۱۰ محصول و فناوریی که دنیای تکنولوژی را تغییر خواهند داد

تکنولوژی و محصولات مربوط به آن یکی از عناصر مهم و تغییر دهنده دنیای آینده ما هستند.در ادامه ۱۰ محصول و فناوریی که بر تجارت الکترونیک و دنیای تکنولوژی امروز و آینده ما تاثیر گذار خواهند بود را معرفی میکنیم.

انزل وب

Siri

به زودی ورودی صدا،گجت هایی مانند کیبورد و موس معمولی و لمسی را نابود خواهد کرد.نرم افزار Siri که چندی پیش بر روی گوشی هوشمند iPhone 4S معرفی شد یک نمونه بارز استفاده ورودی صدا بر روی گجت ها میباشد.از طریق این نرم افزار میتوان بدون اینکه  موبایل خود را لمس کنید برخی از عملیات های کاربردی مانند جستجو یک کلمه در وب را تنها از طریق کلام خود انجام دهید.

انزل وب

ارتباط حوزه نزدیک (NFC)

پرداخت از طریق چیست های NFC موجود در گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۲ کاربردی تر خواهند شد،ارتباط حوزه نزدیک (Near field communication) یا ان‌اف‌سی (NFC) گونه‌ای وسیله ارتباطی بی‌سیم بین دو دستگاه که در مجاورت همدیگر قرار دارند هست که معمولا این فاصله حداکثر چند سانتی‌متر است.این سامانه فعلا در برخی کشور‌های پیشرفته قابل استفاده‌است، ولی انتظار می‌رود در آینده نزدیک این سامانه بسیار گسترده شود.پرداخت پول از طریق گوشی‌های هوشمند که فعلا در ایالات متحده قابل استفاده‌است.در این حالت باید اطلاعات مربوط به کارت اعتباری در گوشی ذخیره شود و سپس گوشی به دستگاه ان‌اف‌سی خوان نزدیک شود و در این صورت پرداخت انجام می‌شود.[ویکی پدیا]همچنین این سیستم میتواند جایگزین ابزاری مانند کارت های اعتباری سیستمهای حمل و نقل عمومی مانند:مترو،اتبوس و .. شود.

انزل وب

تبلت ها

لوح‌رایانه یا تَبلِت (به انگلیسی: Tablet PC) یک رایانه قابل حمل شبیه نوت‌بوک یا یک دستگاه لوح مانند است که دارای یک نمایشگر لمسی یا قلمی است که به کاربر خود این امکان را می‌دهد تا به جای موشواره و صفحه کلید با دستگاه توسط انگشت دست یا قلم کار کند. البته امکان نصب موس و صفحه کلید با سیم و یا بلوتوث وجود دارد.[ویکی پدیا][بیشتر]بی شک تبلت ها یکی از عناصر تاثیر گذار بر روی تجارت الکترونیک بوده اند،شرکت های بزرگی همچون اپل با تولید آیپد و مایکروسافت با ارائه تبلت های مخصوص ویندوز ۸ انقلابی بزرگ در تجارت محصولات الکتریکی و فناوری ایجاد نموده اند.

انزل وب

ویندوز ۸

سیستم عامل بعدی مایکروسافت ویندوز ۸،بعد از ویندوز ۹۵ چشمگیرتین تغییر رابط کاربری را به کاربران ارائه میدهد.احتمالا این ویندوز که نمایشگرهای لمسی،تبلت ها و موبایل ها ر به خوبی پشتیبانی خواهد کرد بیشتر از ویندورهای قبلی مایکروسافت برای این شرکت سودآور خواهد بود و باید منتظر ماند و دید که انتشار نهایی آن همانند ویندوز ۷ یک تجارت پرسود برای مایکروسافت میباشد یا خیر؟

انزل وب

HTML5

شرکت Adobe پس از شکست خوردن در برابر سیاست جدید مایکروسافت و با متوقف کردن انتشار فلش پلیر برای موبایل و مروگرهای وب ،صنحه را برای مانور کامل HTML5 خالی کرد.اچ‌تی‌ام‌ال۵ (به انگلیسی: HTML5)، به عنوان نسخه جدید زبان نشانه‌گذاری ابرمتن برای ایجاد صفحات وب گسترش داده شده‌است. اولین بار در ژوئن ۲۰۰۴ بحث برای ایجاد نسخه جدیدی از زبان نشانه گذاری اچ‌تی‌ام‌ال آغاز شد و در فوریه ۲۰۱۰ نسخه‌های تقریبا نهایی، از این استانداردها ایجاد شدند. در اچ‌تی‌ام‌ال۵ بحث اصلی ایجاد استانداردهایی برای وب چندرسانه‌ای است. استانداردهایی جدید که شامل قابلیت‌هایی شبیه پخش پرونده‌های ویدیویی و کشیدن و رها کردن که قبل‌ها به افزونه‌هایی مانند ادوبی فلش، مایکروسافت سیلورلایت و گوگل گیرز وابسته بودند.[ویکی پدیا] HTML5 قطعا آینده ای روشن برای توسعه وب محسوب میشود.

