انزل وب

مصاحبه با آقای جیانفرانکو لانچی، مدیر تولید شرکت acer

از پنج نفر تا پنج هزار نفر

انزل وب

شرکت نام آشنای acer در سال ۱۹۷۶ توسط یک گروه ۵ نفره به رهبری آقای استن شین در تایوان با نام ابتدایی Multitech بنیان گذاشته شد. تا سال ۱۹۸۷ میلادی موسسان این شرکت امید زیادی برای ادامه پیدا کردن کار این شرکت نداشتند اما تصمیم گرفتند تا با ایده‌های جدیدی به کار خود ادامه دهند به همین علت نام شرکت خود را هم به acer تغییر دادند و با ۱۱ کارمند و سرمایه اولیه ۲۵ هزار دلار، کار خود را به شیوه دیگری شروع کردند.

در ابتدا تنها یک توزیع‌کننده قطعات الکترونیکی بودند و در بعضی از مواقع هم در فناوری‌هایی که مربوط به تولید ریز پردازنده‌ها بود به شرکت‌های تولیدکننده مشاوره می‌دادند.

با گذشت زمان acer تصمیم گرفت تا به عنوان یک تولیدکننده رایانه به صورت مستقل توسعه پیدا کند. به همین دلیل در سال ۱۹۹۷ بخش رایانه‌های همراه شرکت تگزاس را خریداری کرد. در عرض مدت زمان بسیار کوتاهی شرکت acer از طریق یک بازاریابی بسیار موفق در سراسر جهان شناخته شد و در سال ۲۰۰۲، acer به جایگاهی رسید که در ۱۰۰ کشور جهان شعبه داشت و بیش از ۵۳۰۰ نفر در مراکز مختلف آن شاغل بودند و به این ترتیب شرکتی که کار خود را با ۵ نفر نیروی انسانی آغاز کرده بود به جایی رسیده بود که سهام آن در تمام کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی به شکلی باور نکردنی افزایش پیدا کرد.

شرکت acer بعد از شرکت HP موفق‌ترین تولیدکننده رایانه در جهان بوده است و علاوه بر این در سال ۲۰۰۸ این شرکت را هم پشت سر گذاشت که پس از آن به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده رایانه‌های همراه شناخته شده است و در حال حاضر هم به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در این زمینه در حال فعالیت است.

در حال حاضر مدیر تولید بخش تلفن‌های هوشمند، آقای جیانفرانکو لانچی Gianfranco Lanci است و پایگاه chinadaily.com.cn مصاحبه‌ای را با او انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

  • شما در بعضی از زمینه‌ها بسیار باهوش عمل کرده‌اید. به طور مثال در زمانی که کاربران آمریکایی علاقه زیادی به مانیتورهای LCD، نشان دادند شما هم این نوع از مانیتورها را تولید کردید و در عرض مدت کوتاهی قیمت آن‌ها را در بازار بسیار پایین آوردید. این کارها از قبل برنامه‌ریزی شده بود؟

به هیچ وجه، ما در ابتدا تصمیم داشتیم تا این کار را تحت عنوان شرکت دیگری انجام دهیم اما بعد به این نتیجه رسیدیم که از نام تجاری acer برای این کار استفاده کنیم.

شاید این سئوال دخالت در زندگی شخصی شما باشد اما دوست دارم بدانم که شما از چه نوع رایانه‌ای استفاده می‌کنید و چه سیستم‌عاملی را روی آن نصب کرده‌اید؟

من از یک نوت‌بوک ۱۲ اینچی استفاده می‌کنم که باریک و سبک است و طول عمر باتری آن بسیار زیاد است. سیستم‌عامل محبوب من همچنان ویندوز ایکس‌پی است.

  • شما از مرکز اصلی شرکت در تایوان هم بازدید می‌کنید و بر فعالیت‌های آن مرکز هم نظارت دارید؟

بله من به تمامی شعبه‌ها سر می‌زنم و به همین خاطر هم بیشتر زمانم را در سفر هستم. شعبه‌های ما در چین و تایوان تا به حال بسیار موفق عمل کرده‌اند. ما در سال ۲۰۰۷ بیشترین فروش خود را در بازار این دو کشور داشته‌ایم. من فکر می‌کنم که شیوه کاری آن‌ها تا حد بسیار زیادی باعث ایجاد انگیزه کار در دیگر شعبه‌ها در کشورهای مختلف شده است.

  • به نظر شما عامل اساسی موفقیت‌های چشم‌گیر acer در چند سال اخیر، چه بوده است؟

ما به سه عامل طراحی، کیفیت بالا و مقیاس‌پذیر بودن محصولات شرکت بسیار اهمیت می‌دهیم. شاید دقت ما در رعایت کردن این سه عامل باعث موفقیت شده است. البته این موضوع را نمی‌توان نادیده گرفت که استراتژی ما در هر منطقه کاملا متفاوت است چون به این نتیجه رسیده‌ایم که مردم هر منطقه نیازهای متفاوتی دارند. ما در اروپا به یک شیوه عمل می‌کنیم و در اقیانوسیه و آسیا به شیوه‌ای دیگر. همه این عوامل در کنار هم ما را به نتیجه دلخواه‌مان رسانده است.

  • برنامه‌های شما برای بازاریابی در المپیک ۲۰۱۲ لندن، چگونه است؟

ما پس از المپیک پکن به این فکر افتادیم که بهترین مکان برای بازاریابی، همین رویدادهای ورزشی هستند زیرا بیش از میلیون‌ها نفر از سراسر جهان در آن‌ها شرکت دارند، به همین خاطر تیم ویژه‌ای را برای فعالیت و برنامه‌ریزی برای بازاریابی در هنگام رویدادهای ورزشی مختلف قرار داده‌ایم. در حال حاضر هم ما حامی تیم فراری در فرمول ۱ و برخی از باشگاه‌های فوتبال در اروپا هستیم و از این راه تا به حال نتایج مطلوبی را به‌دست آورده‌ایم.

منبع:روزنامه بایت

ویرایش و گردآوری:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

انزل وب
لپ تاپ های جدید در بازار ایران – سری۱۶
انزل وب
لپ تاپ های جدید در بازار ایران – سری۱۵
انزل وب
لپ تاپ های جدید در بازار ایران – سری۱۴
انزل وب
لپ تاپ های جدید در بازار ایران – سری۱۳

نظرات

  • سجاد says:

    سلام.من می خواهم کارت بازرگانی بگیرم و مستقیم از شرکت شما خریداری کنم.من اهل ایران هستم.می توانید کمکم کنید.باتشکر