اینفوگرافیک حباب سه بعدی

فیلم سه‌بعدی‏ یک نوع سینمای پویاست که با خطای دید عمیق بر درک بصری تاثیر می‌گذارد که شامل تصویر برداری سه‌بعدی با تصویربرداری دو دوربین به منظور شبیه‌سازی نوع و جهت دید انسانی با کمک دو لنز چشمی به وجود می‌آید. این نوع تصویر برداری با دو دوربین با کمک کامپیوتر نیز ایجاد می‌شود و با کمک جلوه‌های ویژه مخصوص سخت افزاری یا چشم افزاری خطای دید سطح و عمق یا دور و نزدیکی در تصاویر قابل رویت می‏‌شود.

فیلم سه‌‏بعدی از سال ۱۸۹۰ تا ۲۰۱۰ میلادی وجود داشته، اما تا حد زیادی به دلیل هزینه‌های فراوان و زمان تولید طولانی به فراموشی سپرده شده بود، اما بعد از وقفه‌ای کوتاه در ۱۹۰۰ توسط شرکتهای آی مکس و دیزنی تا حدی به این سینما پرداخته شد و در فاصلهٔ سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ موفقیت‌های بیشتری کسب کردند و این اتفاق بزرگ ساخت فیلم‌های سه‏‌بعدی با موفقیت‌های بزرگتر را رقم زد. و این موفقیت باری دیگر در دسامبر ۲۰۰۹ با آواتار به اوج خود رسید.

تصاویر برجسته اولین روش نمایش و ارائهٔ بصری بوده که با کمک دوربین و عینک‌های برجسته نما در بین عموم مردم رواج پیدا کرد، اما نه به منظور سینمایی بلکه برای استفاده از کتابهای مصور سه‌بعدی و تک تصاویر تزئینی.[ویکی پدیا][بیشتر]

انزل وب

برای مشاهده اینفوگرافیک در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید.

ما در سالهای  ۲۰۱۱-۲۰۱۰ شاهد انقلاب متحول کننده صنعت و محوصلات سه بعدی (۳D) بودیم و اکنون نیز موج محصولات سه بعدی سراسر جهان را فرا گرفته است،پایگاه Sortable.com اینفوگرافیکی در زمینه صنعت سه بعدی منتشر نموده است که این اینفوگرافیک توسط تیم انزل وب با نام “حباب سه بعدی” ویرایش و ترجمه شده است.

منبع:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات