انزل وب

یک ایرانی و یک طرح شگفت انگیز دیگر:حشره مکانیکی

ایرانیان که از دیرباز در زمینه علم و دانش پیشتاز بوده اند اینبار نیز با یک طرح و ایده فوق العاده دیگر همگان را شگفت زده کردند،پروفسور خلیل نجفی رئیس مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه میشیگان به همراه گروه تحقیقاتی خود قصد دارند یک حشره با ویژگی مکانیکی که مجهز به سنسور و قابلیت پاسخگویی در محیط های خطرناک را داراست،منتشر کند.

انزل وب

این حشره دستگاه های کوچکی را در پشت خود حمل میکند که باعث میشوند انرژی را از طریق بال زدن حشره در خود ذخیره کنند،سپس انرژی این منبع برای کار کرد دوربین،سنسور و میکروفون و تجهیزات ارتباطی استفاده میشود.

انزل وب

پروفسور نجفی در این رابطه میگویند:”از طریق مهار کردن انرژی،ما میتوانیم پیتانسیل لازم برای دوربین ها،میکروفون ها و دیگر سنسور ها و تجهیزات ارتباطی را که توسط یک کوله کوچک که حشره میتواند آنها را در پشت خود حمل کند تامین کنیم “همچنین وی افزوذ:”ما میتوانیم این حشرات را در مناطق خطرناک و محصور شده که انسان نمیتواند در آن مکان ها حضور داشته باشد استفاده کنیم”

امیدواریم در آینده نزدیک شاهد عملی شدن طرح های بیشتری از پروفسور نجفی باشیم.

منبع خارجی:sciencedaily

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات