انزل وب

چگونه به اکانت هک،قفل و فراموش شده خود دسترسی پیدا کنیم – قسمت اول:فیس بوک

هک شدن و عدم دسترسی به اکانت در سرویس های مختلف وب یکی از اتفاقاتی است که با توجه به اطلاع رسانی های فراوان هر روزه در سراسر اینترنت برای برخی از کاربران رخ میدهد.

انزل وب

قصد داریم در این پست و چند پست آینده انزل وب طریقه بازیابی اکانت هک یا قفل شده و اکانتی که رمز آنرا فراموش کرده اید را در سرویس های معروف جیمیل،یاهو و فیس بوک آموزش دهیم.

آپدیت پست ۹۴/۳/۲۶ : پاسخ به مشکلات معمول و بررسی روش های جدید

تعدادی زیادی از دوستان در بخش نظرات این پست و یا از طریق دیگر با تماس گرفتند و مسائلی مطرح نمودند که بطور خلاصه به برخی از آنها پاسخ میدهیم

در صورتی که رمز، جواب سوال امنیتی،تاریخ تولد،اطلاعات و مشخص شده اکانت فیس بوکم را فراموش کرده باشم یا هک و اشتباه شده باشد چه کار میتوانم بکنم؟

دوستان دانستن این اطلاعات برای بازگردانی الزامیست و در صورتی که شما به هر نحوی قادر به دستیابی به پروفایل خود توسط هیچکدام از روش ها نمیباشید تنها راه حل که تاکید میکنیم ۱۰۰% تنضمینی نیست! مکاتبه با فیس بوک است،در اینجا این روش توضیح داده شده است.اینکه این روش برای بازگردانی چقدر موثر است بسته به نظر فیس بوک و تطابق مدارک فرستاده شما با اطلاعات اکانت میباشد.

با پیغام Please Complete a Security Check مواجه میشوم،دلیلش چیست؟

اکثرا اوقات این پیغام به دلیل اینکه ممکن است شخصی یا خود شما با بک آی پی آدرس متفاوت از محلی به غیر از محلی که معمولا شما فیس بوک را بررسی میکردید به اکانت دسترسی داشته است.این پیغام در صورتی که از پروک-سی یا فیل-تر شکن متفاوت یا از دستگاهی جدید با مرورگری جدید استفاده کرده باشید نیز ممکن است نمایش داده شود.برای رفع آن اگر فیس بوک امکان تایید مکان لوگین را به شما داد بر روی It OK I Knew کلیک کنید،اگر امکان شناسایی دوستان از روی عکس فعال بود مراحل را طی کنید تا اکانت مجددا باز شود و یا شیوه بازیابی از طریق شماره تلفن را امتحان کنیددر غیر این صورت باید از روش های زیر یا روش مکاتبه که در بالا گفته شد استفاده کنید.

نکته: اغلب خط های ایرانسل بهتر برای ارسال کد های تلفنی جواب میدهند و شماره تلفن را به اینصورت وارد کنید:

+۹۸۹۳۵۱۱۴۴۵۵۲

با پیغام You’re temporarily blocked from using this feature مواجه میشوم،دلیلش چیست؟

در صورتی که با این پیغام مواجه شدید متاسفانه فیس بوک شما رو به عنوان شخصی که برای مقاصد سو استفاده آمیز (مانند اسپم که معمولا به دلیل اینکه شما درخواست های دوستی زیادی در مدت کم ارسال یا قبول کرید یا پیج های زیادی را در طی مدت کوتاه لایک نمودید) از آن استفاده میکنید شناسایی کرده است و شما باید برای استفاده کامل از تمامی ویژگی های فیس بوک مدتی صبر کنید

با پیغام Your Account Is Temporarily Locked مواجه میشوم، راه حل آن چیست؟

بنا به دلایل مختلف از جمله هک،لوگین از مکان ناشناس،استفاده از نرم افزار (App) غیر معتبر فیس بوک، اسپم کردن و ارسال یا تایید کردن درخواست های دوستی زیاد،استفاده از نام و مشخصات جعلی ممکن است این پیغام به شما نمایش داده شود.

