کپی و اجرا کنم؟؟بدون نرم افزار کپی میکنم اسم فیلم‌میاد ولی اجرا نمیشه سینما خانگی ال جی.ایکس باکس و دی ویدی پلیر سامسونگ تست کردم و مشابه هستند؟؟؟

  • اثنی عشری says:

    سلام مشکل من: هنگام پخش فیلمهای زیرنویس دار، بعضی اوقات زیرنویس چسبیده به فیلم یا فیلمهای دوبله + زیرنویسدار، در هنگام پخش usb ریسور ماهواره، زیرنویسها ناخواناست. شما میتوانید مرا راهنمایی کنید
    ریسور من starsat است مدل SR-999OHDسپاسگزارم

  • هوشمند says:

    سلام من تا Burn an already converted project پیش رفتم میشه بگید بعد از اون چه کاری انجام بدم؟

  • ریحانه says:

    لطفا بگید چگونه فیلمو بجای رایت دردی ودی،درفش ذخیره کنیم

  • ریحانه says:

    لطفا بگید چطور درفلش سی و کنیم فیلمو ؟

صفحات 1 3 4 5