انزل وب

چگونه تحت وب و بدون نصب نرم افزار از دسکتاپ کامپیوتر با فرمت Gif،Avi،MP4 و.. فیلمبرداری کنیم

فیلم و تصویر برداری از محیط و دسکتاپ کامپیوتر یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در امور آموزشی و نمایشی میباشد.نرم افزارهای زیادی وجود دارند که از محیط سیستم شما فیلم برداری میکنند اما ما در ادمه روشی بدون نیاز به نرم افزار معرفی میکنیم که تنها با کمک مرورگر اینترنت خود میتوانید از محیط و دسکتاپ با فرمت های گوناگون از جمله فرمت پرکاربرد gif فیلمبرداری و فایل ایجاد شده را در کامپیوتر خود ذخیره و یا با دیگران به اشتراک بگذارید.

انزل وب

screencast-o-matic یک سرویس فوق العاده تحت وب میباشد که شما میتوانید با استفاده از آن براحتی از محیط کار کامپیوتر خود در سیستم عامل های ویندوز و مک فیلم برداری کنید و بلافاصله آنرا در کامپیوتر خود ذخیره کنید و یا اینکه فایل ایجاد شده را در خود این سرویس و سرویس یوتیوب آپلود و با دیگران به اشتراک بگذارید.

انزل وب

برای استفاده از این سرویس پس از ورود به سایت در قسمت بالا سمت راست بر روی دکمه Start Recording کلیک کنید.

به صفحه دیگری انتقال میبابید در این صفحه باید کمی منتطر بمانید تا وبسایت پلاگین مخصوص خود را در مرورگر شما نصب کند.توجه داشته باشید در صورتی که پیغامی برای اجازه نصب پلاگین جاوا در مرورگر شما نمایش داده شد با کلیک بر روی دکمه Allow به آن اجازه دسترسی دهید.

انزل وب

پس از اتمام نصب،در محیط کار سیستم عامل شما پنجره ای به حالت خط چین به همراه گزینه هایی نمایش داده میشود.شما توسط این پنجره میتوانید انتخاب کنید که از کدام قسمت محیط سیستم عامل فیلمبرداری شود.علاوه بر اینکه توسط گزینه های زیرین این پنجره میتوانید پارمترهایی مانند رزولوشن،میکروفون و.. را نتخاب و تنظیم کنید.

انزل وب

پس از انجام تنظیمات دلخواه بر روی دکمه قرمز رنگ Record کلیک کنید تا عملیات فیلمبرداری آغاز شود،برای پایان دادن فیلم برداری نیز بر روی دکمه Done کلیک کنید.

انزل وب

حال میتوانید فیلم ضبط شده را در پنجره SOM Preview تماشا کنید.در سمت راست این پنجره گزینه هایی برای آپلود و ذخیره سازی فایل وجود دارد که بر طبق نیاز خود یکی از آنها را برای ذخیره فایل انتخاب کنید.

انزل وب

اگر بر روی گزینه Save to Vedio File کلیک کنید میتوانید در قسمت Vedio Type انتخاب نمایید که فایل ویدویی شما با چه فرمتی ذخیره شود و یا اینکه در قسمتهای بعدی برای فایل ویدویی خود توضیحات،نام،سایز و.. انتخاب کنید.

انزل وب

در نهایت برای ذخیره فایل بر روی دکمه Save Video کلیک کنید.

انزل وب

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

خروجی گرفتن در نرم افزار ادیوس (Edius)
آموزش تصویری نحوه خروجی گرفتن در نرم افزار ادیوس (Edius)
بیش از ۱۰۰ فرمت فایل را توسط یک برنامه باز کنید

نظرات

  • حسین says:

    عالی بود…ممنون

  • سلام اولین باریه که به سایتتون میام.جاداره بگم که سایتتون واقعا بیست ۲۰ــته.
    دقیقا چیزایی اینجا میبینم که هیچ سایتی این مطالبو نذاشته و همه ی این چیزا همونایی ان که من همیشه دنبالشون بودم و پیدانمیکردم.یکی از بهترین سایت هایی هست که تو عمرم دیدم.همینطوری ادامه بدید.از امروز به اینجا سر میزنم.موفق باشید