استفاده از war texting برای هک کردن و باز ردن قفل ماشین ها

استفاده از War Texting برای هک کردن و باز کردن قفل ماشین ها

دو هکر با استفاده از remote control و سیستم Telemetry ماشین (مانند:BMW Assist, GM OnStar, Ford Sync,Hyundai Blue Link) راهی را برای باز کردن در ماشین و غیر فعال کردن دزدگیر آن پیدا کردند. این سیستم از طریق سرورهای شبکه های استاندارد تلفن همراه مانند GSM و CDMA با سرور کنترل کننده سازنده ماشین ارتباط برقرار میکنند و با مهندسی معکوس هکرها میتوانستند به این سرور ها نفوذ کنند.

هکرها با SMS میتوانند در ماشین شما را باز کنند!

War texting lets hackers unlock car doors via SMS

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

همانطور که در بالا اشاره شد دو هکر با استفاده از ریموت کنترل و سیستم تله متری ماشین دزدگیر ماشین ها را غیرفعال می کردند. اما تله متری چیست؟ تله متری یا دور سنجی یک فرآیند ارتباطاتی خودکار است که از طریق آن داده ها از نقاط دور دست و غیرقابل دسترسی جمع آوری می شود و برای نظارت به تجهیزات ارسال می شود. ریشه کلمه Telemetry آلمانی است که Tele به معنای دور و metron به معنای سنجی می باشد. اگر چه این اصطلاح به طور کلی به مکانیزم انتقال داده های وایرلس اشاره دارد ( مثل استفاده از سیستم های رادیویی، مادون قرمز و …) اما این اطلاعات شامل داده ها و اطلاعاتی نیز می شود که روی رسانه های دیگر مانند تلفن، شبکه های کامپیوتری، اتصال نوری یا سایر ارتباطات سیمی مانند حامل های خطوط برق منتقل می شود.

هکرها با SMS میتوانند در ماشین شما را باز کنند!

بسیاری از سیستم های مدرن تله متری از اس ام اس برای دریافت و اطلاعات استفاده می کنند و بسیار کم هزینه است. دورسنج یک دستگاه است که برای اندازه گیری هر مقدار از راه دور استفاده می شود که شامل سنسور، مسیر انتقال و نمایشگر، ضبط کننده یا دستگاه کنترل است. دورسنج ها دستگاه های فیزیکی هستند که در تله متری استفاده می شود. دستگاه های الکترونیکی به طور گسترده در تله متری استفاده می شود و می تواند بیسیم، سخت افزاری، آنالوگ یا دیجیتال باشد. فناوری های دیگری مانند مکانیکی، هیدرولیکی یا نوری نیز ممکن است استفاده شوند. تله متری اجازه می دهد که استریم های اطلاعات چندگانه در یک فریم ثابت انتقال داده شوند. از ۹ روش جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام استفاده کنید.

War texting و باز کردن قفل ماشین ها با SMS

به گفته محققان امنیت کامپیوتر شرکت iSec Partners نرم افزاری طراحی شده است که به کاربران اجازه می دهد تا به وسیله گوشی موبایل درب خودروها را باز کنند. Don Bailey و همکار محققش Mathew Solnik می گویند که پروتکل هایی که برخی از این تولید کنندگان نرم افزار برای ریموت استفاده می کنند را شناسایی کرده اند و آنها در یک ویدیو نشان دادند که چگونه درب خودرو را باز می کنند.

War texting و باز کردن قفل ماشین ها با SMS

هکر ها با استفاده از روش war texting (شناسایی و تعامل با دستگاه موجود بر روی شبکه تلفن) و war driving (عمل پیدا کردن شبکه ها ی باز wireless) به کامپیوتر نصب شده بر روی ماشین دست پیدا میکنند. بر طبق بیلی، حدود دو ساعت آنها را برای فهمیدن اینکه چگونه پیغام های بی سیم بین ماشین و شبکه را رد و سپس آنها را از لپ تاپ خود بازنویسی می کرد. هفته آینده Bailey در مورد تحقیقاتشان در کنفرانس Black Hat لاس وگاس بحث خواهد کرد اما وی قصد ندارد نام محصولاتی که هک کرده اند را منتشر کنند یا جزئیات کامل و فنی کار خود را ارائه دهند. در آخر از شما دعوت می کنیم پست هک سیم کارت چیست؟ راه های جلوگیری کدامند؟ را بررسی بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما در مورد باز کردن قفل ماشین ها با استفاده از اس ام اس بحث کردیم، اگر در رابطه با این خبر نظر و یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

Ethical Hacker یا هک اخلاقی چیست؟ هکر قانون مند کیست؟
بررسی: Ethical Hacking یا هک اخلاقی چیست؟ هکر قانونمند کیست؟
آشنایی با انواع هکرها: هکر کلاه سیاه ، سفید ، قرمز و.. کیست؟
آشنایی با انواع هکرها: هکر کلاه سیاه ، سفید ، قرمز و.. کیست؟
چرا نباید از اس ام اس برای تایید دو مرحله ای استفاده کرد؟ روش جایگزین مناسب چیست؟
چرا نباید از اس ام اس برای تایید دو مرحله ای استفاده کرد؟ روش جایگزین مناسب چیست؟
هکرها چگونه شما را میبینند ؟ روش های رایج هک دوربین ابزار دیجیتال
هکرها چگونه شما را میبینند؟ روش های رایج هک دوربین ابزار دیجیتال

نظرات