تولید آب از رطوبت هوا برای مبارزه با خشکسالی

رطوبت هوا پدیده ای میباشد که ممکن است بری همه خوشایند نباشد اما مطمئنا توسط اختراعی به نام Airdrop که امسال جایزه James Dyson را نیز برده است،از این پس رطوبت هوا برای کشاورزان و مناطقی که دچار خشکسالی هستند مفید خواهد بود.

انزل وب

با طراحی مبتکرانه این دستگاه،فیلترهای زیست محیطی هوای گرم در یک توربین از طریق سیستم لوله مسی (به علاوه پشم مسی برای گرفتن سطح بیشتری از منطقه) تغدیه و به داخل زمین در جایی که خنک است و رطوبت آزاد میگردد،هدایت میشوند.هوا خشک دوباره به اتمسفر باز میگردد و آبهای جمع آوری شده از طریق شیلنگ ها سوراخ دار به ریشه ها گیاه پمپاژ میشوند،نمونه اولیه Airdrop که در ابعاد کوچک ساخته شده است قادر میباشد ۱ لیتر آب در هر روز تولید کند.

انزل وب

این اختراع میتواند برای مناطقی که تحت تاثیر خشکسالی هستند بسیار مفید باشد جدا از اینکه در بسیاری از مناطق به دلیل فقر و خشکسالی آب آشامیدنی سالم برای انسان ها موجود نیست و در صورتی که این دستگاه در ابعاد بزرگتر تولید شاید بتواند از این بحران نیز جلوگیری کند.همچنین قیمت Airdrop چیزی در حدود ۱۷۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

منبع خارجی:coolhunting

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل ایردراپ آیفون (AirDrop)
آموزش ۱۲ روش حل مشکل ایردراپ آیفون (AirDrop)
آموزش 2 روش تغییر اسم ایردراپ در آیفون
آموزش ۲ روش تغییر اسم ایردراپ در آیفون

نظرات