پوست ضد گلوله

تبدیل یک رویا به واقعیت: پوست ضد گلوله ساخته شد!

پست امروز انزل وب را دنبال کنید و با یکی از پیشرفته ترین پوست هایی است تا به حال بدست بشر ساخته شده است آشنا شوید. این پوست می تواند گلوله شلیک شده را متوقف کند. محققان مهندسی علم ژنتیک، پوست ضد گلوله ای با شیر بز و پروتئین موجود در ابریشم عنکبوت (تارهای عنکبوت) ساختند. زمانی که این ماده بر روی اجزا مختلف قرار میگیرد، آنها را ۱۰ برابر قوی تر از فولاد میسازد.

ساخته شدن پوستی ضد گلوله با تار عنکبوت و شیر بز!

Bio-Engineered ‘Bulletproof’ Human Skin Reinforced with Spider Silk

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

پوست انسان می تواند گلوله را متوقف کند و این به دلیل اصطلاح ژنتیکی است که محققان انجام داده اند. پوست در شیر بز قرار می گیرد تا پروتئین های موجود در ابریشم عنکبوت تولید شود. بافت ابریشم هنکبوت چهار برابر قوی تر از کولار است (کولار در جلیقه های ضد گلوله استفاده می شود). پوست انسان در آزمایشگاه رشد می کند و می تواند تاثیر مستقیمی که گلوله به آن تحمیل می کند را تحمل کند. در مورد پوستی با حسگری دقیق و تحمل ضربات محکم بیشتر بخوانید.

در تصاویر زیر گلوله ای که سرعت آن به نصف کاهش پیدا کرده است به پوست شلیک می شود اما مقاومت آن محدودیت هایی داشت. وقتی که سرعت به بالای ۳۲۹ متر بر ثانیه می رسد گلوله پوست را سوراخ می کند و از پوست عبور می کند.

ساخته شدن پوستی ضد گلوله با تار عنکبوت و شیر بز!

ساخته شدن پوستی ضد گلوله با تار عنکبوت و شیر بز!

ساخته شدن پوستی ضد گلوله با تار عنکبوت و شیر بز!

این پوست در یوتا تولید می شود و بعد به کره و آلمان صادر می شود. پوست به وسیله پروتئین های موجود در ابریشم عنکوت پارچه ها را چهار برابر محکم تر از کولار می کند. Jalila Essaidi محقق هلندی میگوید : هدف این پروژه جایگزینی کراتین موجود در پوست انسان با ابریشم عنکبوت بوده و نام پروژه spidersilk (ابریشم عنکبوت) پس از آزمایش این اختراع با گوله ای با کالیبر ۲۲ به ۲.۶g 329m/s تغییر پیدا کرد. مرحله اول این پروژه که ۵ هفته به طول انجامید، شامل رشد یک نمونه واقعی از پوست انسان در اطراف یک پوست ضد گلوله بوده است.

Essaidi گفت که این پروژه دارای داستان مختص به خود می باشد: گفته می شود که جنگیزخان در یکی از جنگ های خود از جلیقه های ابریشمی برای سربازانش استفاده کرده است تا از تیر دشمنان در امان بمانند. وی گفت تصور کنید که این جلیقه که از پوست و شیر بز ساخته شده است همان تیرهای زمان چنگیزخان را متوقف می کند. در مورد حسگرهای الکتریکی کوچکی که روی پوست می‌چسبند بیشتر بدانید!

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد پوست ضد گلوله ای که در آزمایشگاه تولید شده است صحبت کردیم، امیدواریم در آینده این پست به صورتی در بیاید که بتواند گلوله ها را با هر سرعتی که هست متوقف کند. اگردر مورد پست امروز نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

روش روتوش عکس و صورت در فتوشاپ
آموزش کامل تصویری ۴ روش روتوش عکس و صورت در فتوشاپ Photoshop
انزل وب
طبیعت برترین مهندس جهان: ۹ ترفند طراحی الهام گرفته شده از زیست شناسی
پوستی با حسگری دقیق و تحمل ضربات محکم
نظارت اعلائم حیاتی بدن در بیمارستان توسط پیراهن هوشمند

نظرات