چگونه در فایرفاکس و گوگل کروم از اینترنت اکسپلورر استفاده کنیم

زمانی مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) مایکروسافت در اوج محبوبیت و استفاده خود قرار داشت، اما اکنون با وجود اینکه تعداد نسبتا زیادی از اشخاص از IE (به دلیل پیشفرض بودن این مرورگر در سیستم عامل ویندوز) استفاده میکنند،اکثر کاربران این مرورگر را به عنوان یک مروگر پر دردسر و با توانایی پایین می شناسند و ترجیح میدهند از مرورگرهای قدرتمندی همچون گوگل کروم (Google Chrome) و فایرفاکس (Firefox) استفاده کنند.

انزل وب

متاسفانه برخی از وبسایت های دولتی و پرتال های مروبط به دانشگاه های داخل کشور هنوز تنها با مروگر نه چندان قوی IE قابل مشاهده هستند که این مساله میتواند باعث آزار بسیاری کاربران در هنگام استفاده از این وبسایت و سرویس ها باشد،در ادامه افزونه بسیار کاربردی را به شما معرفی میکنیم که میتوانید با نصب آن،صفحاتی که تنها با IE اجرا و نمایش داده میشوند را در داخل مروگرهای فایرفاکس و گوگل کروم به همراه قابلیت های اینترنت اکسپلورر مشاهده کنید.

IE Tab یک افزونه کاربردی و رایگان برای مروگرهای فایرفاکس و گوگل کروم میباشد که به کاربران این امکان را میدهد تا بسیار ساده بدون استفاده از نرم افزار Internet Explorer به وبسایت های که برای IE بهینه شدند دسترسی پیدا کنند.

برخی از قابلیت های کلی این افزونه:

  • نمایش صفحات در حالات IE 7, IE 8 و IE 9
  • لود و نمایش وبسایت هایی که تنها با اینترنت اکسپلورر نمایش داده میشوند
  • درسترسی به Outlook و Sharepoint
  • اجرای کنترل های ActiveX (تکنولوژی که تنها در مرورگرهای IE استفاده میشود)

استفاده از IE Tab در مرورگر فایر فاکس

برای اینکار ابتدا به صفحه افزونه مراجعه و سپس افزونه را (با کلیک بر روی دکمه Add to Firefox) بر روی مرورگر خود نصب کنید.

انزل وب

پس از نصب افزونه فقط کافیست بر روی وبسایت مورد نظر کلیک راست و از منو باز شده گزینه View Page in IE Tab را انتخاب کنید تا یک تب جدید که دارای ویژگی و آیکن مرورگر IE میباشد نمایش داده شود.

انزل وب

همچنین میتوانید با کلیک راست بر روی تب صفحه مورد نظر و انتخاب گزینه Switch Rendering engine نیز صفحه را توسط موتور رندرینگ مرورگر اینترنت اکسپلورر باز کنید.

انزل وب

اگر به قسمت تنطیمات این افزونه مراجعه نمایید میتوانید از امکاناتی همچون فیلتر کردن سایت ها و.. نیز استفاده کنید.

انزل وب

در نهایت ملاحظه میکنید که صفحه دقیقا با مشخصات و ویژگی های مرورگر وب IE نمایش داده میشود و شما میتوانید براحتی از طریق مرورگر فایرفاکس IE و تمام ویژگی های آنرا در اختیار داشته باشید.

انزل وب

استفاده از IE Tab در مرورگر گوگل کروم

ابتدا از اینجا افزونه را دریافت و نصب کنید.

انزل وب

پس از نصب،با کلیک بر روی آیکن IE Tab اضافه شده در تولبار مرورگر میتوانید صفحه موجود در محیط مرورگر داخلی IE  گوگل کروم مشاهده کنید.

انزل وب

برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته افرونه بر روی آیکن IE Tab کلیک راست و گزینه Options را انتخاب کنید.

انزل وب

با کلیک بر روی دکمه IE Options پنجره تنظیمات مرورگر اینترنت اکسپلورر نمایش داده میشود (IE Tab از تنظیمات کلی اینترنت اکسپلورر برای نمایش صفحات استفاده میکند)

منبع:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • شایسته says:

    عاقا من هنگم…
    چرا نمیشه؟؟؟؟

  • میلاد ج ج ج says:

    ممنون از راهنمایی خیلی خوبتون عالی بود و برای باز کردن سایتهای قدیمی با ویندوز۸ دیگه نیازی به نصب اینترنت اکسپلورر۸یا۹ و یا قدیمیتر نیست.اقعا استفاده کردم.

  • M.S.A says:

    سلام در فایر فاکس با این برنامه چطور میشه سایتی رو فیلتر کرد؟