انزل وب

تازه ها و ترفندهای فیس بوک – بخش سوم

چندی پیش برخی از ترفندها و ویژگی های مخفی در شبکه اجتماعی فیس بوک را در انزل وب معرفی کردیم،در ادامه بخش جدیدی از تازه ها و ترفندهای فیس بوک را معرفی میکنیم.

انزل وب

فعال کردن Time Line (خط زمان) فیس بوک

فیس بوک به تازگی امکان ایجاد چهره ای جدید برای پروفایل های فیس بوک و خاصیت Time Line را برای کاربران قرار  داده است،این چهره جدید به پروفایل شما علاوه بر ظاهر نو ( و تا حدی گیج کننده)،برخی از امکانات اضافی مانند Activity Log (ویژگی که به شما قابلیت مشاهد پست های پروفایل خود به صورت آرشیو ماهانه وسالانه را میدهد)،کاور پروفایل (قابلیت قرار دادن تصویر پشت زمینه در پروفایل فیس بوک) و.. را نیز اضافه میکند.

انزل وب

برای فعال کردن و مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد Time Line ابتدا به اینجا مراجعه کنید و در پایین صفحه بر روی دکمه Get Time Line کلیک کنید.

انزل وب

نکته:این قابلیت در حال حاضر فقط برای پروفایل های شخصی فعال میشود و هنوز صفحات تجاری دارای قابلیت نیستند.همچنین فیس بوک اعلام کرده است که در تاریخ ۲ دی سال ۱۳۹۰ Time Line برای همگان فعال میشود.

انزل وب

توجه:بعد از دکمه Get Time Line قابلیت به طور آمایشی به مدت ۷ روز در پروفایل شما فعال میشود و اگر شما بر روی دکمه Publish Now بالای پروفایل خود کلیک کنید،این ویژگی برای همیشه فعال خواهد شد و در حال حاضر قابلیت بازگشت به حالت پروفایل قدیمی (غیرفعال کردن آن) وجود ندارد.

آپدیت پست:دوستانی که این دکمه در این صفحه مشاهده نمیکنند میتوانند به این صفحه مراجعه و برای فعال سازی بر دکمه سبز رنگ کلیک کنند.

حذف تبلیغات فیس بوک

در سری قبل یک سرویس را برای اینکار معفری نمودیم اما اینبار میخواهیم یک پلاگین بسیار کاربردی را به شما معرفی کینیم،پلاگین Greasemonkey یک پلاگین قدرتمند برای مرورگر فایرکس میباشد که با نصب جاوا اسکریپتهای آماده مخصوص این پلاگین میتوان کارهای مانند حذف تبلیغات آزار دهنده فیس بوک را انجام داد.

انزل وب

برای اینکار ابتدا افزونه Greasemonkey را بر روی مرورگر خود نصب کنید،پس از نصب و فعال کردن افزونه لازم است تا اسکریپ Remove Facebook Ads این افزونه را نیز نصب کنید.

انزل وب

پس از مراجعه به صفحه اسکریپت بر روی دکمه Install که در بالای سمت راست قرارد دارد کلیک تا اسکریپ نصب شود.

انزل وب

حالا اگر به صفحه فیس بوک مراجعه کنید دیگر تبلیغ آزار دهنده ی فیس بوک را مشاهده نمیکنید،علاوه بر اینکه توسط این روش سرعت لود صفحات فیس بوک نیز افزایش میباد.

کلیدهای میانبر فیس بوک

کلیدهای میبانبر علاوه بر نمایش تسلط شما،به دسترسی آسان نیز کمک میکند.بسیاری از رسانه ها تعداد زیادی از کلیدهای میانبر فیس بوک معرفی نموده اند که متاسفانه با تغییرات جدید فیس بوک این میانبرها در هیچ مرورگری کار نمیکنند اما خوشبختانه ۲ کلید میانبر اساسی هنوز در این شبکه فعال هستند:

انزل وب

Alt+Shift+M:نمایش پنجره ارسال پیام

?+Alt:انتخاب سرچ باکس برای جستجو افراد(در مرورگر فایرفاکس دکمه Shift را نیز نگه دارید)

نمایش محدوه جغرافیایی دوستان فیس بوک

اگر دوست دارید نمایش کلی  محدوده سکونت دوستان فیس بوکی خود را در سراسر جهان مشاهده کنید،میتوانید از App فیس بوک My Friend Map استفاده کنید،این نرم افزار تحت وب در یک نقشه کوچک و جمع جور مکانهایی که اغلب دوستان شما در آنجا سکونت دارند را نمایش میدهد.

انزل وب

اکانت فیس بوک خود را به اکانت تویتر لینک کنید

اگر دارای اکانت تویتر هستید اما وقت آپدیت و سر زدن مداوم را به آنرا ندارید میتوانید اکانت فیس بوک خود را با اکانت تویتر خود ادغام کنید تا هر فعالیتی از قبیل آپدیت وضعیت،اشتراک گذاری عکس،ویدیو و.. که در فیس بوک انجام میدهیدبه پروفایل تویتیر شما نیز منتقل شود.

انزل وب

برای اینکار ابتدا به اینجا بروید،سپس بر روی دکمه Link To Twitter مقابل اسمتان کلیک کنید،پس از زدن این دکمه شما یکبار به صحفه تویتر منتقل میشود تا اجازه دسترسی به پروفایلتان را صادر کنید،سپس تویتر شما را به فیس بوک منتقل خواهد کرد تا انتخاب کنید چه بخشهای از فعالیت شما در فیس بوک به تویتر ارسال شود.

انزل وب

در نهایت برای ذخیره تنظیمات بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

“عزیزان خواهشا قبل از اینکه سوالی بپرسید لطفا نظرات قبلی و مقلات قبلی رو مشاهده و جستجو کنید
اغلب سوال هایی پرسیده میشه که پاسخ اونها قبلا داده شده و یا اینکه با یک جستجو ساده جواب در دسترس شما قرار میگرفت”

منبع:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انزل وب
تازه ها و ترفندهای فیس بوک – بخش چهارم

نظرات

  • pari says:

    سلام
    من می خواستم دوستامو دسته بندی کنم کث که اونا کلا از هم جدا باشن حتی هو دیگه رو نبینن چه کار باید کنم؟

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      قبل از فعال شدن تایم لاین این کار براحتی انجام پذیر بود ولی الان مثلا شما میتونید یک پست رو از دید برخی از اشخاص مخفی کنید یا اینکه وضعیت آنلاین خودتون رو تو چت با کلیک بر روی آیکن چرخدنده و انتخاب گزینه Advance setting از دیدن برخی از دوستانتان مخفی کنید.تا اونجایی که من میدونم دیگر قابلیت گروه بندی در تایم لاین به اون صورت وجود نداره
      موفق باشید

  • هومن says:

    ببخشید اینستال هستش .درستش .

  • هومن says:

    سلام دوست عزیز .من یه سوال کیلیدی داشتم از اون روزی که من تایم لاین انیستال کردم که نباید اینکار انجام میدادم الان هر پستی که من روی والم میزارم با اونکه عدهای زیادی رو در لیستم دارم ولی پست من تو ۱۰ ساعت ۱۵ تا لایک میاره ولی قبل از این تو همچین ساعتی بالای ۴۰ تا لایک داشتم نمی دونم چه اتفاقی افتاده ممنون میشم جواب تو ایمیل واسم بفرستید .خدا نگهدار.

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      هومن عزیز بنده به شخصه فکر میکنم این موضوع چندان ربط به تایم لاین نداره فقط ممکنه اشخاصی که از پروفایل شما دیدن میکنند به علت سرعتی که تایم لاین در لود پست های Wall داره بعضی از پستهای قدیمی شما رو نبینند،به غیر از این موضوع شما هر پستی که بر روی Wall ارسال میکنید در News ticker و صفحه خانگی بقیه دوستان شما نمایش داده میشه و قابلیت لایک زدن رو هم داره
      موفق باشید

  • شروین says:

    با سلام
    من از دیروز اکانت فیس بوکم خودبخود غیر فعال شده و هرچی میخوام وارد بشم هی میاد میگه یا پسوردت رو عوض کن یا شماره موبایل بده برات یه کد بفرستیم ولی هرچی شماره موبایل میدم کدی برای من فرستاده نمیشه و وقتی هم که پسوردم رو عوض میکنم با پسورد جدیده هم همین مشکل پیش میاد و میگه حساب کاربری شما وقتا غیر فعال شده و حتی از داخل فیس بوک شخص دیگه ای که من تو لیستش هستم وارد میشو و اسم خودم رو میزنم بازم میگه که غیر فعال می باشد و حتی عکس منو برداشته و هیچجوری نمیتونم وارد بشم…لطفا اگر کسی میدونه کمکم کنه که چطوری من دوباره فعالش کنم…
    با تشکر از همه دوستان

  • MINA says:

    سلام خسته نباشید.یه مشکلی دارم:امروز بعداز رغتن به ص اصلی فیس بوک برایم کادر لطفا شماره تلفن را وارد کنید را باز میکندو اجازه رفتن به فیس را نمیدهد.راهنمایی کنید.

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      این درخواست جزو یکی از درخواست های امنیتی فیس بوک هست و معمولا برای کسانی که زمان ثبت نام شماره تلفن خود رو وارد نکردن نمایش داده میشه،همچنین وارد کردن شماره تلفن به شما کمک میکند درصورت هک شدن اکانت بتونید براحتی اونرو بازیابی کنید.در اینجا یکی از کاربردهای این قابلیت رو توضیح دادم
      موفق باشید

  • ehsan says:

    salam, mikham ye doosto add konam ke tamam kanal haye ertebatisho mahdood kardeh rahi hast???

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      اگر شخصی برخی از تنظیمات حریم خصوصی خودش رو برای همگان غیر فعال کرده باشه راهی وجود برای پیگیری شخص وجود نداره
      موفق باشید

  • shirin says:

    سلام خسته نباشید
    چطور میشه کاری کنم که کسی نتونه رو عکس کاور تایم لاینم کامنت بذاره یا لایک کنه.
    ممنون

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      تا جایی که بنده اطلاع دارم کاور تایم لاین یک نوع نمایه عمومی برای پروفایل محسوب میشه و وقتی شما عکسی رو برای تایم لاین استفاده میکنید به طور پیشفرض و غیر قابل تغییری برای همگان نمایش داده میشود و دارای قابلیت لایک و کامنت نیز هست
      اما دیگر تنظیمات حریم خوصوصی تایم لاین رو میتونید از اینجا اعمال کنید
      موفق باشید

  • ارش says:

    سلام خسته نباشید
    از طریق فیس بوک میشه فهمید چه کسایی اومدن تو پروفایلت و پروفایلت نگاه کردند ؟

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      بنده تا جایی که اطلاع دارم همچین قابلیتی وجود نداره ولی یکسری App ها در فیس بوک هستند که اگر اونها رو بر روی پروفایلتون نصب کنید با توجه به تعداد لایک،کامنت و.. به شما میگن که محبوب ترین دوست و طرفدار شما کیست
      موفق باشید

  • sara says:

    mamnun az etela’aty k gozashtyn
    motasefane man faghat mytunam az IE baraye raftan b fb estefade konam va in tarfande shoma moshkele mano hal nemykone!!!chykar konam???

    in timeline kheili maskharas!mishe begyn chejury bayad ax ro hamrah ba neveshte chejury bayad ruye wallam bezaram??ax ro chejury up konam?az koja???

