انزل وب

۳ تا از امن ترین و رمزگذاری شده ترین سرویس دهنگان ایمیل

در برخی موارد ما از ایمیل ها برای ارسال اسناد محرمانه یک شرکت و یا نامه های خصوصی حاوی اطلاعات شخصی و بانکی استفاده میکنیم که در صورت سو استفاده و هک شدن اکانت ایمیل توسط افراد سودجو میتواند آثار زیان باری برای ما بهمراه داشته باشد.در ادامه ۳ تا از امن ترین و رمزگذاری شده ترین سرویس دهندگان ایمیل را معرفی میکنیم که استفاده از آنها برای ارسال ایمیل درجه امنیت و اطمینان ایمیل های ارسالی شما را بالا میبرد.

انزل وب

به این نکته باید توجه کرد که سرویس دهنگان ایمیلهای رمزنگاری شده به فرمهای گوناگونی مانند یک نرم افزار قابل نصب بر روی کلایت،نرم افزار تحت وب و یا به عنوان یک افزونه که بر روی اکانت ایمیل شما نصب میشوند ارائه میگردند که ما در ادامه یک مورد برتر در هر زمینه را معرفی میکنیم.

Hushmail

این سرویس آنلاین یکی از معروفترین و برترین سرویس دهنده های ایمیل رمزنگاری شده است.با یک حساب Hushmail، ایمیل شما به صورت رمز شده ذخیره میشود و هنگامی که شما با پسوردتان وارد اکانت خود میشوید رمزگشایی میگردد.ایمیلهای رد و بدل شده بین کاربران این سرویس به صورت اتوماتیک رمزگذاری و رمزگشایی میشوند و در صورتی که قصد دارید به شخصی دیگری خارج از این سرویس ایمیل ارسال کنید میتوانید یک سوال امنیتی برای ایمیل تعیین کنید که در صورت پاسخ درست طرف مقابل ایمیل رمز گشایی شود.

انزل وب

در صورتی که سوال امنیتی را به محتوای ایمیل خود اضافه و ارسال کنید دریافت کننده در ایمیل دریافتی خود یک لینک مشاهده میکند که با کلیک بر روی آن به سرویس Hushmail منتقل میشود و پس از پاسخ دادن درست به سوال قادر میباشد محتوای ایمیل را مشاهده کند.

انزل وب

انزل وب

VaultletMail

VaultletMail یکی از مجموعه نرم افزارهای VaultletSuite میباشد و بر خلاف Hushmail یک نرم افزار قابل نصب بر روی کلاینت است.اگر ارسال کننده و دریافت کننده هر دو از اکانت VaultletMail استفاده کنند در انتقال،محتوای ایمیل به طور کامل رمزگذاری میشود اما اگر میخواهید به کاربری که از یک سرویس ایمیل متفاوت استفاده میکند ایمیلی ارسال کنید،می توانید از سیستم SpecialDelivery VaultletMail استفاده کنید.

انزل وب

قابلیت SpecialDelivery به دریافت کننده این اجازه را میدهد که یک عبارت رمزی برای ایمیل آدرس خود ایجاد کرده که باعث میشود تمام ایمیلهای ارسالی که در آینده از طرف حساب کاربری VaultletMail ارسال میگردند رمزگشایی شوند.

انزل وب

VaultletMail میتواند از ارسال مجدد،نقل و قول،کپی کردن و .. ایمیلهای مخصوص ارسالی شما برای گیرندگان جلوگیری کند.همچنین این سرویس دارای قابلیت های بسیار کاربردی همانند ایجاد تاریخ انقضا برای ایمیلها و ارسال ایمیل به صورت ناشناس را برای کاربران فراهم میکند.

Enigmail

Enigmail یک افزونه رایگان برای ایمیل کلاینت معروف Mozilla Thunderbird است (این افزونه برای نرم افزارهای مشابه نیز موجود است).برای استفاده از این افزونه شما نیازدارید تا نرم افزارهای GNU Privacy Guard و Thunderbird را بر روی سیستم عامل خود نصب کنید.پس از نصب افزونه و اضافه شدن منو OpenPGP به نرم افزار Thunderbird میتوانید از طریق گزینه setup wizard این منو مراحل نصب خودکار شامل ایجاد یا وارد کردن یک جفت کلید عمومی و خصوصی را طی کنید.

انزل وب

به طور پیش فرض، پیام های ارسالی توسط ایمیل کلاینت ها دارای امضا دیجیتالی هستند که این اطمینان را به دریافت کنندگان میدهند که ایمیل از سوی شخص شما ارسال شده است اما برای اضافه کردن قابلیت رمز نگاری به یک پیام میتوانید با کلیک بر روی دکمه S/MIME و انتخاب گزینه Encrypt This Message رمزنگاری را برای ایمیل ارسالی فعال کنید.

انزل وب

همچنین میتوانید این قابلیت را بر روی سرویس دهنده جیمیل توسط افزونه فایرفاکس FireGPG استفاده کنید.

انزل وب

یک راه حل آسان

علاوه بر روشهای فوق میتوان متن و محتوای ایمیل خود را در یک فایل متنی همانند Word ذخیره و سپس آنرا Zip کنید.پس از zip کردن بروی فایل zip پسورد بگذارید و فایل zip رمزگذاری شده را به ایمیل خود متصل (Attach) و آنرا برای دوست خود ارسال کنید.

منبع:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 6 نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!
آموزش ۶ نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!
آموزش 5 روش پيدا كردن و بازیابی آدرس ایمیل فراموش و گم شده
آموزش ۵ روش پیدا کردن و بازیابی آدرس ایمیل فراموش و گم شده
آموزش 3 روش ساخت سریع و فوری ایمیل
آموزش ۴ روش ساخت سریع و فوری ایمیل
معرفی و بررسی 6 سرویس ایمیل برتر جایگزین جیمیل و یاهو
معرفی و بررسی ۶ سرویس ایمیل برتر جایگزین جیمیل و یاهو

نظرات