معرفی 12 مورد از بهترین ربات کنترلی اسباب بازی دهه 1980

معرفی ۱۲ مورد از بهترین ربات کنترلی اسباب بازی دهه ۱۹۸۰

دهه ۱۹۸۰ میلادی دهه ی انفجاری ربات ها بود و رباتهایی مانند ربات های خانگی و اسباب بازی ها و.. بوجود آمدند. در ادامه پست امروز انزل وب ما قصد داریم ۱۲ اسباب بازی رباتی که در دهه ۱۹۸۰ به بازار عرضه شدند را به شما معرفی کنیم.

۱۲ اسباب بازی رباتی در دهه ۱۹۸۰

۱۲ Electronic Toy Robots of the 1980s

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

ربات یک وسیله الکترو مکانیکی است که با هدف جایگزین شدن با انسان و انجام کارهای گوناگون طراحی شده است. کودکان همیشه به اسباب بازی ها علاقه نشان داده اند و طراحان اسباب بازی همیشه دنبال ایده هایی نو برای تولید اسباب بازی ها و فروش بیشتر هستند. بنابراین چیز بسیار عجیبی نیست که این طراحان به دنبال طراحی اسباب بازی های رباتی شکل باشند. اسباب بازی های ربات شکل می توانند کارهای متفاوتی مانند آموزش انجام دهند. در دهه ۱۹۸۰ میلادی تعداد زیادی از این اسباب بازی های ربات شکل به بازار عرضه شدند که در ادامه ما ۱۲ مورد از این اسباب بازی های هیجان انگیز را به شما معرفی خواهیم کرد.

12 اسباب بازی رباتی در دهه 1980

ربات اسباب بازی Nintendo R.O.B

Nintendo  ربات خود را که R.O.B نام داشت را در سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۷ همراه با مجوعه Entertainment System Deluxe روانه بازار کرد. این شرکت ژاپنی نینتندو هنوز هم که هنوز است سعی دارد که در ایالات متحده حرف اول را در زمینه ساخت ربات بزند. R.O.B دستورات را از طریق فلش های نوری موجود در صفحه نمایش دریافت می کرد. هنگامی که صفحه نمایش روشن می شود R.O.B آماده دریافت ۶ فرمان است. R.O.B تنها زمانی که همراه یک CRT بود به درستی کار می کرد. ارتفاع این ربات ۲۴ سانتی متربود و سرش به صورت ۴۵ درجه در جهت محور افقی حرکت می کرد.

 ربات Nintendo R.O.B

ربات Radio Shack Armatron

کودکان دهه ۱۹۸۰ از کنترل کردن Armatron که بوسیله ۲ دسته کنترل که بر پایه نصب شده بود به وجد می آمدند. بازوی این ربات از طریق موتور الکتریکی به یک سیستم دنده ای پیچیده متصل می شدو به کاربران اجازه می داد تا اشیای کوچک را انتخاب کنند، حرکت دهند، بچرخانند و رها کنند. با این حال کودکان به سرعت متوجه شند که پنجه این ربات به اندازه کافی قوی نیست.

ربات Radio Shack Armatron

بهترین ربات اسباب بازی Ideal Maxx Steele

Steele یک ربات کاملا قابل برنامه نویسی بود که فقط به خط تولید اسباب بازی کودکان گره خورده بود. در سال ۱۹۸۴ این ربات قیمتی حدود ۳۴۹.۹۹ دلار داشت. Robo Force دارای ربات های کوچکتر، غیرالکترونیکی بود.

بهترین ربات اسباب بازی Ideal Maxx Steele

اسباب بازی ربات Playtime SkateBot

چه انتظاری میتوان از یک ربات سوار بر اسکیت بورد دهه ی ۱۹۸۰ داشت؟ این ربات رو به جلو حرکت میکرد تا زمانی که مانعی مسیرش را عوض کند. ربات SkateBot با باتری کار می کرد و یک وزن قابل تنظیم در نزدیکی عقب ربات و برای چرخ های ربات اعمال می شد که اجازه چرخش به ربات را می داد.