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      برای آپلود عکس به همراه نوشته بر روی Wall فیس بوک فقط کافیست از گزینه های کادر متنی بالای صفحه که در اون عبارت what you thinking about (در چه فکری؟) برو روی گزینه Picture (آیکون عکس) کلیک کنید و بعد از ظاهر شدن قسمت آپلود عکس،عکس خودتون رو انتخاب و آپلود کنید درنهایت بعد از تمام شدن عملیات آپلود میتونید یک نوشته هم به همراه عکستون بر روی Wall اضافه و ارسال کنید
      موفق باشید

  • دانیال says:

    ghorome ازچه روشی که نمیفهمم منظورتونو عادی میرم اکانت قبلیم اینجوری نبود ولی این اکانتی که تازه ساختم کد امنییتی میخواد:(

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      منظورم از روش چیزهایی مثل استفاده از فیس بوک موبایل،پروکسی،vpn و.. بود،اگر که در حالت عادی و با مرورگر chorme وارد فیس بوک میشید نباید همچین مشکلی پیش بهتر که تنظیمات امنیتی اکانت خودتون رو چک کنید.در ضمن فیس بوک بعضی مواقع که که کاربر هر بار از یک سرور vpn کشورهای متفاوت وارد اکانت فیس بوک خودش میشه ازش سوال امنیتی میپرسه!

  • دانیال says:

    سلام خسته نباشید.من تازگیا یه اکانت جدید تو فیس ببوک زدم حالا هر پیجی رو میخوام لایک کنم ازم کد امنیتی میخواد ولی اونکی اکانتم اینجوری نبود خواستم ببینم باید چیکارکنم اینجوری نشه چون این کدا زدنش خیلی سخته وطول میکشه مر۳۰

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      از چه مرورگر و روشی برای رفتن به فیس بوک استفاده میکنید؟

  • دانیال says:

    داداش قربونت مرسی لااقل جوابمو دادی راستی وبلاگتم خیلی چیز ردیفیه مخصوصا اون قسمتUN FRIENDE فیس بووک که خیلی بدردم خورد. (قربون آقا)

  • لنا نیازی says:

    باسلام من به تازگی یک ادرس ایمیل برای خود

  • دانیال says:

    سلام خسته نباشید.این get time lineمن نیست صفحم به روز نمیشه اصلا این گزینه رفته این آموزشیم که دادین بازم نبود این گزینه روپیج کسی که صفحهشم اینجوریه رفتم ولی بازم نیست تورو خدا راهنمایم کننننننننننننننننننننننننننن مرسیییییییییییییییییی

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      احتمالا مشکل از خود فیس بوک است چون بنده هم مثل شما با پروفایل دیگری تست کردم این دکمه در پایین صفحه ظاهر نمیشد،باز من من ین موضوع رو پیگیری میکنم اگر راه حلی پیدا کردم حتما خدمت دوستان ارائه میدم

  • سلام says:

    سلام داداش
    جون هر کی دوست داری بگو چه جوری برگردم به همون حالت قبلی ؟؟

    اصلا از این timeline (مدل جدید) خوشم نمی یاد

  • farshid says:

    سلام ایا میشه فهمید چه کسی از پروفایل فیس بوک من دیدن کرده؟

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      تا اونجا که بنده اطلاع دارم یکسری app فیس بوک وجود داره که بر طبق پیگیری شما توسط دوستان به وسیله نظرات آنها درباره وضعیت شما و… برترین دوستان شما در فیس بوک رو رده بندی میکنه اما احتمالا راهی نسیت که بخواهید بفهمید که چه کسانی از پروفایل فیس بوک شما دیدن کردند
      موفق باشید

  • majid says:

    من وقتی log in نیستم اون get timeline نشان داده میشه ولی بعد اینکه log in شدم نشون نمیده

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      احتمال میدیم مشکل از خود فیس بوک باشه چون موارد مشابه شما همین موضوع برای دوستان اتفاق افتاده،به هر حال این قابلیت تا چند هفته دیگه برای همه فعال میشه
      موفق باشید

  • آرزو says:

    سلام ببخشید من توی صفحه ی فیس بوکم friend activity که چند وقتیه گوشه ی بالای سمت راست برای همه اضافه شده و فعالیت لحظه به لحظه دوستان رو نشون میده ندارم!!۱
    چطور میتونم فعالش کنم؟
    سپاسگذارم.

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      علت اصلی این اتفاق رو نمیدوم ،اما ظاهرا فیس بوک موقتا این قابلیت رو غیر فعال کرده،وگزینه ای که برای فعال و غیر فعال کردن این قابلیت در قسمت http://www.facebook.com/settings?tab=ads بود بر داشته شده
      موفق باشید

  • پرستو says:

    سلام
    من چند روزی نتونستم برم فیسبوک سرعت وی پی انم پاییه
    چکار کنم؟

  • nima says:

    chejoory gheire fa-alesh konim dawshhhhhhhhhhh>?

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      اگر منظور شما قابلیت تایم لاین هستش،بعد از اینکه این قابلیت رو فعال کردید امکان بازگشت وجود نداره
      موفق باشید

  • mahnaz says:

    Salam
    man axamo ke mikham bezaram too profile na cover
    mikham bezaram profile faghat cheshmam maloom mishe hameye chehram maloom nist
    ba axam chekar konam ke kame ax maloom beshe ?

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      شما برای اینکه عکس کوچک پروفایلتون(نمایه) کامل نمایش داده بشه ابتدا باید باید وارد پروفایلتون بشید بعد موس رو روی عکس نمایه پروفایلتون نگه دارید تا یک گزینه با آیکون مداد (معادل پارسی=ویرایش نمایه کوچک )روی عکس نمایش داده بشه،اگر روی اون گزینه کلیک کنید میتونید انتخاب کنید که کدوم قسمت از چهره شما برای نمایه تون انتخاب بشه و یا اینکه اگر تیک گزینه پایینشو بزنید عکس شما به صورت کامل و Fix شده برای پروفایلتون انتخاب میشه
      موفق باشید

  • saman says:

    man az do mororgaram raftam vali hich kodom nemiare

    • شهریار مهاجر says:

      این اتفاق فقط زمانی که شما از این قابلیت برای اکانتتون استفاده میکنید رخ میده،با توجه به گفته های شما احتمالا شما قبلا این قابلیت را به خوبی فعال نکردید.ولی در کل تا چند ماه دیگه این خاصیت برای همه پروفایل ها فعال میشه

  • saman says:

    bebakhshid man ye page digam daram on mishe vali in nemishe

  • saman says:

    agha face book man vaghti miram time line on chize sabze nemiad moshkel az chie?

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      احتمالا مشکل از لود شدن کامل صفحه و مرورگری که استفاده می کنید هست

  • سیر says:

    سلام تشکر از معلومات تازه ای که در این سایت قرار داده اید میشه بگید که چطور میتونم size زمینه پروفایل خودم را بزرگ بسازم و چطور میتونم که در تمام پس زمینه ای خود عکس بذارم و یا اینکه چطور میشه them فیس بوک خودم را تغییر بدهم؟
    سپاس خواهم نمود از اینکه جوابمو بفرستین

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      فیس بوک به طور پیش فرض قابلیت هایی که شما فرمودید را دارا نیست،اما شما میتونید با فعال کردن قابلیت Time line برای پروفایل خودتون یک کاور ایجاد کنید.در ضمن برای عوض کردن رنگ و تصویر پس زمینه میونید از app های مخصوص اینکار استفاده کنید که بنده پیشنهاد میکنم اینکار رو نکنید چونکه به غیر اینکه فقط سرعت لود صفحات رو میاره پایین فقط و فقط تغییرات رو برای شما نمایش میده (این تجربه شخصی بود)
      برای مشاهده برخی از نمونه کارهای خلاقانه ای که میتونید با قابلیت Cover ایجاد کنید دیدن این لینک خالی از لطف نیست
      موفق باشید

  • زهرا says:

