چگونه از وبکم و میکروفن کامپیوتر به عنوان یک سیستم نظارتی و هشدار دهنده استفاده کنیم

در بعضی از مواقع ما به دلیل مسائل امنیتی و.. نیاز داریم تا از حضور و تردد اشخاص در محلی که کامپیوتر و سیستم قرار دارد آگاه شویم.در مکانهایی که امنیت و نظارت برای ما بسیار مهم باشد از سیستم و دوربین های امنیتی پیشرفته استفاده میشود اما میتوان بدون نصب دوربین و سیستم های امنیتی و پرداخت هزینه های سنگین نیز از خود کامپیوتر به عنوان یک یک سیستم نظارتی و هشدار دهنده استفاده کرد.

انزل وب

در ادامه برای اینکار نرم افزاری رایگان و قدرتمند را به شما معرفی میکنیم.

iSpy یک نرم افزار منبع باز با ویژگی و پلاگین های قدرتمند میباشد که با استفاده از میکروفن و وبکم سیستم حرکات و صدا ها را تشخیص و ضبط میکند،سپس شما میتوانید از طریق وب،موبایل (اندورید،آیفون و..) و شبکه مدیا ضبط شده (فایلهای ویدویی و صوتی) را مشاهد کنید.این نرم افزار میتواند از وبکم و میکروفن چندین سیستم نیز برای انجام عمل نظارت استفاده کند همچنین میتوان دوربین های امنیتی محلی،یا دوربین امنیتی مناطق دیگر(از طریق IP و آدرس شبکه) و نقشه ساختمان را نیز برای کاربرد حرفه ای تر به نرم افزار اضافه کرد.

انزل وب

برای دسترسی به نرم افزار از طریق اینترنت و ارسال مدیا های ضبط شده بر روی وب شما باید حداقل دارای یک اکانت مجانی iSpy باشید.

انزل وب

پس از دریافت و اجرا نرم افزار در پنجره اصلی شما میتوانید از طریق آیکن Add میکروفن،دوربین امنیتی،وبکم و.. را اضافه کنید.برای اضافه کردن هر کدام یکی از موارد فوق لیست گستردهای از تنظیمات از قبیل کیفت تصویر،نوع اخطار و.. برای شما نمایش داده میشود.(به عنوان مثال برای اضافه کردن وبکم حتی شما میتوانید کینکت مایکروسافت و یا اکانت یوتیوب را برای آپلود فایل انتخاب کنید.)

انزل وب

پس از اضافه کردن میکروفون و وبکم در صورتی که فعالیتی حرکتی و صوتی غیر معمولی در اطراف سیستم رخ بدهد نرم افزار به صورت اتوماتیک تا برگشتن شرایط به حالت عادی شروع به ضبط کردن صدا و تصویر خواهد کرد.

انزل وب

همچنین میتوان به صورت دستی نیز دستور ضبط کردن را به برنامه بدهید.در نوار بالایی از طریق گزینه Access Media شما میتوانید مدیریت نرم افزار را از گوشی،شبکه  و یا وب انجام دهید.

انزل وب

در قسمت پایینی برنامه شما فایلهای ضبط شده نمایشض داده میشوند و میتوان فرآیند ضبط کردن را از طریق دکمه های All On،All Off،Record On Alart و.. مدیریت کرد.

انزل وب

آیکن برنامه در حالت اجرا به طور پیشفرض در System Tray ویندوز نمایش داده میشود و در صورت وقوع هر رخداد یک ballon در تسکبار ظاهر میگردد.با کلیک راست بر روی آیکن برنامه در System Tray میتوان پنجره برنامه را با درصدهای متفاوت به حالت نیمه شفاف در آورد.

انزل وب

در پنجره Setting میتوان برای نرم افزار رمز،اکانت یوتیوب برای آپلود فایل،حالت مخفی گزارش گیری،محل ذخیره سازی فایل ها و… را تعیین و انتخاب کرد.

انزل وب

این نرم افزار را رایگان از اینجا در نسخه های ۳۲ و ۶۴ بیتی برای Windows XP, Windows Vista, Windows 7 و Windows 8 دانلود کنید.

