انزل وب

۱۲ مرورگر ساخته شده بر پایه مرورگر های فایرفاکس و گوگل کروم

مرورگرهای فایرفاکس (Firefox) و گوگل کروم (Google Chrome) با ورود خود به دنیای وب خیلی زود بسیاری از مرورگرهای قدرتمند همچون اپرا،سافاری و مرورگر نه چندان قدرتمند اما معروف اینترنت اکسپلورر را پشت سر گذاشتند و به برترین مرورگرهای جهان تبدیل شدند.اما از آنجایی که هیچ محصولی بی نقص نیست فایرفاکس و گوگل کروم نیز دارای ایرادات و مشکلاتی هستند ولی خوشبختانه به دلیل منبع باز بودن این مرورگرها،بسیاری از برنامه نویسان و توسعه دهنگان مرورگر های مبتنی بر هسته این دو مرورگر معروف ایجاد نمودند که برخی از نواقص و ایرادات آنها را برطرف و امکانات کاربردی دیگری نیز به آنها اضافه کرده اند.

انزل وب

در ادامه ۱۲ مرورگر منتشر شده بر پایه مروگرهای فایرفاکس و گوگل کروم را به شما معرفی میکنیم.

مرورگرهایی که بر پایه فایر فاکس ایجاد شده اند:

Waterfox

مرورگر فایرفاکس هنوز به طور رسمی نسخه ۶۴ بیتی خود را برای سیستم عامل ها معرفی نکرده است ،میتوان گفت مرورگر Waterfox یک نسخه ۶۴ بیتی کامل مرورگر فایرفاکس است که به خوبی نسخه ۶۴ بیتی پلاگینی هایی همچون Adobe Flash Player را اجرا میکند.

انزل وب

این مرورگر دارای هیچ گزینه و ابزاری اضافی نمیباشد و دقیقا دارای همان ویژگی های مرورگر فایر فاکس است.

Pale Moon

یکی دیگر از مرورگرهای بهینه ساز شده فایرفاکس میباشد که دارای نسخه ۳۲ نیز هست.تفاوت این مرورگر با فایرکس،در حذف گزینه های دسترسی و ابزارهای مانند کنترل والیدن و.. است.

انزل وب

این مرورگر بر خلاف Waterfox دارای تنظیمات ویژه مخصوص به خود میباشد و ظاهر آن شبیه به نسخه های جدید فایرفاکس است.

SeaMonkey

مرورگر فایکس بیشتر تمرکز خود را برای بهینه سازی مرورگر در سرعت لود صفحات گذاشته است اما مرورگر SeaMonkey از نظر تکنیکی بر پایه مرورگر فایرفاکس نمیباشد و بیشتر به آن شباهت دارد.

انزل وب

این مرورگر به صورت پیشفرض دارای مجموعه نرم افزاری کمپانی موزیلا است که نرم افزارهایی با امکاناتی همچون فید ریدر،IRC chat،ویرایشگر HTML،e-mail،newsgroup و feed client را در اختیار کاربر قرار میدهد.

Iceweasel

اگر توزیع Debian سیستم عامل لینوکس را بر روی سیستم عامل خود اجرا میکنید احتمالا به جای فایر فاکس از Iceweasel استفاده میکنیدچرا که کمپانی سازنده فایرفاکس یعنی موزیلا به کاربران اجازه نمیدهد تا از فایرفاکس بر روی این سیستم عامل استفاده کنند.

انزل وب

تفاوت این مرورگر با فایرفاکس تنها در اسم و لگوی آن است.(علاوه بر این میتوانید از مرورگر SwiftFox که برای توزیع های متفاوت لینوکس ایجاد شده و دارای ویژگی های جدید نسخه های برزو فایرفاکس میباشد استفاده کنید)

IceCat

این مرورگر یک نسخه GNU مرورگرفایرفاکس برای سیستم عامل های لینوکس و دیگر سیستم عامل های رایگان میباشد،فایرفاکس یک مرورگر رایگان است اما برخی از پلاگین های آن مانند Adobe Flash پولی هستند.

انزل وب

خب این موضوع چندان برای سازنده IceCat خوشایند نبوده  و تصمیم گرفت تا مرورگری رایگان بر پایه هسته فایرفاکس و بدون هیچ افزونه پولی ایجاد کند.

Wyzo

Wyzo برای دانلود و چند رسانه های آنلاین بهینه سازی شده است.این مرورگر شامل ویژگی های چندگانه برای دانلود میباشد و با BitTorrent client کاملا ادغام شده است.شما میتوانید براحتی در صفحه پیشفرض این مرورگر درسانه های موزیک،یوتیوب،تورنت،شوهای تلوزیونی و.. براحتی جستجو کنید.

انزل وب

این قابلیت ها در نسخه های قدیمی فایکر فاکس توسط پلاگین هایی همچون FireDownload و FireTorrent به فایرفاکس اضافه میشد اما متاسفانه این پلاگین ها نسخه جدید فایرفاکس را پشتیبانی نمیکنند و شما میتوانید برای اینکار از مرورگر Wyzo استفاده کنید.

