انزل وب

توسعه ابزار دندانپزشکی توسط پرتو پلاسما

با توسعه و پیشرفت فناوری در گذر زمان روشهای درمان و نگهداری نیز همپای آن پیشرفت نموده است،اکنون محققان توانستند توسط آزمایش بالینی که یک دندان پزشک شجاع انجام داد پرتو پلاسما را به وسیله ی ابزاری به نام براش پلاسما در دهان انسان استفاده نمایند.

انزل وب

براش پلاسما در حقیقت یک مسواک نسیت بلکه یک ابزار دندانپزشکی میباشد که امید است در آینده در برخی از اعمال مهم دندانپزشکی یعنی شکستن پلاک و جداسازی هر چیزی که لاک دندانها چسبیده است و پر کردن دندانها استفاده شود.

انزل وب

بر طبق گفته های Hao Li استادیار مهندسی مکانیک و هوا فضا در دانشگاه مهندسی میسوری،پنج یا هفت سال برای جایگزین کردن این تکنولوژی با روشهای فعلی زمان لازم است.تیم تحقیقاتی این پروژه ادعا میکند که استفاده از این تکنولوژی باعث میشود تا زمینه بیشتری برای پر کردن و چسباندن مواد به دندانها فراهم شود و اینکه پر کردن دندانها از این طریق ۶۰% استحکام بیشتری نسبت روشهای سنتی دارد.

ویدیو مربوط به این آزمایش را از اینجا مشاهده کنید.

منبع خارجی:popsci

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات