انزل وب

تجدید حیات و گردشگری در اطراف نیروگاه هسته ای

بیشتر مردم دید منفی نسبت به زمین های اطراف مناطق نیروگاه های هسته ای دارند،اما گروه معماری ZA در نظر دارند فعالیت های انسانی و جاذبه های گردشگری را به  مناطق اطراف نیروگاه هسته ای چرنوبیل در اوکراین بیاورند،در ادامه این پروژه را بیشتر معرفی میکینم.

انزل وب

ستون اصلی این پروژه راه آهن و ۴ ایستگاه قطاری میباشد که هر کدام از عملکرد ویژه ای برخودارند و قرار است دوستدار محیط زیست و عمل جذب توریست را انجام دهند.

انزل وب

۱۷۶ مسافر میتوانند توسط ۴ قطار به این گردشگاه منتقل شود علاوه براینکه راه آهن ها حدود ۴-۶ متر از زمین ارتفاع دارد که به حیوانات اجازه میدهد براحتی در محیط آزدانه حرکت کنند و مسافران نیز دید بهتر از مناظر اطراف داشته باشند.

انزل وب

نکته ای که بسیار قابل توجه است در این منطقه هیچگونه خطر رادیواکتیو وجود ندارد و شرایط برای اسقرار انسان و حیوان کاملا محیاست و بطور مثال ۲ گونه اسب نایاب پس استقرار در این منطقه تعدادشان به ۴۰ عدد رسیده است.

انزل وب

این ایستگاه ها میتوانند در شکل و اندازه متفاوت ساخته شوند و ساختار درونی آنها قابل تعویض هستند،همچنین واحدهای مسکونی مجهز و برج هایی برای مشاهده منطقه از بالا در سرار نقاط به جز مناطق ممنوعه به طور پراکنده ساخته میشوند.

انزل وب

هدف کلی ساخت این مجموعه از بین بردن افکار عمومی در مورد مناطق نیروگاه های هسته ای و جذب توریست به این مناطق میباشد،علاوه بر این برای مقابله با احتمال بروز خطر رادیو اکتیو،پناهگاه های کوچکی در زیر زمین نیز ساخته میشود.

انزل وب

منبع خارجی:archdaily

ویرایش و ترجمه:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات