عظیم پرمجی مدیر شرکت Wipro

مصاحبه با عظیم پرمجی مدیر شرکت Wipro ، بیل گیتس هندی!

رسیدن به پول و داشتن دارایی بیشتر، آرزوی هر انسانی است و بیشتر افرادی که درگیر کسب و کارند این خواسته را در سر دارند. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۱ بیشتر ثروتمندان جهان از میان مدیران برتر فناوری بوده اند و این امر نشان دهنده این است که صنعت IT (فناوری اطلاعات) توانسته به عنوان یک صنعت موفق در میان مردم جهان راه خود را پیدا کند و علاوه بر این که آسایش و راحتی را به کاربران تقدیم کرده، موفقیت های بسیاری را نیز از آن خود کرده است. یک گروه از مجموعه شرکت های “wipro” که در زمینه فناوری فعالیت می کنند، از بزرگ ترین شرکت های نرم افزاری است که کار خود را در ابتدا از هندوستان آغاز کرده و در حال حاضر به یکی از ۱۰۰ شرکت برتر فناوری در جهان تبدیل شده است.  این شرکت بزرگترین پایگاهی است که تامین کننده خدمات تحقیق و توسعه مستقل در جهان است. سکان هدایت این شرکت در دستان فردی است که در حال حاضر در جایگاه ششم فهرست ثروتمندترین مدیران فناوری در سال ۲۰۱۱ قرار دارد. وی در فهرست عمومی جهانی هم در جایگاه ۳۶ قرار گرفته است.

بیل گیتسی که از هند آمد!

Azim Hashim Premji

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

قبلا در انزل وب مصاحبه با آقای جیانفرانکو لانچی، مدیر تولید شرکت acer را خواندید، عظیم هاشیم پرمجی متولد ۲۴ ژوئیه سال ۱۹۴۵ میلادی یکی از سرمایه داران بزرگ هند است و رئیس شرکت Wipro Limited است. او به صورت غیر رسمی عنوان شاهزاده صنعت فناوری اطلاعات هند را از آن خود کرده است. در سال ۲۰۱۰ عظیم هاشیم پرمجی جزء ۲۰ مرد قدرتمند جهان بود که توسط Asiaweek معرفی شد و از دید TIME Magazine او ۲ بار در لیست ۱۰۰ مرد بانفوذ جهان ظاهر شد که یکبار در سال ۲۰۰۴ و بار دیگر در سال ۲۰۱۱ میلادی بود. ۷۳%  از سهام شرکت Wipro از آن پرمجی است و همچنین در این شرکت دارای سهام خصوصی است که ارزش آن دو میلیارد دلار است. او در حال حاضر دومین فرد ثروتمند هند است که در نوامبر سال ۲۰۱۷ دارای ۱۹.۵ میلارد دلار بود. پرمجی کمک های آموزشی خود را با پرداخت ۲.۲ میلیارد دلاری خود به آموزش وپرورش هند آغاز کرد.

بیل گیتسی که از هند آمد!

شما همچنین می توانید مصاحبه با Lars Bak، مدیر پروژه مرورگر گوگل کروم را بخوانید.

عظیم پرمجی کیست؟

عظیم پرمجی ”Azim Premji” فردی ثروتمند و پر قدرت در هند است و علاوه بر این که میریت شرکت wipro را بر عهده دارد، مدیر تعدادی موسسه خیریه نیز می باشد. جالب است که بدانید نام این مدیر مسلمان از سال ۲۰۰۹ به بعد در فهرست ثروتمندان جهان قرار گرفت و در آن سال با داشتن ثروتی در حدود ۵/۷ میلیارد دلار، در جایگاه ۸۳ قرار گرفته بود. او در عرض گذشت مدت زمان بسیار کمی، در حدود ۱۰ میلیارد دلار ثروت خود را افزایش داد و اکنون با داشتن ثروتی بیش از ۱۷ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد هند است.

عظیم پرمجی کیست؟

شرکت wipro در تولید نرم افزار های رایانه ای در کشور هند، جزء اولین ها به حساب می آید وبیش از ۷۴ درصد از مجموعه شرکت های wipro در اختیار پرمجی است. عظیم پرمجی در ۲۴ جولای سال ۱۹۴۵ در خانواده ای مسلمان در هندوستان به دنیا آمد. پدر او مالک شرکت wipro بوده است و در ابتدا تنها در زمینه تولید روغن و چربی های نباتی و هیدروژنی فعالیت می کرده است. او تحصیلات کارشناسی خود را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه استنفورد آغاز کرد اما پس از فوت ناگهانی پدرش مجبور شد که تحصیلات خود را رها کند اما پس از ۲۱ سال دوباره به تحصیل ادامه داد. مصاحبه با لری پیج مدیرعامل شرکت گوگل را بخوانید.

