مصاحبه با استیو بالمر، مدیرعامل شرکت مایکروسافت

ویندوز ۸ خطرناکترین شرطبندى بر سر محصولات مایکروسافت است

انزل وب

وقتى نام مایکروسافت به میان می آید، کمتر کسى است که با این شرکت بزرگ و معتبر آشنایى نداشته و از محصولات آن استفاده نکرده باشد. در حال حاضر تعداد بسیار زیادى از افراد جزو کاربران رایانه هستند واز اینترنت هم بسیار استفاده مى کنند.مسلما ”بیل گیتس” به اسطوره جهان رایانه ها تبدیل شده است و با خلاقیت هایى که در این زمینه انجام داده است، نیاز بسیارى از کاربران را تا به حال برآورده کرده است.شاید یکى از مهمترین اتفاق هایى که براى این شرکت افتاد این بود که ”بیل گیتس” از سمت خود کناره گرفت و تمامى نگاه ها به این شرکت بود تا ببینند فردى که جایگزین نابغه آى تى مى شود، چه خصوصیاتى دارد و شرکت مایکروسافت را به کجا خواهد رساند.
”استیو بالمر” از ژانویه سال ۲۰۰۰ میلادى به عنوان مدیر اجرایى شرکت مایکروسافت، فعالیت دارد. او متولد مارس ۱۹۵۶ است و تمام دارایى خود را از راه کارمندى در شرکت مایکروسافت به دست آورده است. جالب است بدانید که او در ابتدا یک کارمند ساده بود و با توجه به میزان مهارتى که داشت توانست پله هاى ترقى را به سرعت پیموده و به جایگاه مناسبى برسد.او در هر سال جزو فهرست ثروتمندترین افراد دنیا قرار میگیرد که توسط مجله فوربس منتشر میشود.
بالمر تا به امروز در قسمتهاى مختلف شرکت مایکروسافت از جمله بخش توسعه سیستم عامل،اجرا، فروش و پشتیبانى مدیریت داشته است و از سال ۲۰۰۰ به بعد به جایگزین قدرتمندى براى بیل گیتس تبدیل شده است.اکنون شرایط به گونه اى است که هنو هم بیل گیتس بر بخش فنى نظارت دارد و بالمرعلاوه بر این که در بخش فنى فعالیت مى کند بر امور مالى هم نظارت دارد.مایکروسافت در چند سال اخیر تغییرات زیادى دراستراتژی هایش داشته است. به طور مثال وارد شدن این شرکت به عرصه تولید بازى هاى رایانه اى یک فعالیت در زمینه اى متفاوت بود که باعث شد توجه کاربران به این شرکت بیشتر از گذشته جلب شود.
با ورود ویندوز ۷ و در ادامه آن صحبت در مورد طراحى ویندوز ۸ باز هم کاربران نگاه ویژه اى به مایکروسافت داشتند.اما چند وقتى است که بعد از صحبت هایى که درمورد همکارى دو شرکت نوکیا و مایکروسافت شد باز هم این شرکت مورد توجه رسانه ها قرار گرفت زیرا هدف اصلى مایکروسافت از این همکارى رقابت با اپل اعلام شده است و تمامى کارشناسان منتظرند تا نتیجه این همکارى را ببینند که آیا مایکروسافت مى تواند اپل را کنار بزند یا نه. پایگاه  technolookers.com به تازگى مصاحبه اى را با استیو بالمر در مورد فعالیتهاى اخیر مایکروسافت انجام داده است که در ادامه مى خوانیم.

  • در حال حاضر مهمترین هدف شما براى ارائه محصولات مایکروسافت چیست؟

تنها چیزى که براى ما اهمیت دارد این است که به دنبال رفع نیاز مردم و ارائه محصولاتى باشیم که نسبت به آن اشتیاق زیادى دارند. مسلما مدت زمان بسیارى است که مردم در تظاراستفاده از Xbox و Kinect هستند که به آن ها وعده داده شده است.
شاید باورش سخت باشد اما اولین کسانى که به من بیشتر از همه در این زمینه فشار مى آورند، افراد خانواده ام هستند.با وجود این که در ابتدا همسرم اعتقاد داشت این فناورى فقط به درد پسر بچه ها م یخورد اما بعد از کار با نسخه هاى اولیه آن بیش از حد انتظار من از این فناورى استقبال کرده و استفاده مى کند. ما به شما وعده داده ایم که بتوانید با استفاده از بدن و صداى خود بازى کنید و یا این که بنشینید وبه  Xbox دستور بدهید تا اجرا کند.

  • با این اوصاف Kinect برگ برنده مایکروسافت خواهد بود و شما امید زیادى به استقبالى که از آن میشود دارید؟

ما از ابتدا به دنبال تولید ابزارى بوده ایم که مرکز سرگرمى خانواده ها باشد و مسلما اگر این ابزار به جایگاهى برسد که بتوانیم از آن براى برقرارى ارتباطات اجتماعى، تماشاى تلویزیون و انجام بازی هاى هوشمند استفاده کنیم، به موفقیت دست پیدا کرده ایم.

  • گویا تصمیم گرفت هاید که با اپل هم به شکلى متفاوت رقابت داشته باشید؟

ظاهرا اتحاد ما با نوکیا بسیارى از شرکت ها را ناراحت و نگران کرده است. من فکر میکنم که این موضوع به نفع هر دو شرکت بود و ما گوشى هایى را به صورت اختصاصى تولید خواهیم کرد که مبتنى بر ویندوز موبایل هستند. شاید این موضوع بیشتر از همه اپل و گوگل را به خاطر از دست دادن جایگاهشان دچار ترس کرده باشد.

  • شما در مصاحب هاى گفتید که ”ویندوز۸ خطرناکترین شرطبندى بر سر محصولات مایکروسافت است”،منظورتان از این سخن چه بوده است؟

ما در این سیستم عامل ویژگی هایى مانند پشتیبانى امنیتى بیومتریک و راه انداختن یک فروشگاه براى برنامه هاى کاربردى را در نظر گرفته ایم این موضوع براى ما بسیار حساس هست و نمیدانیم عکس العمل کاربران نسبت به آن چگونه خواهد بود.

منبع:روزنامه بایت

ویرایش و گردآودی:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 4 روش حذف اکانت مایکروسافت در ویندوز 11
آموزش ۴ روش حذف اکانت مایکروسافت در ویندوز ۱۱
آموزش 3 روش ساخت حساب کاربری مایکروسافت
آموزش ۳ روش ساخت حساب کاربری مایکروسافت
آموزش کامل تصویری حذف اکانت مایکروسافت در کامپیوتر و گوشی
آموزش کامل تصویری حذف اکانت مایکروسافت در کامپیوتر و گوشی
آموزش بازیابی پسورد فراموش شده اکانت مایکروسافت (Microsoft Account)

نظرات