گجت های پزشکی آینده

مهم ترین عامل رشد رشته پزشکی و اقدامات مربوط به بهبود بهداشت و درمان گسترش و استفاده از سخت افزارها و ابزارهای هوشمند و پیشرفته در این زمینه است در ادامه برخی از ابتکارات،ابزارهای جدید و تکنولوژی های نوین رشته پزشکی که هفته پیش در کنفرانس TEDMED شهر سان دیاگو  آمریکا رونمایی شده اند را بیشتر معرفی میکنیم.

انزل وب

Xiaflex Injection Trainer

انزل وب

گروه Chamberlain بیش از ۵۰۰ مدل لاستیکی شبیه دست انسان برای آموزش به پزشکان تولید نموده است.یکی از نکات جالب این دست مصنوعی شبیه سازی تاندون های دست میباشد که پزشکان میتوانند تزریق آنزیم های مختلف را بر روی آن آزمایش کنند.

AccuVein AV300 Augmented Reality Vein Viewing System

انزل وب

فروربردن سوزن در رگ ها عملی دردناک و دشوار است و در برخی اوقات حتی پرستارهای با تجربه نیز در حین کار با این سوزن ها دچار اشتباه میشوند،دستگاه AccuVein که برای حل این مشکل ابداع شده است میتواند ضخامت رگهای خونی بیمار را اسکن کند و سپس تصویر آنها به وسیله نور مادون قرمز بر روی پوست بیمار نشان دهد و در نتیجه هیچ سوزن و دردی در کار نیست.

Emotiv EPOC Wireless EEG Headset

انزل وب

Emotiv هدستی را توسعه داده است که نظارت بر سیگنال های الکتریکی مغز را به کاری نسبتا آسان تبدیل نموده است و به تکنسین ها اجازه میدهد بدون هیچ زحمتی سیستم موج نگاری منظم از مغز انسان را راه اندازی کنند.در روش های قدیمی شما باید الکترودها را بر روی ماده لزج و چسبنده ی رسانا در مکانی دقیق قرار میداد اما توسط این هدست نیازی به هیچ کدامیک از این موارد نیست.

DuoFertility Wireless Ovulation Monitor

انزل وب

یکی از مشکلاتی که ممکن است زوجین در طی زندگی مشترک خود با آن روبه رو میشوند باروری ناخواسته است،اما زنان با استفاده از یک سنسور وایرلس که در زیز بغل آنها قرار  میگیرد میتوانند زمانی که بدن آنها آمادگی باروری را دارد تشخیص دهند، ۲۰,۰۰۰ بار عمل نظارت و اندازه گیری درجه حرارت بدن هر روز صورت میگیرد و دستگاه میتواند ۶ روز قبل از عمل تخمک گذاری فرد را مطلع سازد.اندازه سنسور بیش از یک قرص نیست و میتوانید اطلاعات را به صورت وایرلس دانلود کنید،علاوه بر این توسط یک دستگاه گیرنده زنان میتوانند اوج دوره باروری و فعالیت های جنسی خود را تحت نظر داشته باشند.

DNAe Rapid Genetic Testing System

انزل وب

دستگاه Genetic tests (آزمایش ژنتیک) علاوه بر تشخیص بیمارهای ژنتیکی میتواند به شما بگویید که بدن شما نسبت به یک دارو چه واکنشی نشان خواهد داد.متاسفانه سرعت پاسخگویی دستگاه های فعلی بسیار طولانی است اما با توجه به همچنین تولیدات و گجتهای DNA میتوان به پاسخ گویی سریع امیداور بود.این محصول به پزشکان برای تصمیم گیری و تجویز نسخه و دارو کمک بسیاری خواهد کرد.

Panasonic EU6441 Exercise Chair

انزل وب

پاناسونیک ادعا میکند که شما زمانی که در حالی سوار این صندلی مکانیکی و تقویت عضلات شکم خود هستید میتوانید تلوزیون تماشا کنید و یا کتاب مورد علاقه خود را بخوانید.زمانی که صندلی به عقب و جلو حرکت میکند به شما نیرو وارد میکند و باعث تقویت عضلات اصلی شکم میشود.

EarlySense Monitoring System

انزل وب

در تخت خواب مجهز به سیستم EarlySense دراز بکشید و در کمتر از یک دقیقه نظاره گر علائم حیاتی بدن خود باشید.سنسور فیزوالکتریک زیر تشک هر نفس و ضربان قلب شما را تحت نظر میگیرد و لازم نیست هیچگونه سیم و کابلی به شما متصل باشد.این دستگاه میتواند برای سالمندان و بیماران قلبی یک گزینه بسیار مناسب باشد.این سیستم نسخه حقیقی  پیراهن هوشمندی میباشد که قبلا در انزل وب معرفی نمودیم.

Lifecomm Emergency Alert Watch

انزل وب

چند ماه دیگر سالمندان قادر به خرید این ساعت مچی که مجهز به دکمه آماده باش اورژانس،GPS و سنسورهای حرکتی میباشد هستند.با فشردن دکمه panic (وحشت زدگی) که به معنای رخ دادن یک اتفاق ناگوار است یک تیم اورژانس خصوصی به مکان شما ارسال میشوند.این ساعت در خانه سالمندان به پرستاران برای کنترل بیماران کمک بسیاری خواهد کرد.

منبع خارجی:wired

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات