انزل وب

چه اتفاقی رخ میدهد وقتی که تخم مرغی را در عمق ۳۵ متری آب بشکنیم؟

آیا تا کنون فکر کرده اید که اگر تخم مرغی را در زیر آب های عمیق بشکنید چه اتفاقی رخ میدهد؟دو مربی غواصی برای یافتن پاسخ این مساله آن را به طور عملی در عمق ۳۲ متری زیر آب امتحان کردند و نتایج جالبی بدست آوردند.

انزل وب

در ویدیوی که این دو غواص از آزمایش خود منتشر کردند،پس از شکستن تخم مرغ هیچ اثری از پخش شدن و برهم خوردگی ساختار آن نبود و تخم به طور شگفت انگیزی ساختار خود را حفظ کرد و در آب غوطه ورد شد،نکته ی جالب دیگر این است که پس از چند ثانیه غوطه ور شدن تخم مرغ در آب یک ماهی آن را کاملا خورد!

انزل وب

درک دانشی که در پشت این قضیه قرار دارد بسیار ساده است،به دلیل وزن زیاد آب دریا در آبهای عمیق فشار بیشتری بر روی اجسام وارد میشود،در آبهای با عمق ۳۰ متر فشار آب سه برابر بیشتر از فشار معمول جو زمین(حدود ۴۵ PSI) بر روی یک تخم مرغ بالاتر از سطح آب است،و در نتیجه به دلیل وجود این فشار تخم مرغ شکل ظاهر خود را در آبهای عمیق حفظ میکند،همچنین دلیلی که باعث میشود که تخم مرغ در آب به رنگ زرد دیده شود این است که رنگ سفیدی آن شفاف تر میشود.

ویدیو منتشر شده توسط این دو غواص را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:Nerdalicious

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات