گیمرها اینبار توانستند دو سیاره جدید را کشف کنند

چندی پیش خبری مبتنی بر اینکه دانشمندان توسط گیمرها به ساخت واکسن ایدز نزدیک شدند را منتشر کردیم و اکنون گیمرها دوباره توسط یک بازی اینترنتی اکتشافی جدید کردند.آنها توانستند از بخش کوچکی از تصاویر و داده های انبوهی که توسط تلسکوپ فضایی کپلر ناسا در سایت Planet Hunters جمع آوری شده بود دو سیاره جدید در صورت فلکی ماکیان را کشف کنند.

انزل وب

با توجه به گزارش Planet Hunters زمانی که شهروندان با شیوه ای جالب و سرگرم کننده با مسائل پیچیده روبه رو میشوند نتایج باورنکردنی بدست می آید.بر طبق گفته این سایت،Planet Hunters یک پروژه علمی شهروندی جدید میباشد که برای همکاری عموم در جستوجو سیاره ها با استفاده از داده های عمومی تلسکوپ NASA Kepler طراحی شده است.در ماه اول راه اندازی این سایت،کاربران توانسته اند دو سیاره جدید را که ما در حال برسی وجود یا فانی بودن آنها بوده ایم را شناسایی کنند.

انزل وب

روش بازی کردند در Planet Hunters به این صورت میباشد که بازی داده ها را از تلسکوپ NASA Kepler دریافت میکند و سپس از کاربران میخواهد که به دنبال ناهنجاریهای نور باشند که این امر میتواند منجر به کشف یک سیاره شود،تلسکوپ کپلر در حال حاضر داده های تابش نور بیش از ۱۵۰.۰۰۰ ستاره را جمع آوری کرده است.

انزل وب

این بازی تحت وب توسط وبسایت جامعه علمی zooniverse.org که پروژه های دیگری شبیه به همین سایت برای مرتب سازی واستفاده از اطلاعات به شیوه سرگرم کننده راه اندازی کرده اند تاسیس شد و تا کنون بیش از ۴ میلیون عضو در آن فعالیت میکنند.

منبع خارجی:dvice

ویرایش وترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.