اسباب بازی ربات Playtime SkateBot

آدم آهنی اسباب بازی Playskool Alphie

این ربات با یک سری از کارت های مخصوص کار میکرد و کارهایی در زمینه آموزش به کوذکان، پخش آهنگ مخصوص کودکان و… انجام می داد. با وجود پاهای پلاستیکی، ربات Playskool Alphie نمی توانست به خوبی حرکت کند و یک دکمه قرمز بزرگ در بالای سر این ربات وجود داشت.

آدم آهنی اسباب بازی Playskool Alphie

ربات کنترلی اسباب بازی  Milton-Bradley Big Trak

Big Trak یک تانک الکتریکی بود که به وسیله دکمه هایی که بر روی آن نصب شده قابلیت برنامه دادن توسط کودکان را داشت. کودکان می توانستند حرکت رو به جلو، عقب، آتش و غیره را برنامه ریزی کنند. کاربر دستورات را توسط صفحه کلیذی که در پشت دستگاه وجود داشت تایپ می کردند.

ربات کنترلی اسباب بازی Milton-Bradley Big Trak

اساب بازی ربات نظافتچی Tomy Dustbot

Tomy در طول دهه ۱۹۸۰ میلادی مجموعه ای از اسباب بازی های رباتی خود را منتشر کرد. Dustbot اولین ربات ساخته شده در زمینه تمیز کردن خانه بود که در حالی که گرد و غبار را می مکید در دستانش یک جارو و خاک انداز نیز بود. این ربات همچنین دارای سنسورهایی بود که از افتادن ربات از روی میز و برخورد با وسایل دیگر جلوگیری می کرد.

اساب بازی ربات نظافتچی Tomy Dustbot

ربات اسباب بازی تشخیص گفتار Tomy Verbot

همانطور که در بالا اشاره کردیم Tomy در سال ۱۹۸۰ چند ربات از ربات های خود را به بازار عرضه کرد. Verbot یکی از این ربات ها بود که به گفتار پاسخ می داد. این ربات یک نوع پیشرفته تر از ربات Tomy قبلی بود و قابلیت تشخیص صدا را داشت و  دستورات صوتی مثل توقف کن، دست بالا، دست پایین و.. را تشخیص میداد.

ربات اسباب بازی تشخیص گفتار Tomy Verbot

ربات اسباب بازی Radio Shack Z-707 Battle Iron Claw

Z-707 قابلیت عبور از زمین های ناهموار را داشت و بچه ها می توانستند به وسیله کنترل از راه دور آن را عقب، جلو یا پنجه آن را باز یا بسته کنند. کاربران می توانستند به صورت دستی جهت ربات را تغییر دهند.

ربات اسباب بازی Radio Shack Z-707 Battle Iron Claw

آدم آهنی Tomy Chatbot

این ربات پیام ضبط شده که توسط یک نوار به او داده می شد را دریافت می کرد و سپس توسط کنترل از راه دور به مقصد رفته و با فشردن یک دکمه کنترل  پیغام را برای شخص مورد نظر پخش میکرد. صدای ترک خوردگی، شکستن از محل مقصد نشان دهنده این بود که پیام با موفقیت پخش شده است.

آدم آهنی Tomy Chatbot

اسباب بازی Playtime Steve The Butler

مانند بسیاری از ربات های اسباب بازی، ربات Steve the Butler بسیار هیجان انگیز بود. این ربات بیشتر شبیه یک ماشین بود که بوسیله یک کنترلر رادیویی بدنش هدایت میشد، اما بازوهای این ربات از راه دور کار نمی کرد.

اسباب بازی Playtime Steve The Butler

ربات Playskool Alphie II

مانند Playskool Alphie برای آموزش به کودکان ساخته شده بود که بوسیله کارت ها و سازه های پلاستیکی مفاهیمی مانند A-B-C و ۱،۲،۳ را به کودکان آموزش می داد.

ربات Playskool Alphie II

نظرات و پیشنهادات شما؟

اگر شما هم اسباب بازی رباتی دیگری می شناسید که در دهه ۱۹۸۰ میلادی به بازار عرضه شده است می توانید در بخش دیدگاه این پست آن را به ما معرفی کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۴
انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۳
انزل وب
لباسهای رباتیک،تبدیل کننده ما به ابر انسان
انزل وب
انسانهای پرنده در آسمان نیویورک

نظرات