انزل وب

فایلها و پوشه های حذف شده در ویندوز۷ را بدون هیچ برنامه ای بازیابی کنید

فایلهای ضروری و مهم در برخی اوقات به علت اشتباه،ویروسی شدن و.. حذف میشوند و ما برای بازیابی آنها از نرم افزارهای Recovery استفاده میکنیم.در ادمه روشی برای دسترسی به نسخه های های قبلی یک فایل یا پوشه معرفی میکنیم.

انزل وب

فعال کردن قابلیت Previous Version

در ابتدا شما برای بازیابی نسخه های قبلی یک فایل و پوشه باید قابلیت Previous Version داریوها سیستم خود را فعال کنید زیرا این قابلیت در ویندوز ۷ به طور پیش فرض فقط بر روی درایو C فعال است و شما در ابتدا فقط میتوانید به نسخه های قبلی فایل و پوشه این درایو دسترسی پیدا کنید،برای فعال نمودن قابلیت Previous Version بقیه داریو های سیستم مسیر زیر را دنبال کنید:

Control Panel > System and Security > System سپس در پنجره ظاهر شده در سمت چپ بر روی گزینه System protection کلیک کنید.

انزل وب

در تب System protection و در قسمت protection setting درایو مورد نظر خود را برای فعال کردن این قابلیت انتخاب و بر روی دکمه Configure کلیک کنید.

انزل وب

در این پنجره شما با نتخاب گزینه اول “Restore system settings and previous version of files” میتوانید علاوه بر فعال کردن قابلیت Previous Version برای یک فایل،قابلیت Restore (بازیابی) نمودن تنظیمات این درایو را توسط System Restore ویندوز نیز فعال کنید،وبا گزینه دوم “Only restore the previous version of files” فقط قابلیت Previous Version برای یک فایل را فعال میکنید.(گزینه سوم برای غیر فعال کردن این تظیمات میباشد)

انزل وب

یکی از دو گزینه اول را به دلخواه انتخاب کنید و سپس از قسمت Disk Space Usage یک مقدار دلخواه از هارد درایو خود را برای این قابلیت اختصاص دهید(هر چقدر فضای بیشتری اختصاص دهید مدت زمان نگهداری ورژن های قبلی فایل و پوشه بر روی ویندوز بیشتر میشود).

در نهایت پس از انجام تنظیمات پنجره را OK کنید و سپس در صورت نیاز این تنظیمات برای داریو دیگر سیستم که میخواهید این ویژگی را داشته باشد فعال کنید.

استفاده از قابلیت Previous Version

حال برای استفاده از قابلیت previous version کافیست بر روی فایل یا پوشه مورد نظر کلیک راست و گزینه Restore previous version را انتخاب کنید.

انزل وب

در پنجره ظاهر شده شما میتوانید نسخه قبلی یک فایل و پوشه دور طول هفته،ماه و یا سال گذشته مشاهده کنید،حالا شما میتوانید براحتی نسخه مورد نظر خود را انتخاب و سپس از طریق گزینه های Open،Copy و یا Restore آنرا باز،کپی و یا بازیابی کنید.

انزل وب

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش پاک کردن اطلاعات و فایل بدون بازگشت با ریکاوری در اندروید
آموزش حذف دائمی و غیر قابل بازگشت اطلاعات و فایل ها در اندروید
به سرعت فایل و پوشه های خالی را پیدا و حذف کنید

نظرات

  • محمدرضا says:

    سلام من ی فایل هایی رو پاک کردم که نه آهنگ و فیلم هام پخش میشه نه برنامه هام میشه راهنماییم کنید

  • shahriyar says:

    سلام من نمیتونم برنامه هام باز کنم نرم افزاری که با اون برنامه ها باز میکردم پاک شده این روش نشد په کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سجاد says:

    با احترام باید بگم این روش اصلا جواب نمیده و خیلی چرته رو ویندوز ۷ اصلا جواب نمیده

  • جعفرصالحی says:

