انزل وب

برج تایوان،نمایی رویایی با ساختاری عجیب

طرح پیشنهادی برج ۲۱st century oasis با همکاری معماران ژاپنی و یک شرکت تایوانی توانست رتبه اول رقابت های بین الملی برج شهر تایوان را که قرار است در شهر taichung احداث شود از آن خود کند.در ادامه این برج را بیشتر معرفی میکنیم.

انزل وب

این طرح ترکیبی از تنه درختان انجیر هندی با سیستم ساختاری پر آب و تاب میباشد که دارای فضای داخلی باز،نور دهی بسیار خوب و ساختار تشکیل شده از درختان و طبیعت است.

انزل وب

در وسط فضای شهری میتوان در پشت بام سبز این ساختمان که از ۳۰۰ متر دورتر نیز قابل دیدن است،از طبیعت و باغ مملو از درختان لذت برد.

انزل وب

در طراحی این ساختمان از انواع تکنیک های طراحی برای ایجاد سیستم انرژی تجدید پذیر مانند برداشت آب باران،آب گرم کن توسط پنل خورشیدی، توربین های بادی ،سلول های فتوولتائیک،پمپ های حرارتی منبع زمینی،واحد خشک کن دستی هوا و تهویه طبیعی توسط استک های ساختمان استفاده شده است.

انزل وب

تمام سیستمهای فوق باعث کاهش و نصف شدن استفاده از کربن میشوند.همچنین برای تاثیر گذاری بیشتر ساختار فولادی ساختمان و مقاوت در برابر بلاهای طبیعی مانند زلزله و بادهای شدید از تیرچه و لوله های مخروطی شکل عمودی و افقی که به طرز پیچیده ای از زمین تا سقف بهم تندیده شده اند،استفاده شده است.

انزل وب

برپایی موزه و نمایش فضای شهری توسط ساختمان به بازدیدکنندگان چند کاربرد این برج در آینده میباشد.

انزل وب

نمای بیرونی برج از چراغهای LED تشکیل شده است که با عوض شدن رنگ و شدت آنها در شب، نمای فوق العاده و رویایی به برج می بخشند.

انزل وب

انزل وب

منبع خارجی:designboom

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

معرفی برج های زیبای Haikou
هندی ها تاج محل های مدرن میسازند

نظرات