مرورگرهایی که بر پایه گوگل کروم ایجاد شده اند:

Comodo Dragon

این مرورگر برای افزایش امنیت گوگل کروم ایجاد شده است و از سرورهای امن Comodo SecureDNS برای شناسایی سایت و صفحات خطرناک و نام معتبر استفاده میکند،همچنین این مرورگر از ابزار Comodo Site Inspector برای اسکن سریع سایت ها استفاده میکند.

انزل وب

Comodo دارای ویژگی و ابزار امنیتی متعددی برای افزایش امنیت وبگردی کاربران است.

RockMelt

این مرورگر را قبلا نیز به شما معرفی کرده بودیم،و همانطور که میدانید یک مرورگر مخصوص برای عاشقان شبکه اجتماعی است.RockMelt با ویژگی و ابزار متعدد خود که برای شبکه اجتماعی فیس بوک طراحی شده اند کروم را به یک مرورگر مخصوص فیس بوک تبدیل کرده است.

انزل وب

SRWare Iron

مرورگری است که با حذف برخی از امکانات گوگل کروم نظیر آپدیت اتوماتیک و.. به ساده و سبک شدن آن کمک کرده است.در کل این مرورگر تفاوت چندانی با گوگل کروم ندارد وشما میتوانید پلاگینهای کروم را بر روی آن نصب کنید.

انزل وب

CoolNovo

این مرورگر که با نام ChromePlus نیز شناخته میشود ورژنی از گوگل کروم میباشد که توسط برنامه نویسان چینی برنامه نویسی شده است.از ویژگی های جدید این مرورگر میتوان به اضافه شدن میانبر با حرکات موس،رابط کاربری جدید،سایدبار و اجرای اینترنت اکسپلورر در یک تب اشاره کرد.

انزل وب

Google Chrome Portable

همانطور که از نام این مرورگر پیدایست نسخه پرتابل (همراه) مرورگر گوگل کروم میباشد که کاربران را قادر میسازد تا بدون نیاز به نصب، این مرورگر را در حافظه های جانبی مانند فلش درایوها اجرا کنند.

انزل وب

Chromium

در حقیقت Chromium بر پایه گوگل کروم نیست بلکه گوگل کروم بر پایه پلتفرم Chromium ایجاد شده است!Chromium کاملا یک ورژن منبع باز (open source) گوگل کروم میباشد و دارای بسیاری از ویژگی های این مرورگر و ویژگی های منحصر به فرد خود همچون Google Updater،Flash plugin،کدک هایی (codecs) مانند MP3 و AAC و سرویس مخصوصی که میزان استفاده داده ها را به گوگل ارسال میکند است.

انزل وب

گوگل به طور رسمی نسخه پایداری برای این مرورگر ایجاد نکرده است اما شما میتوانید با استفاده از Chromium Portable از Chromium استفاده کنید.

 

نظر شما چیست؟آیا استفاده از این مروگر ها به جای مرورگر پیشفرض سیستم خود ترجیح میدهید؟

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • masoud says:

    همچنین مرورگر وب فریر

  • نیما احمدی says:

    همچنین مرورگر Torch بر پایه کروم

  • نیما احمدی says:

    مرورگر Comodo IceDragon که بر پایه فایرفاکس هست رو از قلم انداختید

  • Ramin says:

    comodo از همه مرورگرها هم از نظر سرعت و زیبایی از بهتره.

    • محمد says:

      سلام رامین من هم کاملا باهات موافقم چون خودم هم الان از کومودو استفاده میکنم و خیلی هم پرسرعت و هم زیبا و حتی میتونم به جرات بگم که از خود گوگل کروم هم بهتره.

  • SHAWN says:

    سوال من این است که کمپانی های فوق و بسیار دیگر که برای ارئه مجانی مجانی محصولات بهر دری میزنند ازکجا هزینه های خود را تامین میکنند. لطفا ساده لوحی نفرمائید که از را تبلیغ که نه دارند و نه موثر ویا بگوئید دان پاشی برای اینده که تعداد بسیاری بدین فکر بشدت ورشکست شدند.

    • سلام
      ۹۹% برنامه های رایگان از جمله مرورگرها و مسنجرها از طریق فروش اطلاعات کاربران به سازمانهای دولتی و جاسوسی کسب درآمد می کنند و برخی از آنان مانند گوگل و مایکروسافت ۵۰% درآمدشان از همین راه تامین می گردد.
      اگر نیاز به توضیح بیشتری داشتید در خدمت هستم

  • reza says:

    در ضمن حتما” مرورگرهای معرفی شده توسط شما رو امتحان میکنم خودم نظرم ب Comodo Dragon خیلی جلب شده چون میدونم این مرورگر رو خیلی ها هم پیشنهاد دادند!!…گفنه شده سرعت این مرورگر حتی از کروم هم بیشتره !!!!!

  • reza says:

    مرسی از آموزش و معرفی شما … من خودم عاشق سرعت کروم و زیبایی آن هستم وهمچنین عاشق افزونه های فایرفاکس ک کم نظیر است …

  • وحید says:

    همه اینا به کنار ! Chromium برام عجیب بود که چرا گوگل روی اون بیشتر کار نکرد و حداقل یه نسخه کامل از اون ندادا ؟!