در صورتی که فیس بوک مراحل باز گردانی مانند شناسایی از طریق عکس دوستان،یا تایید دوستان مورد اعتماد (باید قبلا این ویژگی را فعال کرده باشید) و تایید با استفاده از کد امنیتی ارسال شده نمایش داد مراحل را به ترتیب طی کنید تا اکانت بازگردانی و مجددا فعال شود.

در غیر این صورت برای ۴ روز به هیچ عنوان سعی نکنید وارد اکانت خود شوید و سپس تمام کش (Cache) و تاریخچه مرورگر (History) خود ا پاک کنید و مجددا وارد شوید ممکن است اکانت شما به حالت عادی باز گردد.

در نهایت اگر با استفاده از روش های بالا موفق به باز کردن اکانت نشدید به disabled@facebook.com ایمیل بزنید(ممکن است برای دریافت پاسخ چند روز منتظر بمانید).پس از دریافت پاسخ از شما نام ،تاریخ تولد و شرح مشکل را خواستار میشوند و در صورت نیاز باید تصویر از پاسورت،گواهینامه یا شناسنامه خود را برای فیس بوک ارسال کنید تا لینک بازیابی برای شما ارسال شود.

با پیغام Your account has been disabled مواجه میشوم، راه حل آن چیست؟

در اینجا راه حل کاملا توضیح داده شده است

با پیغام Your Computer Needs To Be Cleaned مواجه میشوم، راه حل آن چیست؟

فیس بوک تشخیص داده که سیستم شما آلوده به ویروس و تروجان است برای حل این مشکل از نرم افزار های آنتی ویرویس (سری آنتی ویروس های آنلاین رایگان) برای اسکن و پاکسازی سیستم خود استفاده کنید

برای اطلاع از نرم افزارهای تایید شده و پیشنهادی خود فیس بوک به صفحه رفع این مشکل در فیس بوک مراجعه کنید.


نکاتی قبل از شروع

  • برای بازیابی اکانت خود باید اطلاعات اولیه ای که هنگام ثبت نام در فرم ثبت نام این سرویس ها وارد نموده اید را در اختیار داشته باشید.
  • روش هایی زیر تظمینی برای برگشت ۱۰۰% اکانت شما نیست و ممکن است در برخی از مواقع هکر،بدافزار و.. بسیار حرفه ای عمل کرده و دسترسی به اکانت را کاملا از کنترل شما خارج کند.
  • در بیشتر اوقات بی دقتی خود کاربران دلیل اصلی هک شدن اکانت میباشد،یکی از روش های بسیار رایج برای دزیدن اطلاعات کاربران،روش فیشینگ است.توصیه میکینیم برای پیشگیری از هک شدن،اطلاعاتی در مورد چگونگی انجام این روش را از اینجا بخوانید.
  • در صورتی که توسط روشهایی مانند بد افزار و تروجان.. اکانت خود را از دست داده اید قبل از شروع عملیات بازیابی اکانت،سیستم خود را توسط نرم افزارهای Anti Spy و Antivirus پاکسازی کنید.
  • ایمیل آدرس شما یک منبع اطلاعاتی فوق العاده برای هکر ها است،از این رو ترجیحا در صورتی که حتی اکانت ایمیل شما نیز هک نشده باشد پسورد آنرا تغییر دهید و ایمیلهایی ارسالی توسط سایت و سرویس هایی که در آنجا عضو  هستید و حاوی یوزنیم و پسورد اکانت شما در آن سرویس میباشند را پاک کنید.

بازیابی اکانت فیس بوک

بازیابی اکانتی که پسورد آنرا فراموش کرده اید

ابتدا وارد صفحه اصلی Facebook.com شوید و بر روی گزینه Forget your password (گذرواژه‌تان را فراموش‌ کرده‌اید؟) در بالا صفحه کلیک کنید.

