RoBoCar، ماشین رباتی که با Kinect کنترل می شود!

RoBoCar، ماشین رباتی که با Kinect کنترل می شود!

در خبرها شاید دیده باشید که کمپانی ZMP ماشین ربات RoBoCar را که توسط Kinect مایکروسافت هدایت می شود را برای اهداف تحقیقاتی ارائه کرد. اگر دوست دارید بدانید کینکت چیست و ماشین ربات RoBoCar دارای چه ویژگی هایی است از شما دعوت می کنیم ادامه پست امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید.

نقش کینکت در ربات ZMP چیست؟

ZMP Debuts Robot Car Using Kinect as Sensor

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

Kinect یا کینکت یک لاین از ورودی دستگاه های حسگر حرکتی است که توسط مایکروسافت برای کنسول های بازی Xbox 360 و Xbox One و کامپیوترهای ویندوز تولید شده است. با استفاده از وب کم، کینکت کاربران را قادر می سازد تا بدون استفاده از کنترلر بازی و با استفاده از یک رابط کاربری طبیعی کاربران با استفاده از حرکات و فرامین گفتاری با کنسول بازی یا کامپیوتر خود ارتباط برقرار کنند. نسل اول کینکت برای ایکس باکس ۳۶۰ در نوامبر سال ۲۰۱۰ معرفی شود و هدف آن این بود که گیمرها بازی های گسترده تری نسبت به بازی های رایج کامپیوتری انجام دهند.

نقش کینکت در ربات ZMP چیست؟

مایکروسافت نسخه بتای کینکت را برای ویندوز ۷ در تاریخ ۱۶ ژوئن سال ۲۰۱۱ عرضه کرد، درابتدا از کینکت برای اتصال سخت افزار ایکس باکس ۳۶۰ به کامپیوتر استفاده شد. این SDK به برنامه نویسان اجازه نوشتن برنامه های کینکت در C++/CLI, C# یا Visual Basic .NET را می داد.

کمپانی ZMP ماشین رباتی RoBoCar را که توسط Kinect مایکروسافت هدایت میشود را برای اهداف تحقیقات ارائه داد. RoBoCar از یک پردازنده AMD Geode LX800 CPU @ 500Mhz همراه با WiFi BGN و Kinect ساخته شده است، این ربات توسط Kinect که در بالای سر آن نصب شده است می تواند بدون هیچ کمکی رانندگی کند و اشیاء را در یک محیط سه بعدی تشخیص دهد. در صورت تمایل در مورد ربات هوشمند چمن زن، دستگاهی از جنس کارگرهای آینده بیشتر بدانید.

معرفی ماشین ربات RoBoCar

کینکت به طور کلی از محدوده ای از سنسورهای تصویری استفاده می کند. انتظار می رود از این ماشین ربات برای تحقیقات دانشگاهی و سازمان های تجاری استفاده شود. در این ربات قسمتی برای اتصال کینکت استفاده شده است و از برنامه RoboCar 1/10 Lite که توسط ZMP توسعه داده شده است استفاده می کند.  بدنه اصلی RoboCar 1/10 Lite مجهز به Geode LX800 شرکت AMD است که با فرکانس ۵۰۰ مگاهرتز کار می کند و این ماشین رباتی جدید از OpenNI استفاده می کند که یک فریم ورک درایور برای کینکت است.

معرفی ماشیت ربات RoBoCar

از آنجایی که مایکروسافت هنوز از کینکت برای ویندوز SDK بتا استفاده نکرده است، KMPM قادر به فروش کیت ربات جدید در این مرحله نیست. همچنین پردازنده و سیستم عاملی  که در RoboCar 1/10 Lite نصب شده است، شرایط کاری SDK را برآورده نمی کند. بنابراین، در حال حاضر امکان استفاده از SDK از نظر سخت افزاری وجود ندارد.

معرفی ماشین ربات RoBoCar

ZMP  گفت: ما در حال بررسی نسخه جدید با به روز رسانی سیستم عامل خود هستیم. مایکروسافت هم در ماه ژولای سال ۲۰۱۱ اعلام کرد: به دلیل اینکه از SDK نمی توان استفاده کرد محصول جدید ما از Kinect Services for Robotics Developer Studio پشتیبانی نمی کند.

معرفی ماشین ربات RoBoCar

RoBoCar که برای اهداف تحقیقاتی و علمی ساخته شده با قیمتی نزدیک به ۸۰ ملیون تومان به دانشگاه ها فروخته می شود و بزودی سیستم عامل Linux خود را به Windows 7 ارتقاء می دهد و یک پردازشگر بهتر به آن اضافه می شود تا بتواند کنترل بهتر و یکپارچه تری توسظ Kinect ارائه دهد.

آیا می دانستید بلندترین ربات انسانما جهان توسط ژاپنی ها ساخته شده است؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

اگر در مورد RoBoCar، ماشین رباتی که با Kinect کنترل می شود، نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

انزل وب
Project Detroit:فورد موستانگ مایکروسافت با ترکیبی از کینکت،ویندوز ۸ و.. مناسب برای آینده
انزل وب
ویندوز ۸ تنها محصول شگفت انگیز و جدید مایکروسافت نیست!
انزل وب
مایکروسافت در حال ساخت لپ تاپ کینکتی است
انزل وب
ایجاد یک اسکیت بورد الکتریکی خارق العاده با استفاده از کینکت

نظرات