    باسلام؛بنده به تازگی عضوفیس بوک شدم وکسی هم بدرستی راهنمای من نیست؛میخواستم خواهش کنم اگه میشه یه راهنمایی کلی بفرمایید؛باتشکرازشماوسایت مفیدتون

  • kamal says:

    سلام
    چند روزه با اینکه سرعت اینترنتم خوبه ولی فیس بوکم تا اون قسمتی که رمز و پسورد میخواد بیشتر باز نمیشه
    قسمت پروکسی رو هم چک کردم. مشکلی نداشته
    ععنی با فیلتر شکنم میتونم به همه سایتی برم الا فیس بوک
    از وی پی ان هم استفاده میکنم
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      مشکلی که شما بیان کردید ممکنه به چندین عامل (نوع و سرعت Vpn، پروتکل و پروکسی که شما استفاده میکنید و..) بستگی داشته باشه اما در کل بنده پیشنهاد میکنم که مروگری که استفاده میکیند را عوض کنید و واین موضوع رو روی چند مرورگر دیگر هم امتحان کنید.در
      اما اگه باز هم نتونستید به اکانت فیس بوکتون دسترسی پیدا کنید بهتر از دامنه http://m.facebook.com/ استفاده کنید که نسخه موبایل فیس بوک هست و با وجود اینکه امکانات محدود تری داره دارای سرعت لود خوبی است.
      موفق باشید

  • شهریار مهاجر says:

    با سلام
    دقیقادکمه timelineدر پایین این صفحه قرار داره http://www.facebook.com/about/timeline
    فقط کافیه روش کلیک کنید تا به صورت آزمایشی فعال بشه،در صورتی که میخواهید برای همیشه این قابلت به پروفایل اضافه شود بر روی دکمه Publish Now بالای پروفایلتون کلیک کنید
    موفق باشید

    • eli says:

      baraye faal kardane timeline raftam vali chizi be name get it now vojood nadare baraye man!
      che konam?

    • سارا says:

      سلام لطفا به من بگید چکار کنم وقتی وارد فیس بوک میشم سوالهای راجع به عکس نامبر میپرسه بعد میگه جوابها کافی نیست نمیتونم وارد فیس بوکم بشم

      • شهریار مهاجر says:

        با سلام
        اینکار یکی از اقدمات امنیتی فیس بوک هستش و شما باید در هر مرحله اشخاص موجود در عکسها رو شناسایی کنید و در صورتی که اینکار رو به درستی انجام ندید فیس بوک اجازه ورود به اکانتتون رو به شما نمیده
        موفق باشید

      • سياوش says:

        سارا جان بعضی مواقع فیسبوک برای اطمینان از اینکه ایا پروفایل از خود شماست یا نه چند عکس را به شما نشون میده شما اگر واقعا دوستانی رو که اد کردی باید شناسایی کنی و همچنین عکسهایی نشون میده که به وسیله دوستانتون برچسب خورده اند حال شما بر اساس اطلاعاتی که از دوستانتون داری و اینکه کدام عکس از کدام دوستت برچسب خورده باید جواب بدی اگر از عکسی کاملا مطمئن نیستی میتونی گزینه skipرو انتخاب ورد بشی
        راهنماییکه میتونم بهت بکنم اینجا نمیشه اگه دوس داشتی این ادرس رو تو مسنجر اد کن
        syavash2013@yahoo.comواگه تو فیسبوک میتونی بیای این ادرس بیا و منو اد کن
        http://www.facebook.com/syavash0?ref=ts
        تا بتونم دقیق بگم چکار کنی که بشه سریع پروفایلتو فعال کنی
        این ادرس پیج منه تو fb
        http://www.facebook.com/duffhaykhoshglfacbook?ref=stream

  • مریم says:

    با سلام
    این Get Time Line کجاست؟و چه جوری میشه استفاده کرد؟
    باتشکر ازشما

  • مرسی اینجا در زمینه ی فیس بوک شناسی خوب کار می کنه :دی

صفحات1 2 3 15