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 روش کارساز برای رفع مشکل وب کم در ویندوز 10
۱۵ روش کارساز برای رفع مشکل وب کم در ویندوز ۱۰
آموزش 15 روش حل مشکل وبکم در ویندوز 11
آموزش ۱۵ روش حل مشکل وبکم در ویندوز ۱۱
آموزش 8 روش تبدیل دوربین گوشی اندروید و آیفون به وبکم کامپیوتر
آموزش ۸ روش تبدیل دوربین گوشی اندروید و آیفون به وبکم کامپیوتر
رفع مشکل وب کم ویندوز 10 8.1 7 لپ تاپ و کامپیوتر
۹ روش رفع مشکل وب کم ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ لپ تاپ و کامپیوتر

نظرات

  • تورج says:

    ایا روی لبتابی که ویندوز ۱۰ نصب شده یک ویندوز ۱۰ دیکه میشه نصب کرد؟

  • حمید قربا نی نیا says:

    تلفن همراهتان را بفرستید تا تماس بگیرم
    متشکرم

  • محمد کاظم says:

    سلام…من میخوام به وبکم دستور بدم که مثلا با باز کردن فلان پوشه عکس بگیر…ایا این برنامه این کار را انجام میدهد و در غیر این صورت از چه برنامه ای استفاده کنم؟
    ممنون

  • فاطمه says:

    آیا انلاین کار میکنه یا افلاینم اگ باسه کار میکنه

  • ابوالفضل says:

    سلام.آیا میشه برنامه رو رو حالت ظبط بزاریم.مثلا بزاریم رو ظبط خودمون بریم به کارمون برسیم. اخه من یه برنامه دیگه دانلود کردم کلهم ۲ دقیقه ظبط میکرد بعد قطع میشد. خواهش میکنم جوابمو بدید

    • احمد کریمیان says:

      سلام
      در صورت نیاز و جهت تامین خواسته شما بدون محدودیت زمانی با موبایل :
      ۰۹۱۷۲۷۰۸… تماس بگیرید.
      موفق باشید

  • MASUODI.F says:

    ببخشید چجوری میتونم درایورشو حذف کنم؟؟؟
    نمیدونم کدوم یکی از گزینه های ???Device Manager

  • پویا معبودی فر says:

    خیلی نرم افزارخوبیه

  • MASUODI.F says:

    سلام حدود یک ماه وب کم لپ تاپم ارور میده…(to get started .connect a camera)…اگه میشه راهنماییم کنین چجوری درستش کنم…ویندوزم ۸.۱.نوع لپ تاپم هم ASUZ K550L

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      درایور وبکم رو پاک و مجددا نصب کنید و مطمئن بشید که مشکل سخت افزاری نیست
      موفق باشید

  • مسعود says:

    بزرگوار ایا برای ضبط از طریق وبکم یا میکرو فون بر روی کامپیوتر کامپیوتر باید روشن باشه

  • estanesti says:

    با سلام
    من نرم افزار رو نصب کردم درست هم کار میکنه فقط برای دیدن تصویر از یه مکان دیگه بعد از وارد شدن به سایتش اسم کامپیوتر رو میاره و قسمتی که مخصوص تصویر هتش خطای access denide میده چیکار کنم

  • مینا says:

    سلام میخواستم با استفاده از ویندوز xpوبدون استفاده از نرم افزار های خاص فرمت فایلهای صوتی را ازmp3به wavتغییر بدهم لطفا به من کمک کنید به ایمیلم جواب را ارسال کنید اگر از مدیا پلیر استفاده کنم نمی خواهم روی سی دی تغییر فرمت ضبط شود اگر از sound recorder استفاده کنم میخواهم بدون استفاده از میکروفن باشد خیلی ممنون

  • محمد says:

    سلام من دانلود کردم و به خوبی کارکرد ولی با این که در سایتش ثبت نام کردم اصلا به ایمیل نمی زنه یا تصویر برام ارسال نمی کنه لطفا نحوه فعال کردن ایمیل شو بهم یاد بدید

  • ajidehak says:

    شما تا حدود زیادی صورتت شبیه من هست
    یه سر به http://ajidehak.deviantart.com بزن