انزل وب

نکته:اگر شما هنوز توسط اکانت خود در فیس بوک حضور دارید اما احساس میکنید که اکانت شما توسط شخص دیگری هک شده است براحتی میتوانید با ورود به این صفحه پسورد خود را عوض کنید.

سپس در صفخه بعد برای شناسایی خود یکی از سه فیلد ایمیل،آدرس پروفایل و یا نام خود را پر کنید(پیشنهاد میشود که فیلد ایمیل را برای اینکار انتخاب کنید) و بر روی دکمه Search (جستجو) کلیک کنید.

انزل وب

پس از انتخاب و شناسایی شما توسط فیس بوک،در صفحه بعد در صورتی که مشاهده نمودید که فیس بوک به درستی اکانت و ایمیل شما را انتخاب کرده است بر روی دکمه

Send Codes and login to کلیک کنید.(در اینجا ما روش استفاده از ایمیل را انتخاب کردیم)

انزل وب

حال یک پنجره pop-up جهت اجازه دسترسی فیس بوک به ایمیلتان و شناسایی ایمیل در مرورگر شما نمایش داده میشود که شما باید ابتدا یوزرنیم و پسورد ایمیل آدرس خود را  وارد نمایید و سپس اجازه دسترسی را تایید کنید.

انزل وب

انزل وب

پس از انجام اینکار و انجام عملیات شناسایی توسط فیس بوک،اتوماتیک به صفحه دیگری هدایت میشوید که باید پسورد جدید و تکرار آنرا وارد کنید.در نهایت پس از تعیین رمز جدید بر روی دکمه change password (دگرگونی گذر واژه) کلیک کنید.

انزل وب

اکنون میتوانید با پسورد جدید وارد پروفایل خود شوید.

نکته:اگر روش های دیگری را برای شناسایی خود انتخاب نمودید ممکن است به یک کد فعال سازی که توسط فیس بوک برای شما ارسال میشود نیاز داشته باشید.

تغییر رمز و بازیابی اکانت هک شده فیس بوک

اگر اکانت فیس بوک شما توسط شخص دیگر هک شده است و شما نمیتوانید به پروفایل دسترسی داشته باشید مراحل زیر را برای تعیین رمز جدید و پس گرفتن اکانت خود طی کنید:

ابتدا وارد آدرس http://www.facebook.com/hacked شوید،سپس در این صفحه بر روی دکمه My Account Is Compromised کلیک کنید.

انزل وب

سپس شما باید مراحل شناسایی که در روش بازیابی اکانتی که پسورد آن فراموش شده توضیح داده ایم را طی کنید،تا اکانت مورد نظر شما که هک شده است توسط فیس بوک شناسایی شود.

پس از انجام مراحل شناسایی،شما باید پسورد قدیمی یا کنونی که از آن برای ورود به پروفایلتان استفاده میکردید اما در حال حاضر هک شده است را در کادر این صفحه وارد و سپس بر روی دکمه continue (ادامه) کلیک کنید.

انرل وب

در صفحه بعد فیس بوک ایمیلی را که قرار است کد فعال سازی برای آن بفرستد را به صورت کوتاه شده نمایش میدهید،برای ارسال کد بر روی دکمه Reset Password کلیک کنید.

انزل وب

در صفحه بعد شما باید کد فعال سازی که فیس بوک به ایمیل شما ارسال کرده است را در کادر Password Reset Code وارد کنید،برای دریافت کد فعال سازی به Inbox ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیلی که فیس بوک برای شما ارسال نمود است را باز و کد فعال سازی درون محتوا ایمیل را کپی کنید.

انزل وب

پس از وارد نمودن کد بر روی دکمه Submit Code کلیک کنید.

انزل وب

در صفحه بعد یک پسورد جدید برای اکانت خود تعیین و بر روی دکمه change password (دگرگونی گذر واژه) کلیک کنید.

انزل وب

برای ادامه در صفحه بعدی بر روی دکمه continue کلیک کنید.

