انزل وب

۷ نرم افزار که در هنگام کار با کامپیوتر به سلامتی شما فکر میکنند

در هنگام کار با کامپیوتر در طی چندین ساعت،مهم ترین عاملی که به سلامتی شما کمک میکند استراحت های کوتاه است.به طور مثال بعد از ۱۵ دقیقه کار با کامپیوتر اگر شما به مغز و چشمانتان ۵ دقیقه استراحت کوتاه دهید مطمئن باشید که علاوه بر اینکه از دردهای همچون کمر درد،خستگی چشم و.. جلوگیری میکنید،به مغزتان نیز این فرصت را میدهد تا در هنگام کار دوباره با کامپیوتر بازتر و خلاف تر از قبل عمل کند.

انزل وب

در ادامه ما ۷ نرم افزار برای سیستم عامل های ویندوز،لینوکس و مک را به شما معرفی میکنیم که به صورت منظم به شما زمان استراحت های کوتاه و ورزش را یادآوری کرده و از خستگی و دردهای ناشی از کار با کامپیوتر جلوگیری میکنند.

EyeLeo

سیستم عامل:ویندوز

طریقه کار این نرم افزار و تمام نرم افزارهای مشابه به این گونه است که شما پس از انجام تنظیمات زمانی برنامه (برای نمایش صفحه استراحت و..) یک صفحه یا پیغام را در هنگامی که مشغول کار با کامپیوتر هستید مشاهده میکنید که به طور مثال شما یاد آوری میکند وقت استراحت و تحرک بدنی است.

انزل وب

پس از دریافت و نصب این نرم افزار پنجره ای به صورت اتوماتیک به شما نمایش داده میشود که میتوان از طریق آن تنظیمات نمایش پیغام و مدت زمان استراحت کوتاه یا بلند مدت را تعیین کرد.

انزل وب

پس از انجام تنظیمات، در یادآوری کوتاه مدت پنجره پاپ آپی در پایین ویندوز نمایش داده میشود که به شما وقت استراحت را اعلام میکند.همچنین در صورتی که زمان استراحت بلند مدت فرا برسد برنامه کامپوتر را به حالت قفل در میاورد و در یک صفحه Full Screen که دارای دکمه پرش (Skip) نیز هست به شما اعلام میکند که الان وقت استراحت بلند مدت است.

انزل وب

این نرم افزار را در دو ورژن ۳۲ و ۶۴ بیتی برای ویندوز های ۸،۷ و ویستا از اینجا دانلود کنید.

eyeBreak

سیستم عامل:ویندوز

این نرم افزار نسبت به نرم افزار قبلی کمی جمع و جور تر است،شما پس از اجرا نرم افزار یک پنجره کوچک را مشاهده میکنید که میتوانید از طریق آن مدت زمان نمایش پیغام استراحت را تنظیم کنید.

انزل وب

پس از تنظیم زمان با کلیک بر روی دکمه Start برنامه به صورت اتوماتیک در فواصل تعیین شده پیغام استراحت را به صورت Full Screen نمایش میدهد.

انزل وب

این نرم افزار را برای ویندوز های ۸،۷ ،XP و Vista از اینجا دانلود کنید.

FadeTop

سیستم عامل:ویندوز

بر خلاف دو نرم افزار قبلی FadeTop دارای ابزاری متفاوت برای یادآوری است. این برنامه با محو (Fade) کردن صفحه نمایش و تغییر رنگ آن به کاربر اخطار میدهد که وقت استراحت است.پس از اتمام زمان استراحت صفحه نمایش دوباره به حالت عادی خود باز میگردد.

انزل وب

در تنظیمات این برنامه علاوه بر تنظیمات زمانی شما میتوانید تعیین کنید که در زمان استراحت رنگ و اندازه صفحه و متن ها به چه رنگ و حالتی تغییر کنند.

انزل وب

این نرم افزار را برای ویندوز های ۸،۷ ،XP و Vista از اینجا دانلود کنید.

BreakTaker

سیستم عامل:ویندوز

این برنامه نیز با نمایش پیغام و توصیه هایی در حین کار با کامپیوتر به کاربر یادآوری میکند که الان وقت استراحت و ورزش است.این پیغام ها به صورت یک پنجره کوچک در پایین صفحه نمایش داده میشوند که شخص میتواند آنرا رد کند و یا اینکه پس از استراحت،پیغام را تایید نماید.

انزل وب

تنظیمات برنامه نیز مشابه نرم افزارهای قبلی است با این تفاوت که شما میتوانید چند تم با رنگ ها متفاوت برای برنامه تعیین کنید.

انزل وب

این نرم افزار را برای ویندوز های ۸،۷ ،XP و Vista از اینجا دانلود کنید.

Breaker

سیستم عامل:ویندوز

Breaker نسبت به نرم افزارهای فبلی دارای امکانات بیشتری است و شما میتوانید زمان استراحت و کار با کامپیوتر را بر طبق الگوی خاصی در این نرم افزار تعیین کنید و یا اینکه تنها یک مدت زمان مشخصی را برای استراحت تعیین نمایید.

انزل وب

در تنظیمات زمانبدی این برنامه میتوانید مدت زمان کار،استراحت و دفعات نمایش را به ترتیب تنظیم کنید تا یک برنامه کاری و مدت زمان استراحت منظم برای کار با کامپیوتر را همیشه در اختیار داشته باشید.

انزل وب

پیغام ها توسط یک پنجره پاپ آپ به کاربر نمایش داده میشوند.

این نرم افزار را برای ویندوز های ۸،۷ ،XP و Vista از اینجا دانلود کنید.

Workrave

سیستم عامل:لینوکس و ویندوز

یک نرم افزار پرتابل اما قدرتمند که به شما اجازه میدهد تا زمان استراحت بین کار های روزانه خود راذ تنظیم و مدت زمان باقی مانده استراحت یا کار را در پنجره کوچک پایین صفحه مشاهده کنید.

انزل وب

با کلیک بر روی آیکن کوچک برنامه در تسک بار و انتخاب گزینه Mode میتوانید حالت های متفاوتی برای برنامه تعیین نمایید و یا اینکه از طریق گزینه exercise لیستی از کارها و ورزش هایی که میتوانید در زمان استراحت انجام دهید را مشاهده کنید.

انزل وب

همچنین از طریق Preferences میتوان استراحت های کوتاه،کامل و محدودیت های روزانه را مدیریت کرد.

انزل وب

میتوانید این نرم افزار برای ویندوز و لینوکس از اینجا دانلود کنید.

Time Out

سیستم عامل:مک

این نرم افزار مخصوص سیستم عامل مک به شما اجازه میدهد تا زمان استراحت خود را در دو حالت کوتاه و بلند مدت انتخاب کنید.

انزل وب

پس از اجرای نرم افزار پنجره Preferences نمایش داده میشود که شما میتوانید مدت زمان استراحت کوتاه و بلدن مدت را تعیین کنید.در حالت عادی این برنامه در حین کار با تمامی نرم افزارها فعال خواهد بود اما اگر میخواهید این برنامه زمانی که شما با برخی از برنامه های مهم در حال کار هستید فعال نگردد میتوانید از تب Exclusions اینکار را انجام دهید.

انزل وب

این نرم افزار دارای قابلیتهای بسیار همچون تعیین حالت محو شدن،اجرای اسکریپت،انتخاب تم و.. را داراست که به کاربر این امکان را میدهد تا مدت زمان استراحت و کار با کامپیوتر به خوبی مدیریت کند.

انزل وب

میتوانید این نرم افزار را برای Mac OS X 10.5 به بالا از اینجا دانلود کنید.

 

ممکن است برنامه هایی که زمان استراحت در حین کار با کامپیوتر را با پیغامی نمایش میدهند کمی در نگاه اول آزار دهنده باشد اما باور کنید که هیچ چیز نمیتواند جایگزین مناسبی برای سلامتی شما باشد.

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • ساسان says:

    عالی بود، ما که لذت بردیم، همه بچه های نوین :)))

  • ho3enh says:

    واقعا عالییییییییییییییی :»)

    موفق باشید…

  • vahid says:

    خیلی عالی بود. Break taker رو خیلی دوست دارم

  • موسوی says:

    من در کامپیوتر و اینترنت وارد نیستم. دست شما درد نکند خیلی دنبال این نرم افزار بودم بدون درد سر آن را از سایت خوب شما گرفتم خیلی از سایت ها پسورد می گذارند زیپ می کنند و خلاصه هرکاری می کنند تا نتوان برنامه مورد نظررا دانلود کرد.اگر لطف کنید آهنگهای همای را برام بفرستید ممنونم

  • reza says:

    ممنونم مهدس شهریار عزیز…مطالب شما همیشه کم نظیر – کاربردی – جالب هست … واقعا ب خوش فکری و دید خاص شما تبریک میگم …