    سلام
    من درایو هام کلاحذف شده چطوری میتونم بازیابی کنم

  • Mohammad says:

    سلام من امروز یک پوشه رو که توش فیلم بود رو اشتباهی پاک کردم والان این روش رو چند بار انجام دادن ولی هیچی نیاورد میشه لطفاً راهنمایی کنید

  • Mohammad says:

    سلام من امروز یک پوشه رو پاک کردم و الان این روش رو انجام دادم ولی چیزی نمیاره میشه لطفاً راهنمایی کنید!؟؟

  • مریم says:

    خیلی عالی بودممنون تمام اطلاعات حیاتیموتونستم بازیابی کنم خداخیرتون بده

  • ناشناس says:

    سلام ببخشید من این مشکل برای درایو G پیش اومده ولی توی قسمت System protection درایو G نیست چیکار کنم ؟

  • Firoza says:

    تشکر از معلومات خیلی خوب تان،
    فایل مهمی را که حذف کرده بودم پبدا کردم.

  • Anna says:

    سلام من همین دوروز پیش یه فایل در کامپیوترم داشتم که کلی چی داخلش بود بعد الان هرچی میگردم فایل رو پیدا نمیکنم و حذفش هم نکردم چطور میشه خود به خود یعنی از بین رفته؟ میشه یکم راهنمایی کنید یعنی راهی نیست دوباره باز گرده؟

  • A says:

    برا منم این مشکل هس

    • Anna says:

      سلام من همین دوروز پیش یه فایل در کامپیوترم داشتم که کلی چی داخلش بود بعد الان هرچی میگردم فایل رو پیدا نمیکنم و حذفش هم نکردم چطور میشه خود به خود یعنی از بین رفته؟ میشه یکم راهنمایی کنید یعنی راهی نیست دوباره باز گرده؟

    • Bahar says:

      سلام من ویندوزم پاک شده بود یک ویندوز جدید نصب کردم همه اطلاعاتم پاک شده میتونم برشون گردونم؟؟؟

    • نسترن says:

      من این کار رو برای درایو E انجام دادم ولی وقتی گزینه only restored previous version of files رو میزنم و اوکی میزنم ارور میده ،مینویسه
      The file name ,directory name , or volume label syntax is incorrect, please close the property page and try again ,

      فایل خیلی مهمیه، میشه لطفا برای جواب به ایمیل من جواب رو بفرستید ؟ ممنون میشم

  • یاسمین says:

    من همه ی مراحل رو رفتم فقط من یه پوشه عکس پاک کردم یک ماه پیش رفتگ داخل درایو ازاونجا چون پوشه نیست من باید رو چی کلیک راست میکردم و restore..میزدم؟؟؟؟خواهش میکنم هرکی بلده کمک کنه چون خیلی مهم اون پوشه.توای دی اینستام پیام بدین_yasamin_photo
    ممنون میشم کمکم کنین

  • حمید says:

    سلام
    ممنون بابت توضیحات کامل و مفیدی که ارایه کردین
    یه فایل اکسل خیلی مهم داشتم که پاکش کرده بودم … با این روش پیداش کردم ********

  • ناشناس says:

    خیلی چرت بود?????

  • As says:

    این روش برا زمانی ک ویندوز رو عوض کرده باشیم هم موثره؟
    چون بعد از عوض کردن ویندوز یکی از پوشه های من تو درایوDپاک شده

  • ...... says:

    همه کارهایی ک گفتینو انجام دادم ولی وقتی کلیک راست میکنم همچین گزینه ای restore previous versionsنمیااااااااااااااااااااااااااااااد چیکار کنم ترو خدا جواب بدین

    • سلطانی says:

      سلام عزیز من قسمت داکیومنت فایل سرچ را انتخاب بکن دوتا گزینه که عکس ذره بین داره اولی را باز کن اونجا تمام فایلها وعکس ها وفعاریت شما هست از تاریخ پیدا کن ورجیستر کن موفق باشی

صفحات 1 4 5 6