انزل وب

تازه های ویندوز ۸ – بخش چهارم

در ادامه بخش دیگری از تازه های ویندوز۸ را معرفی میکنیم.

انزل وب

زمان انتشار نسخه Windows 8 Consumer

مایکروسافت قصد دارد نسخه مصرف کننده (Windows 8 Consumer) ویندوز ۸ را در تاریخ ۱۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ (۲۹th Feb) در Windows Consumer Preview event شهر بارسلونا اسپانیا معرفی و به عموم عرضه کند.

انزل وب

حذف دکمه Start Menu از Windows 8 Consumer

بتازگی تصاویری از Windows 8 Consumer منتشر شده است که در رابط کاربری Metro ویندوز۸ دکمه Start Menu که قدمت آن به ۱۷ سال پیش و ویندوز ۹۵ بر میگردد حذف شده و جای خود را به یک پنجره پاپ آپ در سمت چپ صفحه داده است.

انزل وب

هنوز خبر معتبری بر حذف قطعی این دکمه از سوی مایکروسافت منتشر نشده است اما اینطور که پیداست قرار است عملکرد کلید Win روی کیبوردها به نمایش صفحه پاپ آپ Start تغییر پیدا کند.

انزل وب

مشخص شدن لیست برخی از بازی و نرم افزار های ویندوز ۸

اگر به خاطر داشته باشید قبلا گفته بودیم که ویندوز۸ دارای App store (فروشگاه) است که کاربران میتوانند از طریق آن نرم افزار و بازی خریداری کنند.حال مایکروسافت اعلام نموده که در نسخه مصرف کننده به طور آزمایشی App Store را فعال خواهد کرد.

انزل وب

در این App Store علاوه بر مایکروسافت دیگر شرکت ها نیز میتوانند محصولات خود را در رنج قیمت مجانی-۹۹۹$ عرضه کنند.(مایکروسافت از فروش هر نرم افزار ۳۰% سود خواهد برد)

در ادامه لیست برخی از نرم افزار و بازی هایی که به طور آزمایشی در App store ویندوز ۸ عرضه خواهند شد را مشاهده میکنید:(برخی از نرم افزارها از قبل بر روی ویندوز نصب شده اند همچنین دقیقا معلوم نیست که قسمتهای همچون Camera،Music و.. شامل چه نرم افزارهایی خواهد بود )

Hydro Thunder
Toy Soldiers
Reckless Racing
Angry Birds
Ilomilo
Rocket Riot
Full House Poker
Tentacles
Crash Course
Ms Splosion Man
Wordament
Camera
Messaging
Mail
Calendar
SkyDrive
People
Photos
Video
Music

ظاهر ویندوز مدیا سنتر ویندوز ۸ تغییر خواهد کرد

حتما Windows Media Center ویندوز ۷ را به خاطر دارید،این بخش در ویندوز ۸ نیز وجود دارد اما با ظاهر ویژگی متفاوت تر از قبل.اینطور که بنظر میرسد مایکروسافت قصد دارد تا  مدیا سنتر ویندوز را به صورت جداگانه در اختیار کاربران قرار دهد تا هر کس در صورت علاقه و نیاز از آن استفاده کند.

انزل وب

از مراحل نصب کمتر تا بوت شدن در ۸ ثانیه

وبلاگ ویندوز ۸ جزئیات امیدوار کننده ای از تعداد مراحل نصب ویندوز ۸ منتشر نموده است که این نوید را به کاربران میدهد تا تنها در عرض چند دقیقه (۸۰% سریعتر از ویندوز ۷) ویندوز۸ را نصب کنند و خوشبختانه دیگر از مراحل وقت گیر و خسته کننده نصب ویندوز۷ خبری نیست.

انزل وب

یکی از ویژگی های بسیار خوب ویندوز بعدی مایکروسافت کاهش نیازهای سخت افزاری سیستم مانند RAM،CPU و.. است.با توجه به اینگونه کاهش ها مایکروسافت وعده یک ویندوز با حداقل زمان بوت شدن را به کاربران داده است.پایگاه theverge ویدویی از زمان بوت شدن ویندوز ۸ بر روی لپ تاپ HP منتشر کرده است که پس از روشن نمودن لپ تاپ فقط ۸ ثانیه طول میکشد تا ویندوز ۸ به صورت کامل لود شود.

انزل وب

این ویدیو را از اینجا مشاهده کنید.

ایجاد دیسک مجازی عظیم در ویندوز۸

قابلیت جدیدی در ویندوز ۸ به نام Storage Spaces اضافه خواهد شد که این امکان را به کاربران میدهد با اتصال چندین هارد درایو USB، SATA و SAS یک هارد درایو عظیم مجازی ایجاد کنند.این قابلیت که به بسیار شبیه به عملکرد قابلیت Drive Extender ویندوز Home Server میباشد کاربران را قادر میسازد که با اتصال فضاهای ذخیره سازی در چندین هارد درایو یک فضای (استخر یا pool ) ذخیره سازی بزرگتر ایجاد کنند که دقیقا ویژگی یک هارد درایو معمولی را داراست (مانند فرمت کردن،کپی و حذف فایلها و..) همچنین این قابلیت در صورت ایجاد مشکل فیزیکی برای هارد درایو سیستم حالت ارتجاعی برای کاربران فراهم میکند.

انزل وب

با این حساب شما میتوانید با اضافه نمودن فضای خالی هارد درایوهای قدیمی خود،براحتی فضای ذخیره سازی ویندوز۸ را افزایش دهید.

