انزل وب

طرحی جدید برای جایگزینی تاریخ انقضا و مطلع شدن از سلامت مواد غذایی

تاریخ انقضا یکی از نکات مهمی است که باید اشخاص به هنگام خرید مواد غذایی به آن توجه کنند.امروزه کمپانی های تولیید کننده مواد غذایی،تاریخ انقضا محصولات را بر روی بسته بندی آنها چاپ میکنند تا خریدان با مطالعه آنها از سالم و ایمن بودن مواد غذایی اطمینان حاصل کنند،اما نمیتوان گفت که تاریخ انتقضا محصولات همیشه یک تظمین خوب برای مطمئن شدن از سلامت محصولات است.

انزل وب

محققان در دانشگاه تافتس بتازگی برچسب های هوشمندی را برای اطمینان از سلامت محصولات طراحی کردند که میتوانند یک جایگزین بسیار خوب برای تاریخ انقضا محصولات باشد.

انزل وب

این برچسبهای هوشمند که تا حدودی شبیه به برچسب های NFC میباشند از یک لایه نازک طلا به همراه یک لایه پروتئینی ابریشمی ساخته شده اند و به اندازه کافی محکم و انعطاف پذیر هستند که بدون نیاز به هیچگونه چسب و مواد اضافی،به مواد و محولات گوناگون متصل شوند.

انزل وب

کاربران براحتی میتوانند از طریق گوشی هوشمند خود برچسب ها را اسکن کنند تا از امن و سالم بودن مواد غذایی اطمینان حاصل کنند.در صورتی که یک ماده غذایی همانند موز سالم باشد برچسب سیگنالهایی را به گوشی کاربر ارسال میکند که به شخص این اطمینان را میدهد که ماده مورد نظر سالم است.در صورت ایجاد تغییرات شمیایی در یک ماده،برچسب سیگنالهای متفاوت دیگری ارسال میکند که بدین معناست ماده شما ارزش غذایی خود را از دست داده و فاسد میباشد.

منبع خارجی:fastcoexist

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

مردم در سراسر جهان چه می خورند
مردم در سراسر جهان چه می خورند

نظرات