لپ ‌تاپ‌های آینده از انگشتان شما انرژی خواهند گرفت!

لپ ‌تاپ‌های آینده از انگشتان شما انرژی خواهند گرفت!

در دنیای دیجیتال کلمه عبور همچنان یک ضعف امنیتی باقی مانده است این در حالی است که جایگزین های بیومتریک ماننده پرینت اثر انگشت جای خود را روی دستگاه های الکترونیکی پیدا کرده اند. با استفاده از کیبورد بیومتریک می توان امنیت را افرایش داد.

کیبوردهایی که انرژی تولید می کنند!

Scientists Make Energy-Generating Keyboard That Knows Who’s Typing On It

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

لپ‌تاپ‌های خورشیدی از لحاظ کم کردن نیاز کاربران به استفاده از منابع شارژ عادی لپ‌تاپ‌های خوبی هستند اما به دلیل نیاز دائم به قرار گرفتن در برابر نور خورشید کمی آزاردهنده به نظر می‌رسند. اما واقع می‌توان چه جایگزین بهتری برای شارژ لپ‌تاپ پیدا کرد که هم از انرژی برق بی‌نیازمان بکند و هم اینکه نیازی به استفاده از کرم‌های ضدآفتاب نداشته باشیم!

کیبوردهایی که انرژی تولید می کنند!

پاسخ دقیقا همین جا زیر انگشتان من است! بله تایپ کردن و دقیقا همین ضربه وارد کردن به صفحه کیبرد ایده‌ای است که به ذهن دانشمندان استرالیایی خطور پیدا کرده است. یک تیم از دانشمندان از جمله موسسه فناوری جورجیا و آزمایشگاه های تحقیقاتی در چین فقط یک نمونه اولیه را توسعه داده اند. با توجه به سبک لمس و تایپ کردن، صفحه کلیدهای غیر مکانیکی قادر به تولید انرژی برای خود می باشند و از پوشش هایی که از لایه های نازک پلاستیک ساخته شده است مقاومت این کیبوردها تضمین شده است. آموزش تنظیم نور پس زمینه کیبورد لپ تاپ در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را مطالعه بفرمایید.

کیبوردهایی که انرژی تولید می کنند!

کلیدهای پروفیل پایین دارای یک لایه الکترونیکی هستند که به آنها اجازه تولید شارژ ز طریق تایپ کردن را می دهد، این در حالی است که اطلاعات کلیدهای شخصی را رجیستر کرده و سبک تایپ کردن را ردیابی می کند و با اصطکاک ناشی از تایپ برق تولید می کند. این صفحه کلید نیرو و سرعت را هنگام تایپ کاراکترهای ورودی را شناسایی می کند. این قابلیتی است که در تلفن های همراه وجود ندارد. این صفحه کلید می تواند کاراکترها را هنگام ورود اطلاعات را شناسایی کند تا سطح امنیت اطلاعات شما را بالا ببرد. Zhong Lin Wang یکی از دانشمندان در این تحقیق بیان کرد که: برق تولید شده می تواند به طور خودکار سیگنال ها را به کامپیوتر ارسال کند به طوری که این صفحه کلید نیازی به برق دیگری ندارد.

دانشمندان استدلال می کنند که الگوریتم هایی که بتوانند سرعت تایپ کردن را تجزیه و تحلیل کنند بکار گرفته شده است و از روش های مبتنی بر سخت افزار محدود کننده ای مانند سیگنال های الکتریکی ناشی از تایپ استفاده شده است که از میزان فشار و سرعت تایپ و زمان استفاده می کند.

در آخر از شما دعوت می کنیم از ۴ ترفند روشن بودن همیشگی و اتوماتیک کلید Num Lock کیبورد هنگام بالا آمدن ویندوز استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما در مورد کیبوردهایی که انرژی تولید می کنند! صحبت کردیم، به نظر شما آینده اینگونه فناوری ها چگونه است و آیا از ساخت نمونه اولیه به تولید انبوه خواهند رسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 3 روش انتقال شارژ باتری گوشی به گوشی دیگر
آموزش ۳ روش انتقال شارژ باتری گوشی به گوشی دیگر
آموزش 16 روش حل مشکل شارژر بی سیم یا وایرلس گوشی
آموزش ۱۶ روش حل مشکل شارژر بی سیم یا وایرلس گوشی
شارژ معکوس گوشی چیست؟ آموزش استفاده و فعال کردن شارژ معکوس
شارژ معکوس گوشی چیست؟ آموزش استفاده و فعال کردن شارژ معکوس
آموزش تصویری تعمیر سوکت شارژ گوشی
آموزش تصویری تعمیر سوکت شارژ گوشی

نظرات