ایجاد چهره طبیعی سه بعدی برای ربات ها

نمایشگر سه بعدی Mask Bot از یک ماسک شفاف پلاستیکی تشکیل شده است و میتوان از آن به عنوان صورتی برای ربات که قادر میباشد تصویر مجازی را به صورت واقعی و نزدیک به چهره انسان از هر زاویه ای نمایش دهد،استفاده نمود.

انزل وب

با استفاده از “موتور انیمیشنی صحبت کردن سر” ربات میتواند احساس و حرکات صورت مجازی را بر اساس احساس و رفتار صحبت کننده اصلی تنظیم کند که این ویژگی باعث میشود در مکانهایی مانند ویدیو کنفرانس ها که از راه دور صورت میگیرند، بیان صورت مجازی به سخنران اصلی بسیار نزدیک باشد.

انزل وب

Takaaki Kuratate از موسسه شناخت سیستم ها دانشگاه فنی مونیخ در این رابطه میگیوید:”با استفاده از Mask-Bot شما میتوانید یک ماکت واقعی از شخص حقیقی که از راه دور در پشت میز کنفرانس خود در حال صحبت با شماست بسازید.”

در پشت این ماسک حدود ۱۲ سانتیمتر دورتر،یک پروژکتور که از لنزها قوی fish-eye استفاده میکند و باعث ایجاد تصویری با رنگی درخشان و شفاف تر میشود قرار گرفته است. طبق گفته های محققان روشنایی ایجاد شده به قدری میباشد که در تاریکی شب نیز میتوان از این ماسک استفاده نمود .همچنین با استفاده از الگوریتم به کار برده شده، ماسک قادر است عکس دو بعدی شخص را به تصویر سه بعدی متناسب برای نمایش بروی ماسک تبدیل کند.

انزل وب

سیستم موتور انیمیشنی صحبت کردن سر با استفاده از یک پایگاه اطلاعاتی از داده های احساسات صورت که قبلا جمع آوری شده است به علاوه استفاده از یک سیستم جذب حرکت میتواند حالت صدا و حالت روحی شخص(غمگین،خوشحال و..) را به طور دقیقی در حالت و صدای منتشر شده توسط ماسک کاملا تطبیق دهد.همچنین این سیستم دارای قابلیت انتخاب صدای زن و مرد و ترجمه زبان انگلیسی به چینی ( و بزودی آلمانی) و بالعکس را نیز داراست.

منبع خارجی:popsci

ویرایش و ترجمه:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

تکنولوژی هولوگرام و هولوگرافی چیست؟ بررسی کاربردی آن در ایران و جهان
تکنولوژی هولوگرام و هولوگرافی چیست؟ بررسی کاربردی آن در ایران و جهان
آموزش روش ساخت عکس سه بعدی (3D)
آموزش ۳ روش ساخت عکس سه بعدی (۳D)
انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۵
انزل وب
ویندوز ۸ تنها محصول شگفت انگیز و جدید مایکروسافت نیست!

نظرات