چگونه تمامی اطلاعات ذخیره شده در محصولات گوگل را یکجا دانلود کنیم

چندی پیش قابلیت Account Activity و Gmail Meter را که امکان دریافت و مشاهده فعالیت های کاربران در سرویس های گوگل را ارائه میداند معرفی کردیم.

انزل وب

اما اینبار میخواهیم شما را با یک نرم افزار تحت وب آشنا کنیم که میتوانید از طریق آن تمامی اطلاعات مهم خود در اکثر سرویس های این کمپانی همچون: Google Docs, Google+, Buzz, Picasa و.. را تحت یک فایل زیپ دانلود کنید.

Google Takeout یک نرم افزار تحت وب از سوی گوگل میباشد که به کاربران این اجازه را میدهد تا تمامی داده های حساب کاربری خود که در محصولات گوگل ذخیره و استفاده میشوند را تحت یک فایل دانلود نمایند.

انزل وب

برای شروع ابتدا به Takeout مراجعه و سپس یوزنیم و پسورد خود را برای ورود به این سرویس وارد و بر روی Sing in کلیک کنید.

انزل وب

پس از ورود به این سرویس شما لیستی از محصولات گوگل را که احتملا قبلا از آنها استفاده نموده اید را مشاهده خواهید کرد.

انزل وب

با کلیک بر روی دکمه create archive (ایجاد آرشیو) نرم افزار به صورت اتوماتیک اطلاعات شما را از سرویس های موجود جمع آوری نموده و آنرا در قالب یک فایل zip برای دانلود در اختیار شما قرار میدهد.

انزل وب

پس از اتمام عملیات جمع آوری داده ها بر روی دکمه download (دانلود) کلیک کنید تا فایل را دریافت نمایید.

انزل وب

علاوه بر این شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه ی choose services که در بالای صفحه قرار دارد تنها یک سرویس را جهت ایجاد و دانلود آرشیو انتخاب کنید.

انزل وب

با کلیک بر روی گزینه downloads (دانلودها) نیز لیستی از فایل های آرشیو ایجاد شده که شما قبلا  آنها را توسط این سرویس ایجاد و دانلود نموده اید را مشاهده  میکنید که در صورت نیاز  میتوانید دوباره آنها را دانلود کنید.

انزل وب

نکته:در صورتی که مدت زیادی است شما از سرویس های گوگل استفاده میکنید ممکن است مدت زمان فرآیند جمع آوری اطلاعات کمی طول بکشد.

پس از دانلود فایل زیپ و خارج کردن محتویات آن از حالت زیپ،بسته به سرویس هایی که شما در Takeout انتخاب نمودید فرمت فایل های متفاوتی همچون html (برای +۱ و..)،vCard (برای مخاطبان) و JSON (برای اطلاعات حساب کاربری) را مشاهده خواهید کرد که ممکن است برای مشاهده آنها نیاز به نرم افزار و وب سرویس های مختص اینکار داشته باشید.

اما نکته مهمی که هرگز نباید آنرا فراموش کنید حفظ و مراقبت از این فایل ها است،زیرا در صورتی که در دسترس اشخاص سودجو گر قرار گیرند احتمال سو استفاده از آنها بسیار زیاد است.

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات