انزل وب

مصاحبه با کارلوس اسلیم، مدیرعامل شرکت Telemex

ثروتمندانی که پول پارو می‌کنند

انزل وب

ثروتمندان همیشه مورد توجه دیگر مردم بوده‌اند و شاید بتوان گفت که در بسیاری از زمینه‌ها یک الگوی شاخص برای افرادی باشند که در زمینه کاری آن‌ها فعالیت داشته‌اند. همان‌طور که شما هم می‌دانید در انتهای هر سال، در هر زمینه فهرستی منتشر می‌شود که مربوط به ترین‌ها می‌باشد. در انتهای سال ۲۰۱۱ هم فهرستی از ثروتمندترین‌های آی‌تی منتشر شد که مسلما برای شما هم جذاب خواهد بود. در حال حاضر صنعت آی‌تی به یکی از پولسازترین صنایع جهان تبدیل شده است و بسیاری از ثروتمندترین افراد جهان در این صنعت کسب و کاری داشته و فعال هستند. امسال هم ثروتمندان آی‌تی جزو ثروتمندترین افراد جهان بوده‌اند.

یکی از افرادی که از سال ۲۰۰۷ تاکنون هر ساله توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است، کارلوس اسلیم است که در حقیقت یک تاجر لبنانی تبار مکزیکی است و هر ساله در مجله فورچون و وال استریت، در مورد او و دارایی‌اش صحبت می‌شود. او متولد سال ۱۹۴۰ میلادی است و در سال ۲۰۰۷ به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شده است. او نقش بسیار عمده‌ای در صنایع ارتباطی در مکزیک و آمریکای لاتین دارد و در حال حاضر شرکت‌های Telefones de Mexico و America Movil را مدیریت می‌کند. در انتهای سال ۲۰۱۱ هم مجله فوربس بررسی‌هایی را در مورد ثروتمندان جهان انجام داد و بر طبق آن کارلوس اسلیم، به عنوان بیست‌وسومین انسان قدرتمند در جهان شناخته شد. بسیاری از افرادی که او را می‌شناسند، اعتقاد دارند که محال است که یک روز را در مکزیک به شب برسانید و در جیب کارلوس اسلیم، پولی نریزید. او در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت را اداره می‌کند و جالب است که بدانید در بالای فهرست غذایی یکی از رستوران‌های مکزیک به طنز نوشته شده است که این رستوران تنها جایی است که کارلوس اسلیم مالکیت آن را ندارد. شرکت‌های تحت کنترل این فرد پولدار در مجموع بیش از یک سوم بورس اوراق بهادار مکزیک را در اختیار دارند و اموال خانوادگی او بیش از ۵ درصد تولید ناخالص ملی کشورش را تشکیل می‌دهد. بنابر محاسبات مجله اقتصادی فورچون ثروت او تا انتهای سال ۲۰۱۱، بیش از ۷۴ میلیارد دلار بوده است. از اقدامات مهمی که او انجام داده است می‌توان به مجموعه خصوصی‌اش که حاوی ۶۰ هزار اثر هنری می‌شود، اشاره کرد که آن‌ها را در موزه‌ای که به یاد همسرش ساخته است، جمع‌آورده کرده و در ۳ مارس ۲۰۱۱ این موزه را با نام سمیه در شهر مکزیکوسیتی بازگشایی کرده و بازدید آن را برای عموم به صورت رایگان آزاد اعلام کرده است.

سایت carlosslim.com مصاحبه‌ای را با او انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

  • بسیاری معتقدند که شرکت‌های بزرگ به دست افرادی ساخته می‌شوند که عاشق کار و درآوردن پول هستند اما پولی که نصیب آن‌ها می‌شود به اندازه‌ای نیست که شایستگی آن را دارند و بیشتر پول نصیب صاحبان کار می‌شود. نظر شما چیست؟

من فکر می‌کنم این اتفاق در هر حرفه‌ای می‌افتد. هنرمندی که به خلاقیت علاقه دارد، ورزشکاری که به گرفتن یک نتیجه خوب امید دارد، یک تاجر، وکیل، سیاستمدار یا هر حرفه دیگر و این چیزی است که بر طبق شرایط انسانی به وجود آمده است.

  • آیا شما هم کار خود را این گونه آغاز کرده‌اید یا برای شما اهمیت انگیزه و علاقه بالاتر از درآوردن پول بوده است؟

به نظر من اگر شما تنها به سمت ارزش‌های مادی حرکت کنید، راه اشتباهی را انتخاب کرده‌اید. اکنون خانه والدین من بهتر و بزرگتر از خانه‌ای است که من دارم. من معتقدم نباید همه چیز را در ارزش‌های مادی خلاصه کرد.

  • چرا با این که توانایی مالی آن را دارید، هیچ‌گاه به فکر خرید یک خانه بهتر نیفتاده‌اید؟

من در خانه‌ای که دارم ۳۶ سال است که زندگی می‌کنم و تصمیم دارم که برای همیشه در همین خانه بمانم زیرا فکر می‌کنم که صمیمیتی که در این خانه وجود دارد در محیط‌های بزرگ و اشرافی به چشم نمی‌خورد.

  • چه خاطره‌ای از والدین خود دارید؟ چه درس ارزشمندی را از آن‌ها آموخته‌اید؟

همه چیز. ارزش‌ها، دانش، فرزانگی و عقل سلیم مهم‌ترین مواردی است که از والدینم می‌دانم و هر چه که اکنون دارم از آن‌ها آموخته‌ام.

  • آیا پدر شما، کسب و کار را هم به شما آموخته است؟

بله او خیلی از راه‌های کسب درآمد را به من یاد داد اما حیف زمانی مرا ترک کرد و از دنیا رفت که من بسیار جوان و در اول راه بودم.

  • در چه سنی اولین سرمایه‌گذاری خود را آغاز کردید؟

من ۱۲ سال داشتم که به طور رسمی وارد بازار کار شدم.

  • چه کاری را در آن سن آغاز کردید؟

واضح به خاطر ندارم اما فکر کنم در یک شرکت حساب مالی کاربرانش را چک می‌کردم و در زمان نیازشان کار شارژ را برایشان انجام می‌دادم.

  • راز موفقیت خود را در چه می‌دانید؟

من فکر می‌کنم خانواده‌ای که در آن متولد شدم، همسرم، فرزندانم و دوستانم آرامشی را در زندگی برای من ایجاد کردند که به رمز موفقیت من تبدیل شد.

منبع:روزنامه بایت

ویرایش و گردآوری:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انزل وب
مصاحبه با Sridhar Vembu، مدیر سرویس‌های آنلاین ZOHO
انزل وب
مصاحبه با آقای Jonney Shih مدیر عامل شرکت Asus
انزل وب
مصاحبه با مایک لازاریدیس بنیان‌گذار و مدیرعامل بلک‌بری
مصاحبه با ”استفان الاپ”، مدیر عامل شرکت نوکیا

نظرات