انزل وب

۱۰ کاربرد شگفت انگیز Wolfram Alpha

چندی پیش “موتور محاسباتی دانش” Wolfram Alpha را معرفی نمودیم،این موتور جستجو محاسباتی که دارای یک پایگاه دانش فوق العاده نیز هست یک ابزار بسیار قدرتمند و عالی برای جستجو و کسب اطلاعات میباشد که در بسیاری مواقع میتواند بسیار کاربردی تر از موتورهای جستجو قدرتمند و معروف همچون گوگل عمل کند.

انزل وب

در ادامه ۱۰ استفاده بسیاری کاربردی و شگفت انگیز Wolfram Alpha را به شما معرفی میکنیم که ممکن است با آنها آشنا نباشد.

جالب است بدانید:

نرم افزار سیری (Siri) کمپانی اپل که بر روی گوشی های هوشمند iPhone 4s معرفی شد در ۲۵% از مواقع جستجوهای خود را در پایگاه Wolfram Alpha انجام میدهد.

مقایسه

شما میتوانید با وارد کرد کلمه vs در بین دو جلمه یا اصلاح از Wolfram Alpha بخواهید که عمل مقایسه را بین آنها انجام دهد.به عنوان مثال با وارد کردن عبارت زیر در کادر جستجو  نتیجه مقایسه بین ترافیک دامنه anzalweb.ir و دامنه gajitz.com نمایش داده میشود.

 

anzalweb.ir vs gajitz.com

انزل وب

همچنین شما میتوانید شهر ها،کتاب،غذا و هر چیز دیگری که فکرش را میکنید با یکدیگر مقایسه کنید.

اطلاعات تغذیه

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم شما میتوانید اطلاعات و ارزش غذایی چند ماده خوراکی را از طریق این پایگاه دانش با یکدیگر بررسی کنید به عنوان مثال با وارد کردن عبارت زیر در کادر جستجو شما میتوانید ارزش غذایی پیتزا و همبرگر را با یکدیگر مقایسه کنید.

Pizza vs Hamburger

انزل وب

حل مسائل پیچیده ریاضی

Wolfram Alpha یک ابزار ایده آل برای حل و نمایش مسائل پیچیده ریاضی میباشد که در بیشتر مواقع نسبت به ماشین حساب گوگل و دیگر ماشین حساب ها دارای عملکرد بهتری است.این سرویس حتی گراف ها مسائل را نیز برای شما ترسیم میکند.

انزل وب

من کجام؟

با وارد کردن عبارت Where Am I? در کادر جستجو،Wolfram Alpha با استفاده از IP Adress محل و منطقه ای که از آنجا به اینترنت متصل شده اید را نمایش میدهد.همچنین میتوانید با وارد کردن یک ای پی آدرس به طور دلخواه محل و مختصات جغرافیای آنرا پیدا کنید.

انزل وب

روز شمار

اگر میخواهید بدانید تا وقوع یک اتفاق یا رویداد در تقویم چند روز باقی مانده است فقط کافیست جمله days until را به اول عبارت مورد نظر خود اضافه کنید به طور مثال با وارد عبارت زیر میتوانید مشاهید کنید چند روز تا کریسمس باقی مانده است.

days until christmas

انزل وب

تولید پسورد با امنیت بالا

این پایگاه دارای ابزاری برای تولید پسورد تصادفی با تعداد کارکتر دلخواه نیز هست علاوه بر این شما میتوانید مدت زمان برای هک کردن پسورد و الگوریتمی که پسورد از روی آن تولید شده است نیز مشاهد کنید.به عنوان مثال با تایپ عبارت زیر Wolfram Alpha یک پسورد با امنیت بالا که دارای ۵ کارکتر است تولید میکند.

۵ character password

انزل وب

نقشه هواشناسی

یک قابلیت بسیار جالب این پایگاه، نمایش نقشه هواشناسی نسبت به موقعیت فعلی شماست.میتوانید با وارد نمودن عبارت skymap for current از آفتابی،ابری و.. بودن هوا در موقعیت فعلی خود آگاه شوید.

انزل وب

محاسبه BMI

BMI یا body mass index پارامتری است که میزان تناسب اندام هر شخص نسبت به قد و وزن آنرا نشان میدهد،اگر میخواهید BMI مربوط شخصی را محاسبه کنید کافیست عبارت body mass index را در کادر جستجو وارد کنید تا ابزار مخصوص Wolfram Alpha برای اینکار نمایش داده شود.

انزل وب

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

اگر میخواهید بدانیدبه چه میزان کالری باید بسوزانید تا به وزن ایده آل خود برسید میتوانید با تایپ عبارت how to lose weight وزن،قد و دیگر پارمترهای خواسته شده را برای محاسبه وارد کنید تا Wolfram Alpha وزن ایده آل برای شما و میزان کالری که نیاز است از دست بدهید را بهمراه نمودارها نمایش دهد.

انزل وب

سیاره های قابل رویت کدامند؟

با وارد کردن عبارت planets visible برای جستجو میتوانید سیاره هایی که در آسمان موقعیت جغرافیایی فعلی شما قابل رویت هستند را مشاهده کنید،علاوه بر این زمان بعدی مشاهده آنها نسبت به ساعت محلی و اطلاعات تکمیلی دیگر نیز جمع آوری و نمایش داده میشوند.

انزل وب

Wolfram Alpha دارای قابلیت و ابزارهای متعدد بسیار کاربردی دیگری نیز است که شما میتوانید از اینجا همه آنها به صورت لیست شده مشاهده کنید و اگر با ابزار و قابلیت جالب و کاربردی دیگری از این پایگاه آشنا شدید آنرا در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

معرفی 4 روش سریع محاسبه BMI آنلاین
معرفی ۴ روش سریع محاسبه BMI آنلاین
معرفی و بررسی نرم افزار های فارسی افزایش و کاهش وزن (تناسب اندام)
معرفی و بررسی نرم افزار های فارسی افزایش و کاهش وزن (تناسب اندام)
معرفی سایت و سرویس های جالب و کاربردی
معرفی وبسایت های جالب و کاربردی – شماره ۳۸
ترازویی مدرن با قابلیت وزن کردن اجسام مختلف

نظرات