انزل وب

ایجاد ربات بادی بدون هیچ سنسور و قطعه سخت افزاری

بیشتر اجزای ربات ها سفت و سخت هستند و معمولا در زیر فشار شکسته میشوند،به علاوه اینکه در طراحی میزان حساسیت و سنجش آنها همیشه یکی از فاکتور های اصلی عملکرد ربات است اما وقتی که ربات در مرحله آزمایش قرار میگیرد به علت ناتوانی و انعطاف ناپذیر بودن ویژگی های سخت افزاری عملکرد خوبی ندارد.

انزل وب

حال محققان یک ربات انعطاف پذیر بادی ساخته اند که در حقیقت کاملا نرم است،این ربات نرم (soft robot) که فاقد یک ساختار سفت و سخت است میتواند عملکرد های متفاوتی مانند تغییر شکل و شیوه حرکت انجام دهد.soft robot از مواد نرمی مانند  پلیمرهای الاستومری ساخته شده است و ایده ساخت آن از حیواناتی مانند ماهی مرکب، ستاره دریایی و کرم ها که اسکلت سخت داخلی را ندارد برگرفته شده است.

انزل وب

عملکرد داخلی ربات بر طبق لیتوگرافی نرم که باعث ایجاد قابلیت کار اندازی و انتقال نیروی ربات توسط باد را می دهد است (به عنوان مثال جنبش مایع از اندام ها و از بخش های متعدد دیگر ربات).همچنین این ربات چهار پا،از هیچ حسگری استفاده نمیکند و تنها دارای پنج سیستم محرک بادی ساده است که با فشارهای پایین (کمتر از ۱۰ PSI) عمل میکند.این ربات بر خلاف تصوراتی که امروزه از ربات ها داریم،دارای ساختاری ساده اما در نوع خود بسیاری کاربردی است و در آینده میتواند در تولید ربات هایی برای عبور از موانع سخت و دشوار نقش بسزایی داشته باشد.

اطلاعات و ویدیوهای مربوط به این ربات را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:pnas

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۴
انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۳
انزل وب
لباسهای رباتیک،تبدیل کننده ما به ابر انسان
انزل وب
انسانهای پرنده در آسمان نیویورک

نظرات