انزل وب

در این صفحه شما باید یک پسورد نهایی و جدید برای دسترسی به پروفایلتان تعیین کنید.پس از تعیین رمز جدید بر روی دکمه Submit کلیک کنید.

انزل وب

در ۲ صفحه بعدی نیز بر روی دکمه continue کلیک کنید.

حال اکانت شما از حالت قفل و هک خارج شده است و شما آنرا در اختیار دارید،در مرحله پایانی فقط کافیست یک سوال امنیتی برای ایجاد امنیت بیشتر پروفایل خودتان تعیین و بر روی دکمه Submit کنید.(سوالهای امنیتی در هر سرویسی نقش مهمی در بازیابی پسورد شما و پس گرفتن اکانت شما ایفا میکنند پس جواب آنها را خوب به خاطر بسپارید)

انزل وب

در آخر فیس بوک اطلاعات آپدیت شده اکانت شما را نمایش میدهد،اکنون میتوانید با رمز جدید به پروفایل خود دسترسی داشته باشید.

انزل وب

خوشبختانه شبکه اجتماعی فیس بوک در طی چند سال اخیر امکانات و ابزارهای امنیتی خوبی نظیر قابلیت Trusted Friends (دوستان مورد اعتماد) که قبلا آنرا معرفی نموده ایم به سرویس خود اضافه کرده است که توسط این ابزار شما میتوانید امنیت پروفایل کاربری خود در این سرویس بهبود بخشید و از رخ دادن اتفاقات ناگوار  و از دست رفتن اطلاعات اکانت خود جلوگیری کنید.

همانطور که در ابتدای این پست نیز به آن اشاره شد در اختیار داشتن ایمیل آدرس و اطلاعاتی که شما بر طبق آنها در فیس بوک ثبت نام کرده اید یک امر حیاتی و مهم برای بازیابی و دسترسی دوباره به اکانت شما است.در چند پست آینده طریقه بازیابی و دسترسی به ایمیل آدرس در سرویس های محبوب جیمیل و یاهو را آموزش میدهیم.

منبع آموزش:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام
بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام
انزل وب
چگونه به اکانت هک،قفل و فراموش شده خود دسترسی پیدا کنیم – قسمت سوم:یاهو
انزل وب
چگونه به اکانت هک،قفل و فراموش شده خود دسترسی پیدا کنیم – قسمت دوم:جیمیل

نظرات

  • علی says:

    سوال فرستادم اشتباه بود هم قفل شد اکانتم

  • علی says:

    سلام چرا اکانتم هک شده هم قفل شده
    چجوری اکانتم باز کنه لطفا کمکم کنی

  • amirlover says:

    سلام .ممنون از سایت خوبتون ولی مشکل من این که طرف با فیسبوک به اکانت کلش من وصل شدع و من نمیتونم کاری کنم تا اون از بازی بره بیرون و داره سعی میکنه جیمل انتقال بده به یه جیمل دیگه راهی وجود ندارع فیس بوک اونو از بازی قطع کنم لطفا هرچه سریع تر کمک نکنید تا این اکانت منو ندزدیده

  • صدف says:

    سلام !
    فیسبوک مرا یک شخص بی فرهنک دور از اجتماع هک کرده و بعد هم پسوردو ایمیل اش را تغیر داده ایا کدام راه است برای دوباره گرفتن کنترول فیسبوکم

  • سعید بنفشه says:

    من به فیسبوکم ایمیل زدم این برام فرستاد
    Hi,

    Thanks for your report. Before we can assist you further, please reply to this email from the email address you’re reporting to help us confirm that you own it.

    If you haven’t already, please also provide a brief description of the issue you’re experiencing in your reply.

    Once we’ve received your response, we’ll investigate your report.

