چگونه ویندوز ۷ نصب شده در یک هارد دیسک را بر روی کامپیوتری دیگر استفاده کنیم

اگر  قصد دارید مشخصات سخت افزاری سیستم (رم،مادربورد و..) خود را ارتقا دهید و یا اینکه میخواهید هارد دیسک قدیمی خود را که ویندوز بر روی آن نصب است به عنوان هارد داریو سیستم جدیدی که بتازگی آنرا خریداری کرده اید استفاده کنید،بوت کردن ویندوز ۷ قبلی که بروی سیستم خود داشته اید به علت  نا هماهنگی مشخصات سخت افزاری سیستم جدید کاری مشکل و بسیار سخت است.

انزل وب

در ادامه روشی برای استفاده ویندوز ۷ قبلی هارد دیسک شما در سیستم ارتقا یافته و یا جدید خریداری شده را معرفی میکنیم.

برای انتقال سیستم عامل ویندوز ۷ مراحل زیر را در ویندوز فعلی طی کنید:

دکمه ترکیبی win+r را نگه دارید و پس از ظاهر شدن پنجره Run عبارت زیر را تایپ و Enter کنید:

%windir%\System32\Sysprep\Sysprep.exe

انزل وب

پنجره System Preparation برای شما نمایش داده میشود،در این پنجره از قسمت System Cleanup Action گزینه Enter System Out-of-Box-Experince (OOBE) و از قسمت Shutdown Options گزینه Shutdown را انتخاب کنید همچنین تیک قسمت Generalize را بزنید و پنجره را OK کنید.

انزل وب

این ابزار در طی فرآیندی وضعیت کلی ویندوز را ذخیره میکند و سپس سیستم را خاموش میکند (توجه:به هیچ عنوان هیچگونه برنامه ای را در زمانی که این فرایند در حال اجرا میباشد باز و اجرا نکنید)

انزل وب

انزل وب

پس از خاموش شدن سیستم،شما میتوانید سخت افزارهای جدید را بر روی سیستمتان جایگزین کنید و یا اینکه هارد درایو فعلی را از  جای خود بیرون بیاورید (در صورتی به اینکار وارد نیستید از یک فرد متخصص کمک بگیرید) و آنرا به یک کامپیوتر دیگر متصل کنید.پس از انجام اتصال سخت افزارها،سیستم را از روی هارد دیسکی که وضعیت کلی ویندوز ۷ را بر روی آن ذخیره کردید بوت کنید.

زمانی که سیستم را بوت میکنید شما فرآیند نصب یک ویندوز۷ جدید را مشاهده میکنید که در آن داریورها به همراه آپدیت های پیش فرض سیستم و تنظیمات ریجیستری بر روی ویندوز نصب خواهند شد.در طی مدت نصب ممکن است سیستم بسته به مشخصات سخت افزاری خود دو یا سه بار ریستارت شود.

انزل وب

انزل وب

پس از آخرین ریست سیستم شما باید همانند روند معمول نصب ویندوز ۷ تنظیمات زمانی و مکانی ویندوز جدید را انجام دهید.

انزل وب

در زمان ساختن یک کاربر جدید برای ویندوز ار نام کاربری که بر روی ویندوز ۷ قبلی ایجاد شده بود استفاده نکنید و به طور موقت یک نام دلخواه متفاوت برای حساب کاربری خود انتخاب کنید.

انزل وب

خب دیگر کار تمام است،پس بالا آمدن ویندوز شما اکانت قبلی خود را با تمام تنظیمات و پوشه و فایل ها قبلی مشاهده میکنید.همچنین شما میتوانید با ورود به اکانت قبلی خود،اکانت جدید و موقتی که در حین فرآیند نصب ایجاد نموده اید را طریق مسیر Control Panel > User Profile پاک کنید.

انزل وب

با استفاده از این روش میتوان به طور قابل توجه ای در زمان و انرژی صرفه جویی کرد.

منبع:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • شهرام says:

    سلام.
    حالا اگه سیستم خراب شد و بخواهیم هاردو روی یک سیستم دیگه بالا بیاریم چاره چیه؟ چون من هر کاری می کنم تو سیف مود هم بالا نمیاد

  • Mani says:

    برای ویندوز ۱۰ هم جواب میده؟

  • وهاب says:

    با درود
    داداش من میخوام از طریق لپ تام روی یک کامپیوتر دیگه ویندوز نصب کنم یا بتوانم سیستم کامپیوتر دیگه رو ویروس گیری کنم من میخوام یه خدمات کامپیوتری بزنم که کارم راحتر بشه ممنون میشم راهنماییم کنید

  • REZA says:

    سلام . آیا این دستور در ویندوز ایکس پی هم عمل می کنه؟

  • yashar says:

    salam dostan….khaste nabashin…dostan bande ye sooti dadam,b jaye shutdown goozashtam roo reboot..hala hey pc reset mishe miyad bala ye errori mide ba in onvan k :
    windows could not finish configuring the system.to attempt to resume configuration,restart the computer
    bad k reset mikoonam dobare hamin error miyad….chetori mitunam bargardan b windows ghabliye khoodam ….khaheshan rahnamei konin ..bad jor langam
    mer30

  • افشین says:

    سلام من برای ارتقا” رم کامپیوترم از همین روش که فرمودین استفاده کنم ولی پیغام میده a fatal error accrued while trying to syspropre ممکنه راهنمایی بفرمایین چی ممکنه باشه؟

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      با توجه به توضیحاتی که شما دادید احتمالا یک پروسه یا برنامه خاص مانع اجرا درست پردازش نرم افزار Sysprep میشه،بنده پیشنهاد میکنم که یکبار سیستم رو ریست کنید و بعد از بالا آمدن ویندوز مطمئن بشید که هیچ نرم افزار و پردازش اضافی روی سیستمتون اجرا نمیشه و دوباره سعی کنید از Sysprep استفاده کنید.
      موفق باشید

×