اینفوگرافیک چیست؟ انواع و نمونه های اینفوگرافیگ

اینفوگرافیک چیست؟ آشنایی با انواع و نمونه های اینفوگرافیگ

اینفوپرافیک یا Infographic به نمایش اطلاعات بر اساس آبجکت های تصویری اشاره دارد که در آن از حداقل متن استفاده می شود و براساس اهداف و مخاطبان به انواع دسته های اینفوگرافیک تقسیم می شود. در پست امروز انزل وب ما قصد داریم در مورد اینفوگرافیک چیست؟ صحبت کنیم و شما را با انواع و نمونه های اینفوگرافیگ آشنا کنیم.

اینفوگرافیک چیست و چگونه اینفوگرافیک بسازیم؟

What Is an Infographic: Types, Examples, Tips

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

اینفوگرافیک چیست؟ Infographic در سال های اخیر تکامل پیدا کرده است  و از آن به طور گسترده برای دستیابی به مخاطبان بیشتر از طریق ساده سازی موضوعات پیچیده و تبدیل این موضوعات به فرمتی ساده تر استفاده می شود. Infographic از دو کلمه Info به معنی اطلاعات و Graphics به معنای گرافیک تشکیل شده است و به این معناست که از طریق طراحی گرافیکی و نمایش بصری اطلاعات مورد نظر را انتقال می دهد به طوری که در نگاه اول این اطلاعات قابل درک باشند. در اینفوگرافیک از حداقل متن استفاده می شود و می تواند به ابزاری قدرتمند برای نمایش توضیحات، مفاهیم، ساده سازی ارائه، روابط، نمایش فرآیندها  و ارائه دیدگاه ها استفاده شود. اینفوگرافیک در واقع همان نقاشی های عصر حجری هستند که در غارها ایجاد می شد و یا تولد کامپیوتر و اینترنت کاربرد آن گسترش پیدا کرد و به عنوان اینفوگرافیک ها شناخته شدند.

اینفوگرافیک چیست و چگونه اینفوگرافیک بسازیم؟

انواع اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها دارای انواع مختلفی هستند و بر اساس هدف، نوع آبجکت های مورد استفاده و جریان اطلاعات دسته بندی شده اند. توجه داشته باشید که یک اینفوگرافیک همیشه تحت یک دسته خاص قرار نمی گیرد. نوع اینفوگرافیکی بیشترین تناسب را با موقعیت دارد که تجسم سازی داده ها را به خوبی انجام دهد. نوع اطلاعاتی که انتخاب می کنیدنباید ابهام برانگیز باشد و باید به خواننده کمک کند تا اطلاعات ارزشمندی را کسب کند.

آیا می خواهید بهترین و بدترین مقادیر را در یک مجموعه داده نشان دهید؟ آیا هدف شما نشان دادن تغییرات در طول زمان است؟ آیا شما می توانید موضوعی را به اجزای مختلفی تقسیم کنید؟ می خواهید توزیع اطلاعات را ببینید؟ آیا می خواهید رابطه بین ارزش های مختلف را نادیده بگیرید؟ مخاطبان شما بسیار مهم هستند و شما باید بسته به مخاطبان و نوع اطلاعاتی که دارید از اینفوگرافیک های مختلف استفاده کنید اینفوگرافیکی که به اعضای هیت مدیره شرکت ارائه می دهید با اینفوگرافیکی که برای مدیران سطح متوسط ارائه می دهید متفاوت است. در ادامه شما با انواع اینفوگرافیک آشنا خواهید شد.

انواع اینفوگرافیک

اینفوگرافیک اطلاعاتی

اینفوگرافیک اطلاعاتی وقتی که با انواع اینفوگرافیک مقایسه می شود از متن زیاد تا متوسطی استفاده می کند. این گرافیک ممکن است با آیکن ها، شکل ها، رنگ ها و سایر عناصر بصری تقویت شود، اما به طور کلی روی متن تاکید دارد. نمونه اینفوگرافیک اطلاعاتی را در زیر مشاهده می فرمایید.

اینفوگرافیک اطلاعاتی

اینفوگرافیک تایم لاین

اینفوگرافیک تایم لاین اطلاعات و رویدادها را به ترتیب زمانی نشان می دهد. این نوع اینفوگرافیک بیشتر برای توسعه محصول، رویدادهای تاریخی یا تکامل یک ایده استفاده می شود.در اینفوگرافیک تایم لاین از آیکن ها، تصاویر، عناصر گرافیکی استفاده می شود. فرمت تایم لاین ممکن است اافقی، عمودی باشد. اینفوگرافیک تایم لاین عمودی راحت تر خوانده می شود و از تایم لاین افقی برای پوسترها، سخنرانی ها و محیط هایی که محدودیت فضا ندارند استفاده می شود. نمونه اینفوگرافیک تایم لاین را در ادامه مشاهده می فرمایید.

اینفوگرافیک تایم لاین

اینفوگرافیک نموداری

اینفوگرافیک نموداری دارای یک نمودار است که چارچوبی را به عنوان محور تجسم سازی اطلاعات به کار می برد. رنگ ها، شکل ها و آیکون ها ممکن است برای تاکید و یا ارائه توضیحات بیشتر استفاده شود. معمولا از اینفوگرافیک نموداری برای نمایش تعداد دانشجویان دانشگاه های مختلف، میزان فالورهای تیم های بسکتبال در توییتر و یا جمعیت شهرهای انتخابی استفاده می شود. نمونه اینفوگرافیک نموداری را در ادامه مشاهده می کنید.

