مصاحبه با Joseph Smarr مدیر پروژه +Google

گوگل با یک به اضافه

وقتی صحبت از گوگل میشود.گوش ها تیز میشوند که بفهمند چه خبر یا اتفاق جدیدی در راه است.شاید بتوان گفت که امروزه نام گوگل برای کاربران معنا ومفهوم خاصی پیدا کرده است واگر این شرکت نام جدیدی رادر ارائه محصول خاص یا پروزه نوینی بردارد.خواسته یا ناخواسته توجه تمامی افرادمتخصص یامبتدی به سمت این شرکت معطوف میشود.شرکتی که تا به حال موفقیت های زیادی بدست آورده است ومیتوان گفت که در زمینه وب وسرویس های اینترنتی،یکه تاز جهان مجازی اینترنت است.

انزل وب

باتوجه به این که گوگل یکی از پربازدید کننده ترین سایت های اینترنتی است وترافیک زیادی دارد.شاید برای مدیران این شرکت سخت باشدکه سایت دیگری بتواند به آنها از نظر تعداد کاربران نزدیک شودیا اینکه به جایگاهی دست پیدا کند که بتواند یک رقیب قدرتمند برای گوگل به حساب آید.
شبکه اجتماعی فیس بوک چند وقتی است فضایی را ایجاد کرده که مدیران شرکت گوگل احساس خطر کرده اند واین احتمال وجود دارد که درآینده ای بسیار نزدیک این دوپایگاه به دو حریف ورقیب قدرتمند در جهان وب تبدیل شوند.البته گوگل خیلی هم به دیگران مجال نمیدهد که بتوانند با آن رقابت کنندواخیرا صحبت های زیادی درمورد جدیدترین سرویس گوگل یعنی +Googel میشود.
بسیاری از کاربران وافرادی که در اینترنت فعال هستند.اعتقاد دارند که گوگل این سرویس را به منظور رقابت با فیس بوک ارائه کرده است.اما اینکه دقیقا این محصول چیست یا اینکه قرار است کاربران چه استفاده ای از آن بکنند.مسئله ای است که هنوزم در پرده ای از ابهام قرار داردو مدیران این پروزه سعی دارند تا با صحبت ها یا مصاحبه هایی که انجام میدهند.به طریقی کاربران رابا این سیستم.بیشتر آشنا کنند.
آنچه که میتوان از صحبت های مدیران این شرکت استنباط کرد این است که این سرویس قطعا یک شبکه اجتماعی،اما به گونه ای بسیار متفاوت است وقرار است گوگل در این سرویس امکانات بسیار ویزه ای رادراختیار کاربرانش قرار دهد.البته سرویس های دیگر گوگل مانند Buzz یا شبکه اجتماعی اوراکات که میتوان گفت جزو اولین شبکه های اجتماعی است.تا به حال ویژگی منحصر به فردی را به کاربران عرضه نکرده اند و فقط به عاملی برای نارضایتی کاربران تبدیل شدند.
به هرحال مدیران گوگل اینبار ادعاهای متفاوتی دارند و ظاهرا ایده ی جدیدی را عملی کرده اند و منتظر عکس العمل کاربران هستند.آقای Joseph Smarr که مدیر این پروژه است در یک نشست آنلاین در سایت AnyAsq.com طی مصاحبه های مختلف به تمامی سوالات کاربران در زمینه Googel+ پاسخ میدهد.

• Google+ از چه فناوری استفاده می کند؟

ما از استاندارد هایی استفاده می کنیم که ممکن است دیگران هم استفاده کنند.برای سرور ها از جاوا و برای مرورگرها از جاوا اسکریپت استفاده کرده ایم و کدی که نوشته ایم ،تا حد زیادی باز است و کسی که در برنامه نویسی تخصص داشته باشد می تواند از برنامه سر در آورد ه یا آن را مطابق سلیقه خود تغییر دهد.

• آیا تا به حال به این فکر افتاده اید تا یک برنامه برای یکپارچه سازی google+ و سرویس google reader داشته باشید؟

متاسفانه در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد و باید بگویم که این موضوع یکی از مواردی است که من به شدت به آن علاقه دارم و در صد ر کارهایی است که در آینده انجام خواهیم داد.

• آیا بهتر نبود مانند فیس بوک برای هر کاربر ،یک آدرس خاص داشتید تا او را به صفحه شخصی اش هدایت مکردید؟

ما از این روش در کارهای قبلیمان مانند buuz استفاده کرده بودیم و از آن به اندازه کافی رضایت نداشتیم.مسلما این کار برای اولین بار توسط فیس بوک انجام گرفت اما ما دلیلی نمیبینیم روشی را که از آن نتیجه نگرفته ایم باز هم ادامه دهیم.

• خودتان چه امکاناتی را دوست دارید که روی google+ببینید؟

من نقشه کلی را کنترل نمی کنم اما به تازگی به ویژگی هایی که بعضی از کاربران پیشنهاد می کنند، بسیار فکر می کنم و از ویژگی هایی مانند رتبه بندی هوشمندانه و فیلتر کردن با بستن بعضی از قسمت ها استقبال می کنم.

• آیا امکانی هم وجود خواهد داشت تا بتوانیم به محتواهایی که دوست داریم امتیاز بدهیم؟

این امکان خوب است اما من معتقدم که صفحه را شلوغ می کند و باعث می شود تا افراد تمرکز کمتری روی مطالب مورد نظرشان داشته باشند.شاید در آینده در صورت احساس نیاز از این نوع ویژگی استفاده کردیم.

• کدام ویژگی google+ آن را از دیگر سرویس های گوگل متمایز مکند؟

سرعت انتشار در این سرویس بسیار سریعتر از آن چیزی خواهد بود که در حد تصور کاربران باشد و شما با دیدن عملکرد google+ به سحر و جادو اعتقاد پیدا خواهید کرد.

منبع:روزنامه بایت

ویرایش و ترجمه:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
حذف اطلاعات از اکانت گوگل
آموزش کامل ۴ روش حذف اطلاعات از اکانت گوگل برای حفظ حریم شخصی
راهنمای تبلیغات در گوگل و معرفی مزایای گوگل ادوردز
حذف اکانت جیمیل
چگونه جیمیل را پاک کنیم ؟ حذف اکانت جیمیل ، گوگل پلاس و گوگل پلی به صورت دائمی

نظرات