انزل وب

چاپگرهای سه بعدی

چاپگرهای ۳D (سه بعدی) به طور حتم کابردی متفاوت تر از چاپگرهای لیزری و یا جوهر افشان معمولی که امروزه استفاده میشوند خواهد داشت و ارزش آنها در کسب و کار به طور قابل توجهی در سال های آینده افزایش خواهد یافت.چاپگر های ۳D اجازه میدهد تا مهندسان ، دانشمندان، هنرمندان ، علاقمندان و حتی مجرمان به سرعت نمونه سه بعدی مورد نیاز خود را بسازند. احتمالا پلاستیک یکی از مواد و انتخابهای رایج برای خلق آثار توسط این پرینترها میباشد اما میتوان در آینده مواد متفاوت دیگری از جمله فولاد ضد زنگ،استیروفوم و حتی بافتهای بدن انسان برای چاپ سه بعدی استفاده کرد. بعضی از محققان بر این باورند که پرینترهای ۳D در نهایت ممکن است بتوانند نقاط جایگزینی برای بدن انسان ایجاد کنند.

انزل وب

Solid State Drive

SSD یا به عبارت دیگر Solid State Disk- Drive منبع ذخیره سازی است که از نیمه رساناهای حالت جامد تشکیل شده است. از این تکنولوژی در ساخت حافظه های Flash نیز استفاده می شود به همین دلیل برخی SSD را حافظه Flash (تراشه EEPROM) می نامند.SSD حافظه ای مانند فلش های معمولی است، در حالی که HDD ها از صفحه های مغناطیسی و هدهایی برای خواندن و نوشتن ساخته شده است. به عبارت دیگر SSD ها بر خلاف HDD ها قطعات متحرک ندارند که مزیت های زیر را با خود همراه دارند :نداشتن صدا،حساس نبودن به ضربه،مصرف انرژی پایین تر،حرارت کم.از این درایوها امروزه بیشتر در لپ تاپ هایی مانند Apple MacBook Air و Ultrabook استفاده میشوند اما در آینده یک جایگزین مناسب برای هارد دیسکهای معمولی لپ تاپ ها در بازار کامپیوتر خواهند بود.

انزل وب

محاسبات ابری

cloud computing یا محاسبات ابری یک تحول بزرگ در دنیای فناوری میباشد (اطلاعات بیشتر).امروزه شاهد ارائه سرویس هایی قدرتمندی همچون iCloud, Amazon’s Cloud Drive, Dropbox, Google Docs و Microsoft’s SkyDrive بر پایه محاسبات ابری هستیم.قطعا با توسعه بیشتر محاسبات ابری اکثر سرویس ها و شرکتهای بزرگ به این مدل محاسباتی روی خواهند آورد.

انزل وب

Android 4.0

Android 4.0 سیستم عامل جدید گوشی های هوشمند از سوی گوگل میباشد که به تازگی با نام تجاری Ice Cream Sandwich به بازار عرضه شده است،این سیستم عامل که رقیب اصلی سیسم iOS شرکت اپل نیز میباشد یکی از پر طرفدارترین سیستم عامل ها در بازار تجاری گوشی های هوشمند است. نسخه ۴ این سیستم عامل دارای ویژگی های قدرتمندی مانند:رمزنگاری داده ها بر روی دستگاه،بهبود قابلیتهای تقویم،توانایی غیر فعال نمودن نرم افزارها (App) و گرفتن اسکرین شات از موبایل به سادگی میباشد.

انزل وب

واقعیت افزوده (Augmented reality)

واقعیت افزوده یا Augmented Reality که به اختصار از آن به عنوان AR نام برده می‌شود یک محیط مجازی دیداری و شنیداری است که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعاتی فراتر از آنچه از محیط اطرافمان و توسط حواس پنجگانه دریافت می‌کنیم را در اختیار داشته باشیم. این سیستم، انبوهی از اطلاعات را در دسترس شما قرار می‌دهد که نه‌تنها می‌توانید آنها را به صورت گرافیکی ببینید، بلکه این امکان را دارید که بتوانید فایل‌های صوتی مرتبط با این اطلاعات را نیز بشنوید.[بیشتر] به عنوان مثال امروزه میتوان از طریق فناوری و برنامه های AR نزدیکترین رستوران محل زندگی خود را توسط تلفن همراه پیدا کنیم و قطعا در آینده با توسعه بیشتر نرم افزاهای مبتنی بر این تکنولوژی توسط شرکت های بزرگ،دنیای دیجیتال و دنیای واقعی به یکدگر نزدیک تر خواهند شد.

انزل وب

منبع خارجی:PC World

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

رویایی بنام WiGig (وای گیگ): انتقال اطلاعات و صدا با سرعت 7 گیگابایت برثانیه!
رویایی بنام WiGig (وای گیگ): انتقال اطلاعات و صدا با سرعت ۷ گیگابایت برثانیه!

نظرات