اینفوگرافیک نموداری

اینفوگرافیک نمودارهای دایره ای

در اینفوگرافیک نمودارهای دایره ای تمرکز روی یک نمودار دایراه ای است. اینفوگرافیک نمودار دایره ای به طور فنی از زیر مجموعه ای از اینفوگرافیک نموداری استفاده می کند. با توجه به استفاده گسترده این نوع اینفوگرافیک آن را در دسته ای جداگانه قرار داده ایم. نمودارهای دایره ای برای نمایش قسمت های مختلف یک آیتم و یا مقایسه یک مقدار با مقادیر دیگر عالی است. نمونه ای ار اینفوگرافیک نمودا دایره ای را در ادامه مشاهده می فرمایید.

اینفوگرافیک نمودارهای دایره ای

اینفوگرافیک فرآیندی

اینفوگرافیک فرآیندی که برای فرآیندهای تصمیم گیری استفاده می شود. اینفوگرافیک فرآیندی همچنین به عنوان درخت تصمیم گیری یا نمودار جریان اشاره می شود. هر گام یا مرحله با خطوط و فلش های جهت دارد به مرحله بعدی مرتبط می شود. از این نوع اینفوگرافیک بیشتر در تعیین نوع شخصیت، مونتاژ خط تولید،برنامه نویسی نرم افزار، برنامه ریزی پروژه و فرآیند حسابرسی استفاده می شود. نمونه اینفوگرافیک فرآیندی را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

اینفوگرافیک فرآیندی

اینفوگرافیک مقایسه ای

اینفوگرافیک مقایسه ای برای نمایش شباهت ها و تفاوت های بین دو یا چند محصول، مکان، حوادث، اقدامات، ایده ها و افراد استفاده نمی شود. از اینفوگرافیک مقایسه ای برای مقایسه بین مدیران، مقایسه برونسپاری و یا استراتژی های قدیمی در مقابل استراتژی های کنونی استفاده می شود. اینفوگرافیک مقایسه ای یک کنتراست ایجاد می کند و به شناسایی جوانب مثبت و منفی کمک می کند. بسته به تعداد موارد مورد مقایسه اینفوگرافیک به دو یا چند قسمت تقسیم می شود. نمونه اینفوگرافیک مقایسه ای را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

اینفوگرافیک مقایسه ای

اینفوگرافیک عددی

اینفوگرافیک عددی روی اعداد قابل شناسایی تاکید دارد. شاید شما نیاز داشته باشید روی تاثیر مخرب جنگ در یک کشور خاص و یا تعداد درخواست های وام مسکن تمرکز کنید این موارد تنها چند نمونه از کاربرد اینفوگرافیک عددی است. نمونه اینفوگرافیک عددی را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

اینفوگرافیک عددی

اینفوگرافیک رزومه

اینفوگرافیک رزومه تجربه کاری، مدارک حرفه ای و سایر مدارک تحصیلی فرد را در یک نمای بصری نمایش می دهد. اکثر آگهی های شغلی از این نوع اینفوگرافیک استفاده می کنند که یک روش خلاقانه برای متمایز کردن یک شخص از متقاضیان دیگر است.

اینفوگرافیک رزومه

اینفوگرافیک فارسی نفوذگران

این اینفوگرافیک فارسی به معرفی مفهوم هک و انواع هکرها، برترین هکران، گروه هکر لولزسک و خرابکاریهای آنان در فضای وب و آمار جالب توجهی از نفوذ هکر ها می پردازد. اینفوگرافیک نفوذگران، به سفارش روزنامه فناوران توسط تیم اینفوگرافیک طراحی شده است و در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ به چاپ رسیده است. مفهوم هک همپای پیشرفت کامپیوتر همواره تغییر کرده است.

در ابتدا مفهوم هک استفاده از ابزارهای الکترونیکی و ارتباطی نظیر تلفن جهت استفاده رایگان از آن ها بود. بعدها به استفاده رایگان از نرم افزار ها اطلاق می شد. در حال حاضر هک به دستیابی غیر مجاز به اطلاعات یک کامپیوتر یا شبکه گفته می شود. باید توجه داشت که این کار غیر قانونی و اغلب مخرب است. هکرها می توانند کلمات عبور یا اطلاعات شخصی یا شرکتی را به سرقت ببرند و یا در سطح بالاتری برای امنیت ملی خطراتی ایجاد کنند مانند دخالت در امور ارتباطی، سیاسی، مالی و غیره.

اینفوگرافیک فارسی نفوذگران

علاوه بر اینفوگرافی نفوذگران، با اینفوگرافیک فارسی عصر کیو آر کدها، اینفوگرافیک فارسی سر گذشت ایمیل و اینفوگرافیک فارسی رشد اینترنت آشنا شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد اینکه اینفوگرافیک چیست و انواع اینفوگرافیک کدام است؟ صحبت کردیم، چنانچه در رابطه با موضوع امروز نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

Ethical Hacker یا هک اخلاقی چیست؟ هکر قانون مند کیست؟
بررسی: Ethical Hacking یا هک اخلاقی چیست؟ هکر قانونمند کیست؟
آشنایی با انواع هکرها: هکر کلاه سیاه ، سفید ، قرمز و.. کیست؟
آشنایی با انواع هکرها: هکر کلاه سیاه ، سفید ، قرمز و.. کیست؟
کلیک دزدی چیست ؟
” کلیک دزدی ” چیست و چه طور می توان با آن مقابله کرد؟
هک-موس-کیبورد-بی-سیم
موس و کیبورد بی سیم چقدر قابل هک شدن است ؟ روش های جلوگیری از هک آنها

نظرات