    Thanks,
    The Facebook Team

  • Ahmad says:

    درصورت کود در شماره فون بیاید و ان شماره پیش ما نباشد چی گونه همان کو را دریافت کنم

  • ریحانه says:

    سلام من از طریق ایمیلم پسوردمو دوباره ریست کردم اما الان که وارد می شم ازم می خواد یا از طریق دوستانم سه تا کد وارد کنم یا عکسی از کارت شناسایی ام بفرستم اما من به هیچ کدوم دسترسی ندارم و هیچ راه دیگه هم ندارم لطفاااااا کمک کنین

  • سینا محمد says:

    باسلام وتبریک نوروز۹۶
    باتشکرازتوضیحات شما.متاسفانه سالهاست برایم که هیچگونه اکانت درفیس بوک ندارم یک پیج جعلی درست نمودند که هرکاری کردم نتوانستم صفحه مد نظر را که ازطریقRemoval Googleاز روی صفحاتGoolgeحذف میگوید مدتهاست منتقض شده درفیس بوک هنوز موجود است!
    لطفاراهنمایی کنید چگونه می توانم صفحه مدانظررا به فیس بوک اطلاع ونسبت به برداشتن آن اقدام کنند.باسپاس

  • پشتون زرغون زیبا says:

    سلام فیسبوکم خراب شده باز نمیشود با چکار کرد

  • پشتون زرغون زیبا says:

    فیسبوکم قفل شده است چگونه باید آنر ا باز کنم
    آیا امکان دارد یاخیر

  • علی says:

    یکی جواب منو بده لطفا!!!

  • علی says:

    We’ll get in touch with you at the email address you provided after we’ve reviewed your ID. You will now be logged out of Facebook
    سلام.فیس بوکم باز نمیشه و اینارو مینویسه.چیکار کنم

  • س says:

    سلام و خسته نباشین
    مدتهای زیادی بود که به فیسبوکم سر نزده بودم و بعد از آن زمان وارد شدن از من تاریخ تولد میخواست که یادم نیست چی بوده
    برای فراموشی کدی رو ترسال میکنه به ایمیلم که باز هم وقتی میخوام وارد فیسبوک بشم تاریخ تولد میخواد ازم
    من هیچ کسی رو هم ادد نکردم به عنوان دوستم
    الان چه کنم؟
    مرسی

  • محسن says:

    برای من همین مشکل امروز بوجود اومده و مینویسه we’ll get in touch with you at the email adress ypu provided after
    خواهشا راهنماییم کنید چون اکانتم دوسه ساله که دارمش و برام خیلی مهمه

    • فرشته says:

      من دو پیج در اینستا دارم الان فقط یکی از پیجهام هستش و پیج دوم از دسترسم خارج شده یعنی یک پیج روی دوتا اینستام قابل رویت هستش لطفا بگین چیکار کنم؟ متاسفانه پیج اصلیم از دسترس خارج شده

  • زهرا says:

    سلام.شبتون بخیر.
    مدتیه از فیس بوک ایمیل برام میاد که دوستانی (که همگی آشنا هستن)رو میشناسم یا نه؟ درحالی که من هرگز اکانت فیس بوک نساختم . نداشتم .اما الان نگرانم که شخصی با اسم من در حال فعالیت باشد.لطفا راهنماییم کنین…چندباری سعی کردم این اکانت مجهول رو پیدا کنم اما با ایمیلم هیچ اکانتی پیدا نمیشه درحالیکه برای ایمیلم ارسال میشه که سعی داشتم وارد اکانتم بشم و وقتی دنبال اسمم میگردم فقط یک اکانت هست که ایمیلش با من متفاوته…

  • حمید says:

    سلام صبحتون بخیر، برای من این پیام آمده:
    We’ll get in touch with you at the email address you provided after we’ve reviewed your ID. You will now be logged out of Facebook
    میخواستم بدونم این پیام چیه و برای چی داده شده و من برای چی نمیتونم وارد فیس بوکم بشم و از همه مهمتر اینکه چقدر طول میکشه؟ چه مدت طول میکشه تا بتونم به فیس بوکم وارد شم؟ لطفا جواب را به ایمیلم بفرستین، با تشکر

  • Manhaz نگneda says:

    میگه حساب فیسبوک شماه بسته شده

  • javad says:

