انزل وب

دانشمندان:دانلود کردن مهارت های گوناگون مغز از طریق اتصال به کامپیوتر امکان پذیر است

دانشمندان بر طبق آخرین یافته های خود میگویند یادگیری هنرهای رزمی،یادگیری یک زبان جدید و یا آموزش پرواز با هواپیما در حالتی مانند خواب و ناهشیاری انسان نیز امکان پذیر است.دانشمندان در دانشگاه بوستون و آزمایشگاه محاسباتی علوم اعصاب ATR کیوتو ژاپن بر این باورند که در آینده یادگیری یک مهارت جدید تنها درگیر نشستن در مقابل صفحه کامپیوتر و انتظار برای آپلود آن (مانند اتفاقاتی که در فیلم ماتریکس رخ میدهد) است.آنها در حال مطالعه و تحقیق براینکه چگونگه دستگاه تشدید مغناطیسی (FMRI) میتوانند باعث تغییر الگوهای عملکرد مغز با دانش القایی یک شخص که از طریق سیگنالهای قشر بینایی او ارسال میشود،هستند.

انزل وب

در این روش شخص به هیچگونه دارو و هشیاری نیازی ندارد و براحتی فعالیت مغز وی با الگوی مغز هدف تغییر داده میشود.این مساله مصداق رخ دادن اتفاقات بزرگی همچون تغییر یک ستاره فوتبال به یک استاد شطرنج است!

انزل وب

Takeo Watanabe از دانشگاه بوستون میگوید:” نواحی اولیه تصویری (حافظه تصویری) بزرگسالان به اندازه کافی پلاستیکی(انعطاف پذیر) میباشد و میتواند بسیار سریع یادگیری های تصویری را دریافت کند.”

انزل وب

محققان میدانند که تکنیک آنها عملی است زیرا نتیجه آزمایش افرادی که توسط ولتاژهای FMRI تحت آزمون های مهارتهای تصویری قرار گرفته اند در مقایسه با افرادی که تحت این آزمایش قرار نگرفته اند بسیار بهتر بوده است.بر طبق گفته محققان یادگیری و آپلود کردن مهارت های جدید از طریق اتصال به کامپیوتر برای انسان،عملی است که در آینده  نزدیک امکان پذیر میباشد.

منبع خارجی:dailymail

ویرایش و ترجمه:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • عرفان says:

    سلام و درود خدمت شما عزیزان زحمت کش سایتتان حرف نداره من خیلی به این تکنولوژی علاقه مندم اگر خبری از آن به ایمیلم بدهید ممنون می شم . یک دنیا سپاس