مصاحبه با Martin Brinkmann برنامه نویس ویندوز 8

مصاحبه با Martin Brinkmann برنامه نویس ویندوز ۸

ویندوزی دیگر در راه است! شاید بتوان گفت تنها شرکتی که از ابتدای خانگی شدن رایانه ها سعی کرده است به نوعی کاربران را به خود وابسته نگه دارد، مایکروسافت می باشد. این شرکت با ارائه نرم افزارهای کاربردی، نیاز کاربران در شاخه های مختلف را به خوبی پوشش داده است و این در حالی است که در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه ی تولید نرم افزار فعالیت می کنند، اما شاید کمتر افرادی حاضر شوند که از محصولات شرکت های دیگر هم استفاده کنند.

مصاحبه با مارتین برینکمن از گروه هکس

Interview with Martin Brinkmann

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

نکته جالبی که در این میان به چشم می خورد این است که هنوز تعداد زیادی از کاربران نمی دانند که سیستم عامل های دیگری هم به جز ویندوز وجود دارد و تمامی آن ها رایانه را تنها با محیط کاربری ویندوز می شناسند. این موضوع برای مایکروسافت موفقیت بسیار بزرگی است و باعث شده است تا هر شرکتی که در زمینه تولید سیستم عامل گام بر می دارد نتواند با مایکروسافت رقابت کند. با این که بعضی از نسخه های ویندوز دچار مشکلات بزرگی بود و نتوانست به خوبی با کاربران ارتباط برقرار کند، باز هم کاربران وفاداری خود را به مایکروسافت حفظ کرده و منتظر نسخه های بهتر آن ماندند. مصاحبه با Lars Bak، مدیر پروژه مرورگر گوگل کروم را مطالعه بفرمایید.

همان طورکه شما هم می دانید، بعد از شکست سنگینی که مایکروسافت با ارائه ویندوز هفت تا حدودی توانست رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد، اما باز هم مشکلاتی وجود دارد که ظاهرا مایکروسافت تصمیم گرفته است آنها را با ارائه ویندوز ۸ بر طرف کند. هفته گذشته ویندوز ۸ رسما روی چند Gadget معرفی شد.

مصاحبه با مارتین برینکمن از گروه هکس

مایکروسافت منتظر دیدن عکس العمل کاربرانش است. چیزی که از ابتدای کار مشخص شده این است که این ویندوز از نظر گرافیکی و ظاهر محیط کاربری تفاوت های بسیاری با نسخه های قبلی دارد. در این ویندوز تمامی آیکون ها به شکل مربع هستند و منوی استارت به کلی تغییر پیدا کرده است. علاوه بر این شما می توانید از این سیستم عامل روی لپ تاپ ها، کامپیوترهای شخصی و حتی تبلت ها نیز استفاده کنید و این نسخه از ویندوز از ARM و تمامی نرم افزار های لمسی هم پشتیبانی می کند. مایکروسافت اعلام کرده که در اواخر سال ۲۰۱۱ یا اوایل ۲۰۱۲ نسخه نهایی این سیستم عامل را به کاربران عرضه خواهد کرد و اطمینان داده که محبوبیت این ویندوز بسیار بیشتر از نسخه های قبلی اش خواهد شد.

مصاحبه با مارتین برینکمن از گروه هکس

مصاحبه با Sridhar Vembu، مدیر سرویس‌های آنلاین ZOHO را مطالعه بفرمایید.

متن مصاحبه مارتین برینکمن برنامه نویس ویندوز ۸

سایتی با نام windows8update وجود دارد که هر روز تمامی تغییرات این سیستم عامل را به علاقه مندان اطلاع می دهد و با برنامه نویسان و طراحان ویندوز ۸ مصاحبه می کند. در این هفته مصاحبه ای را با Martin Brinkmann در مورد نسخه ارائه شده ویندوز ۸ انجام داده است که در ادامه می خوانیم.

شما در ابتدا وبلاگ نویس بودید، چه شد که سر از برنامه نویسی سیستم عامل ۸ در آوردید ؟

من در سال ۲۰۰۵ تصمیم گرفتم که فرم استخدامی شرکت های گوگل و مایکروسافت را پر کنم تا در یکی از این شرکت ها کار کنم. پس از این که در مصاحبه هر دو شرکت قبول شدم، با توجه به این که  بسیار علاقه داشتم هسته ویندوز را ببینم به مایکروسافت پیوستم و قبل از این هم از زمان ارائه ویندوز ویستا در تیم برنامه نویسی مایکروسافت بودم اما در عین حال هنوز هم وبلاگ نویسی می کنم .

از نظر شما ویندوز ۸ چه ویژگی های شگفت انگیزی نسبت به نسخه های قبل خود دارد ؟

من در مورد دو ویژگی این ویندوز بسیار شگفت زده شدم. یکی این که زمان انتظار برای اجرای هر برنامه توسط کاربر بسیار کمتر از گذشته شده است و سیستم با سرعت بسیار زیادی راه اندازی می شود و دیگر این که خصوصیتی در این سیستم عامل وجود دارد که می تواند میزان روشنایی صفحه را با توجه به وضعیت نور اتاق تغییر داده و با استفاده از حسگرها آن را تنظیم کند که این موضوع برای من بسیار هیجان انگیز است .

در مورد ویندوز ۷ کاربران بسیار کمتر از گذشته اعتراض کرده یا مشکلاتی را با آن داشتند، به نظر شما چه نیازی به طراحی ویندوز ۸ بود ؟

به نظر من مایکروسافت یک سیستم عامل بسیار کارا و بزرگ ایجاد کرده است که بازار را از آن خود خواهد کرد. درست است که ویندوز ۷ تمامی نیاز های کاربران را برآورده کرد و رضایت آن ها را به همراه داشت اما مایکروسافت تصمیم گرفت تا آن را به یک نسخه سفارشی تبدیل کرده و با تغییر محیط ظاهری آن و قسمت هایی مانند منوی استارت و نوار ابزار کناری، تصمیم به بالا بردن کیفیت گرافیکی کار گرفته است .

آیا شما فکرمی کنید که Kinect نقش زیادی در به موفقیت رسیدن ویندوز ۸ داشته باشد ؟

بدون شک این اتفاق می افتد و مایکروسافت با ارائه این دو محصول در کنار هم تصمیم گرفته است که کاربران را به استفاده از ویندوز ۸ عادت بدهد تا به راحتی بتوانند با این تغییرات کنار بیایند. مطمئن باشید که اگر شما هم کمی با محیط این ویندوز کار کنید دیگر به راحتی نمی توانید از آن دل کنده و به سراغ سیستم عامل قبلی خود بروید.

در آخر شما می توانید متن مصاحبه با لری پیج مدیرعامل شرکت گوگل را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز شما مصاحبه با Martin Brinkmann برنامه نویس ویندوز ۸ را مطالعه کردید، اگر در رابطه با موضوع امروز انزل وب نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست آن را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

معرفی 13 تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز 10 و ویندوز 11
معرفی ۱۳ تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نظرات