ایجاد پسورد تصویری در ویندوز ۸

برای افزایش امنیت ویندوز جدید،مایکروسافت تصمیم گرفته است که یک ماکنیزیم و روش بسیار قوی برای ورود به حساب کاربری به ویندوز۸ اضافه کند.توسط این روش شما میتوانید یک تصویر را به دلخواه انتخاب و سپس با استفاده از موس( یا انگشت خود در نمایشگرهای لمسی) یک الگوی خطی یا دایره ای بر روی عکس ایجاد کنید تا هنگامی که ویندوز بوت میشود علاوه بر رمز حساب کاربری،توسط کشیدن این الگو وارد سیستم شوید.[جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید]

انزل وب

برای ایجاد این پسورد در ویندوز ۸ مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا بر روی دکمه ویندوز و سپس بروی Search کلیک کنید،در Metro UI بر روی Control Panel کلیک نمایید.

انزل وب

انزل وب

Users را انتخاب و بر روی دکمه Create a Picture Password کلیک کنید.

انزل وب

انزل وب

سپس رمز فعلی حساب کاربری خود را وارد و OK کنید.

انزل وب

در صفحه بعد بر روی دکمه  Choose picture کلیک کنید.

انزل وب

پس از کلیک بر روی این دکمه صفحه دیگری نمایش داده میشود که شما باید ابتدا عکس مورد نظر خود را  توسط دکمه Open پایین صفحه انتخاب و سپس بر روی دکمه GO up کلیک کنید.

انزل وب

در صورتی که عکس مورد تاییدتان قرار گرفت بر روی دکمه Use this picture کلیک کنید.

انزل وب

حال شما باید در سه مرحله خط یا نقطه ای را بر روی سه قسمت مختلف عکس رسم کنید(نقاط را به خوبی بخاطر بسپارید زیرا بعدا باید توسط کشیدن همین نقاط وارد سیستم شوید)

انزل وب

پس از انجام سه مرحله ویندوز از شما میخواهد که یکبار دیگر برای تایید، شکل یا خطی را که در سر مرحله ایجاد نموده اید را دوباره بکشید.

انزل وب

در نهایت اگر اینکار را به درستی انجام دهید به پنجره بعدی منتقل خواهید شد و برای اتمام باید بر روی دکمه OK کلیک کنید.

ReFS جایگزینی مناسب برای NTFS

سیستم فایل NTFS یکی سیستم فایل رایج موجود در ویندوز های XP و ۷ است،حال مایکروسافت سیستم فایل جدید و انعطاف پذیری به نام Resilient File System یا ReFS معرفی نموده است که به نوعی بهبود دهنده سیستم فایل NTFS میباشد.

انزل وب

اگر بخواهیمReFS به زبان ساده معرفی کنیم یک سیستم فایل انعطاف پذیر با قابلیت های همچون تشخیص نواقص و خرابی های دیسک،نگهداری ایمن داده ها و پشتیبانی از متد Copy-on-Write (برای بروزرسانی حجم عظیمی کاربرد دارد) است.

میتوانید اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم فایل را از اینجا بخوانید.

منبع:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انزل وب
مجموعه ترفندهای ویندوز ۸ – سری ۱
انزل وب
بررسی و راهنمای کامل استفاده از ویندوز ۸
تازه های ویندوز ۸ – بخش سوم
تازه های ویندوز ۸ – بخش دوم

نظرات

  • ناشناس says:

    سلام وخسته نباشی
    من یه سوال فنی دارم
    ویندوز لب تابم ۸
    وقتی می خوام بازیهاش رو بکنم ،بازیهاش نمیاد
    یه صفحه سفید با این نوشته(unsupported region
    The Xbox games app in’t available for your region)
    just yet.please check back soon
    آیا کسی می دونه دلیلش چیه؟اصلا این پیغام یعنی چی؟؟
    لطفا هرکسی میدونه همین جا پاسخ بده
    ممنون

  • حسین says:

    سلام
    عالی بود
    خسته نباشید

  • ساناز says:

    مهندس مرسی از اطلاعات خوبت من میخوام یه پاور پویییت راجع به ویندوز۸ ,نصبش و ویزگیهاش درست کنم میتونی بهم کمک کنی؟لطفا

  • mohammad mahdi says:

    salam bebakhshid soal bi mored miporsam….momkene link dl tek filter shekan e khob behem bedid..??? mamnon misham

  • reza says:

    ممنونم مهندس شهریار عزیز…سایت شما واقعا” کم نظیر و پر محتوی هست…مرسی برای مطالب عالی ک در سایت میگذارید….امیدوارم نسخه جدید مصرف کننده ویندوز ۸ رو در سایت شما دانلود کنم…مرسی

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      رضا عزیز حتما سعی میکنیم این نسخه رو برای دانلود در سایت قرار بدیم و آموزشهای جامعی در زمینه این نسخه ویندوز ۸ ارائه کنیم
      موفق باشید

  • mohammad mahdi says:

    salam, momkene yek link download win 8 baram bezarid? mamnon

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      نسخه Windows 8 Developer Preview رو میتونید از اینجا دانلود کنید
      موفق باشید

    • فریدخان says:

      با سلام درود خدمت دوستان و عزیزان که نظرات ما را برسی میکنند بنده کدام نظر خاصی ندارم فقط اینکه ترفندرا به شکل وید یو آماده کند و سلام