رویایی بنام WiGig (وای گیگ): انتقال اطلاعات و صدا با سرعت 7 گیگابایت برثانیه!

رویایی بنام WiGig (وای گیگ): انتقال اطلاعات و صدا با سرعت ۷ گیگابایت برثانیه!

WiGig  (وای گیگ) یک استاندارد جدید Wi-Fi است که به طور قابل توجهی اتصال بی سیم اینترنت سریعتری را برای گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و دیگر دستگاه ها به ارمغان خواهد آورد. نه اشتباه نکنید این محصولی از خانواده Nintendo Wii نیست.

معرفی استاندارد ارتباط بیسیم وای گیگ

What is Wireless Gigabit Alliance (WiGig)?

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

وای گیگ چیست؟ WiGig یک استاندار ارتباطات بی سیم است (۸۰۲.۱۱ad) که توسط Wireless Gigabit Alliance ساخته شده است که یک انجمن تجاری بود که ارتباطات وایرلس سریع (چند گیگابایت در یک ثانیه) را توسعه داد. این اتحادیه در ماه مارس سال ۲۰۱۳ توسط اتحادیه وای فای معرفی شد و با مشارکت چند شرکت سخت افزاری و نرم افزار ی، قابلیت استفاده بدون مجوز از رنج فرکانس ۶۰GHz را به شما میدهد. فراتر از ارائه سرعت ۷ گیگابایت بر ثانیه (که سریعترین شبکه ۸۰۲.۱۱n است که در باند ۵GHz میتوان به صد ها داده دستیابی پیدا کرد) WiGig همچنین داده را یکپارچه میکند و نمایش میدهد و دارای شبکه های صوتی است، WiGig قابلیت توسعه مستقیم دیتا باس ها ی USB و PCI را نیز دارد.

معرفی استاندارد ارتباط بیسیم وای گیگ

نحوه کار وای-گیگ

در حال حاضر وای فای از باندهای فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز استفاده می کند که باعث می شود این باندها اشغال شوند و دستگاه هایی که در این باندها کار می کنند بسیار زیاد شوند و ترافیک بسیار زیاد شود،  این در حالی است که وای گیگ از طیف ۶۰ گیگاهرتز استفاده می کند. این باعث می شود که وای گیگ از کانال های گسترده تری نسبت به وای فای استاندارد استفاده کند که سرعت داده ها را تا ۸ گیگابایت در ثانیه افزایش می دهد که مقدار قابل توجهی است.

مزایا و معایب وای گیگ چیست؟

میزان برد وای گیگ حدود ۱۰ متر است و این باعث می شود که دستگاه های نزدیک با هم تداخل نداشته باشند و عملکرد بالای خود را در مناطقی که ممکن است از طیف ۶۰ گیگاهرتز استفاده کنند را حفظ کند. با توجه به تولید محصولات وای فای چند بانده شما قادر خواهید بود مطابق با محیط اتصال مورد نظر خود، به راحتی بین فرکانس های ۲.۴، ۵ و ۶۰ گیگاهرتز سوئیچ کنید. ۹ روش رفع مشکل پیدا نکردن و وصل نشدن وای فای (WiFi) اندروید را مطالعه بفرمایید.

مزایا و معایب وای گیگ چیست؟

سرعت داده وای گیگ حدود ۸ گیگابایت در ثانیه است که این مقدار سرعت به اندازه ای هست که فیلم های HD خود را در عرض چند ثانیه دانلود کنید که تقریبا این سرعت ۲ برابر سرعت وای فای استاندارد فعلی است. انتظار می رود در سال ۲۰۲۰ میلادی سرعت دانلود ۵ گیگابایتی به حدود ۱۰ گیگابایت در ثانیه برسد. مزیت دیگر وای گیگ این است که تاخیر در آن کم است و بسیار پاسخگو است و با توجه به وضعیت Wi-Fi Certified، وای گیگ استانداردهای صنعتی ارتباطات و امنیت را تضمین می کند.

اما از معایب وای گیگ می توان به کوتاه بودن طول موج آن اشاره کرد و این بدان معناست که موج از دیوار و انسان عبور نمی کند به همین دلیل نمی تواند جایگزین خوبی برای Wi-Fi باشد.۲۰ روش حل مشکل پیدا نکردن، عدم اتصال و قطع شدن وای فای ویندوز ۱۰ را مطالعه بفرمایید.

نحوه کار وای-گیگ

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در مورد وای گیگ (WiGig) چیست و چه کاربردهایی دارد؟ صحبت کردیم، اگر در این زمینه تجربه، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

۱۰ محصول و فناوریی که دنیای تکنولوژی را تغییر خواهند داد

نظرات