انزل وب

تشخیص سرطان سینه از طریق دستگاه قابل حمل

سرطان،واژه ای که بسیاری از شندین آن نیز نفرت دارند.شاید بهترین راه مقابله با سرطان اول پیشگیری و سپس شناسایی سریع این بیماری است.بتازگی محققان دانشگاه Nihon ژاپن در حال آزمایش یک دستگاه جدید قابل حمل میباشند که میتواند تشخیص سرطان پستان را برای اشاخصی که دسترسی به پزشک و بیمارستان را ندارند به ارمغان بیاورد.

انزل وب

پزشکان و پژوهشگرانی که بر روی این دستگاه پزشکی کار میکنند از روشی به نام شیفت فازی استفاده می کنند،این بدین معناست که ابتدا نور ساطع میشود و سپس از پشت انعکاس میباد و بر این اساس اندازه گیری میشود.در نهایت منطقه تیره و سرطانی در نمایشگر نشان داده میشود که این به نوعی یک روش سریع،کارآمد و بدون نیاز به پزشک برای شناسایی عوارض اولیه سرطان سینه است.

انزل وب

این دستگاه برای اولین بار در نمایشگاه تجارت بهداشت و درمان آلمان رونمایی شد اما محققان هنوز در حال آزمایش و توسعه بیشتر آن بر روی حیوانات هستند.امیدواریم با تولید و توسعه اینگونه گجت های پزشکی هر چه زودتر شاهد نابودی بیمارهای ناشی از سرطان باشیم.

منبع خارجی:gizmodo

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات