حسگرهای الکتریکی کوچکی که روی پوست می‌چسبند

در مورد حسگرهای الکتریکی کوچکی که روی پوست می‌چسبند بیشتر بدانید!

محققان یک سنسوز نازک و انعطاف پذیر جدید را درست کرده اند که می تواند همراه با آب استفاده شود و درست مانند تتوی موقت است. این سنسورهای نازک فعالیت های مغز، قلب و عضلات را اندازه گیری می کنند این در حالی است که پرسنل پزشکی برای نظارت بر بیماران به سیم و کابل نیاز ندارند. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد حسگرهای الکتریکی کوچکی که بر روی پوست میچسبند صحبت کنیم.

ساخت حسگرهای چسپنده ای که شبیه تتو هستند!

New Electronic Sensors Stick To Skin As Temporary Tattoos

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

نظارت و تشخیص در معاینه های پزشکی مانند آریتمی های قلبی و اختلالات خواب چیز جدیدی نیست و معمولا این روش ها با درد کشیدن بیمار (در حالی که تعدادی سیم و سنسور به آن متصل شده) همراه است، اگر چه این روش ها موثر است اما یک راه حل غیر تعارضی تر و کم دردتر نیز برای انجام این کارها وجود دارد. John A. Rogers پروفسور علم مواد در دانشگاه ایلینویز ،یک نمونه اولیه از نوعی برچسب موقت الکتریکی را گسترش داده است که دقیقا همان کارها را میکند. این نمونه اولیه بیمار را از شر سیم کشی ها عظیم و سنسورهای درد آور که در کلینیک ها و آزمایشگاه استفاده می شوند خلاص می کند.

ساخت حسگرهای چسپنده ای که شبیه تتو هستند!

با ۱۵ تا از بهترین برنامه های تخصصی پزشکی فارسی و انگلیسی اندروید آشنا شوید.

سنسورهای پوستی انعطاف پذیر برای سنجش سلامت

راجرز و گروهی از محققان بین المللی توانستند سوپر حسگرهای الکترونیکی کوچک و فوق العاده نازک را ایجاد کنند که می توانند بر روی پوست بیمار بچسبند و فعالیت های الکتریکی ماهیچه ها و مغز را اندازه گیری کنند. راجز اعلام کرد که او بیشتر سعی کرده تا حسگرها شبیه لایه ای از پوست انسان باشند و تمام موادی که برای ساخت این حسگرها استفاده کرده است از موادی مانند سیلیکون تشکیل شده که نه تنها نازک هستند بلکه قابلیت کشش و حرکت بدون پاره شدن را نیز دارند.

سنسورهای پوستی انعطاف پذیر برای سنجش سلامت

این سنسور الکترونیکی می تواند همراه با پوست انسان کش بیاید و خم می شود و می تواند با چسبیدن به پوست بدن ارتباط برقرار کند. لین سنسور دارای یک الگوی مارپیچ است که در مقابل پاره شدن مقاومت خوبی را نشان می دهد این سنسورها از موی انسان باریک تر است. طبق گفته Science: این دستگاه از طریق فرآیند Transfer Printing انجام می شود و نسخه های انعطاف پذیری از نیمه هادی هایی که کارایی بالایی دارند ایجاد می کنند. سنسورها حتی می توانند با خال کوبی موقت ادغام شوند تا بیماران احساس ناخوشایند کمتری داشته باشند. از طرحی جدید برای جایگزینی تاریخ انقضا و مطلع شدن از سلامت مواد غذایی مطلع شوید.

سنسورهای پوستی انعطاف پذیر برای سنجش سلامت

در یک آزمایش دستگاهی که شامل یک میکروفن بود به گلوی فردی اعمال شد. کامپیوتر به سنسور متصل شد و می توانست کلمات بالا، پایین، سمت چپ و راست را تشخیص دهد بناراین این سنسور می تواند به افراد معلول کمک کند. در خلاصه مقاله علمی با عنوان Epidermal Electronics نویسندگان بیان کرده اند که سلول های خورشیدی و کویل های وایرلس گزینه هایی را برای منبع تغذیه ارائه می دهند. ما از این نوع تکنولوژی برای اندازه گیری فعالیت های الکتریکی تولید شده توسط قلب، مغر و ماهیچه ها استفاده کردیم و نشان دادیم که داده های حاصل دارای اطلاعات کافی برای کنترلر بازی کامپیوتری است.

سنسورهای پوستی انعطاف پذیر برای سنجش سلامت

John A. Rogers دانشمند علوم دانشگاه ایلینوی بیان کرد: پوست یکی از طبیعی ترین مکان ها برای ادغام الکترونیک ها است و بزرگترین عضو بدن ما است و نقش خاصی با تعامل با جهان دارد. سنسورهای جدید توسط راجرز و همکارانش در سنگاپور، چین و ایالات متحده ساخته شده است. در مورد گجت های پزشکی آینده بیشتر بدانید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد حسگرهای الکتریکی کوچک که بر روی پوست میچسبند صحبت کردیم، نظر شما در مورد موضوع امروز انزل وب چیست؟ آیا شما حاضرید از این سنسورها برای سنجش سلامت خود استفاده کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

روش روتوش عکس و صورت در فتوشاپ
آموزش کامل تصویری ۴ روش روتوش عکس و صورت در فتوشاپ Photoshop
انزل وب
طبیعت برترین مهندس جهان: ۹ ترفند طراحی الهام گرفته شده از زیست شناسی
پوستی با حسگری دقیق و تحمل ضربات محکم
نظارت اعلائم حیاتی بدن در بیمارستان توسط پیراهن هوشمند

نظرات