    حساب فیسبوکم غیر فعال شده چکار باید بکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • بهروز says:

    سلام من تا جایی که گذرواژه به ایمیلم می اید پیش میرم ولی فیس بوک گذرواژه رو قبول نمیکنه و نمیتونم وارد فیس بوکم بشم

  • احمد شريف says:

    سلام اگر اگر به إیمیل ادرس دسترسی نداشته باشه کس پس چی روش وجود دارسلام اگر اگر به إیمیل ادرس دسترسی نداشته باشه کس پس چی روش وجود دارد که دوباره به فیسبوک خود راه پیدا کند

  • اذین says:

    سلام
    من ایمیل اکانت فیسبوکمو فراموش کردم فقط اسم اکانتمو میدونم شماه ای هم ک کد براش میاد در دسترسم نیست چطور میتونم به ایمیلم دسترسی پیدا کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • mona says:

    سلام.خسته نباشین
    متصفانه شخصی که فیس بوک من رو هک کرده آدرس ایمیلمو تغییر داده و هر کدی که فیس بوک بفرسته به ایمیل ،دست من نمیرسه واسه پس گرفتن اکانتم چه کار ی میتونم انجام بدم؟ 🙁

  • مسلم says:

    سلام مدتیه تو فیسبوکم نرفتم الان برای ورودش رمز میزنم قبول میکنه بعد میاد رو شناختن دوستان از رو عکسشون یا تاریخ تولدی که برای فیسبوک زدم اونارو هم یادم نیست چطور اکانتمو باز کنم خواهشا کمکم کنین اظطراریه .مرسی

  • جهان گیر says:

    سلام.بعد بازیابی کارخانه جی میلی که با هاش به فیس بوک می رفتم ظاهرا مشکل داره.و وصل نمیشه چکار باید کنم

  • zela says:

    salam man yk email dashtam dazdeda an wa bad ramzosha tagher dadn chigona mitawanm bazsazesh knm

    wa sawal 2 am ayn ast ki id facebookm ra report kardan mikham baszaish knm

  • علیرضا says:

    با این پیام مواجه میشوم و نمیتوانم وارد اکانتم شوم لطفا راهنماییم کنید
    We’ll get in touch with you at the email address you provided after we’ve reviewed your ID. You will now be logged out of Facebook.

  • hanieh says:

    سلام دوست عزیز اکانت اینستاگرام من یک دفعه دیگه باز نشد ووقتی خواستم بااون اکانتم وارد اینستابشم ارور داد و نوشته ای اومد ک اکانت من disabled شده ،،(((من نمیدونم ک چرا اصلا این طور شده و راحل این مشکل چیه)))و همون مشکل بازنشدن اکانت،،،learn more رومیزنم،
    و در صفحه بعد در قسمت پایین صفحه
    please let us know
    رومیزنم صفحه ای جدید باز میشه که
    fullname
    username
    email
    number phone
    ودراخرهم یک کادری که باید مشکل رواعلام کنید میاد،(من دراین قسمت:my account has been disabled.please help me رونوشتم
    امابازهم صفحه جدیدبازمیشه که نمیدونم باید چه کارکنم(صفحه اینستاگرام که جغدی بالای صفحشه)لطفا اگرهرکسی میتونه کمکم کنه،……خواهشاً

  • سجاد says:

    من ی اکانتی داشتم ک دزدیدنش بعد رمزشو عوض کرده و تأیید دو مرحله ایم فعال کرده میشه کاری کرد ک بر گرده ترو خدا راهنمایم کنید

  • ریحانه says:

    سلام..من رمز عبور عبور فیسبوک فارسیم رو فراموش کردم …خیلی هم بهش نیاز دارم اما بازیابیش رو جیمیلم نمیاد باید چکار کنم

  • Mamad says:

    سلام من میخواستم بدونم از کجا باید فهمید تو اینستاگرام با چه ایمیلی و شماره ای وارد شدم؟

صفحات 1 18 19 20 21 22