حرفه عظیم پرمجی چه بود؟

در سال ۱۹۷۵ محمد پرمجی، شرکت محصولات گیاهی را در شهر آمالنر که یک شهر کوچک در والسوالی جالانگون ماهااشترا واقع شده است تاسیس کرد. این شرکت روغن تولید می کرد که از آن برای پخت و پز استفاده می شد و همچنین یک صابون به نام ۷۸۷ را تولید می کرد. در سال ۱۹۶۶ بعد از مرگ پدر پرمجی و بعد از حدود ۲۱ سال به دانشگاه استنورد بازگشت و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته مهندسی شد. قبلا شرکت پرمجی روغن هیدروژنه تولید می کرد اما بعدها به تولید محصولا آرایشی و بهداشتی پرداخت. در دهه ۱۹۸۰ که اهمیت فناوری اطلاعات برای مردم آشکار می شد و IBM دچار شکست شده بود پرمجی وارد بخش تکنولوژی شد و با همکاری شرکت آمریکایی مینی کامپیوتر تولید کرد.

حرفه عظیم پرمجی چه بود؟

مصاحبه با عظیم پرمجی مدیر شرکت wipro

قبلا مصاحبه با بن سیلبرمن، مدیر سایت Pinterest را خواندید، سایت Expressindia مصاحبه ای را با این مدیر موفق مسلمان هندی تبار انجام داده است که در ادامه می خوانیم.

چرا کار را بر تحصیل ترجیح دادید و در دوره ای از زندگی از خیر تحصیل گذشتید؟

در سال ۱۹۶۸  پدرم به صورت ناگهانی در گذشت و من برای به عهده گرفتن مسئولیت کلیه شرکت هایی که داشتیم مجبور شدم درسم را رها کنم و شرکت پدرم را رهبری کنم. من معتقدم  به این موضوع هستم که برای این که در آب غرق نشویم، باید سریع شنا کردن را بیاموزیم ، به همین خاطر هم توسعه سریع فعالیت های شرکت را در اولویت کارهای خود قرار دادم.

چه شد که حوزه فعالیت شرکت پدرتان را از سبزیجات  و تولید مواد روغنی به توسعه نرم افزار تغییر دادید؟

من به تحصیل در رشته هایی چون الکترونیک و رایانه علاقه ی بسیاری داشتم و با توجه به این که جهان به سمت فناوری های جدید در حال حرکت بود، تصمیم گرفتم که تمرکز اصلی شرکت روی تولید نرم افزار باشد و شروع کارمان هم همکاری با شرکت General  Electric بود.

با توجه به حضور شرکت های معتبر، جایگاه مناسبی هم به دست آوردید.

بله ؛ در زمانی که IBM در بازار هند دچار شکست شد من از این موقعیت استفاده کرده  و به سرعت به حوضه ی آی تی هم وارد شدم و بعد از آن بود که در زمینه تولید سخت افزار، نرم افزار و دیگر محصولات فناوری فعالیت می کردیم.

زمینه اصلی فعالیتتان چیست و با چه شرکت هایی همکاری دارید؟

ما در حقیقت  با توجه به پیشرفتی که داشتیم به یک تولید کننده اصلی نرم افزار تبدیل شدیم و اکنون در زمینه های مختلفی همچون تولید سیستم های هوشمند پزشکی هم فعالیت داریم و دفاتر مختلفی با بیش از ۱۰۸ هزار کارمند در سراسر جهان داریم. ما در حال حاضر با شرکت های Nortel ,Sisco, Alcatel, Nokia همکاری داریم.

تا به حال شده است که عنوانی در مورد خود بشنوید که برایتان جالب باشد؟

بله؛ من در سال ۲۰۰۴ جزو تاثیر گذار ترین مدیران فناوری انتخاب شدم که از آن بسیار خوشحال شدم اما چیزی که برایم خیلی جالب بود که به من لقبی با عنوان  “بیل گیتس هندی” داده بودند و این که من را با شخصیت بزرگی چون بیل گیتس مقایسه کنند، باعث خوشحالی و افتخارم بود.

در آخر شما می توانید مصاحبه با Sridhar Vembu، مدیر سرویس‌های آنلاین ZOHO را نیز مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم امروز توانسته باشیم شما را با عظیم پرمجی مدیر شرکت wipro یکی از اقتصادی ترین مدیران تکنولوژی دنیا آشنا کنیم. نظرات و پیشنهادات خود را در مورد پست امروز انزل وب در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات