انزل وب

مصاحبه با لری پیج مدیرعامل شرکت گوگل

گوگل، به وسعت جهان اینترنت

انزل وب

گوگل شرکت بسیار بزرگی در جهان اینترنت است که همیشه تمامی فعالیت‌هایش به عنوان خبرهای اصلی اینترنتی مورد توجه قرار گرفته و حواشی زیادی را به دنبال داشته است. اگر به خاطر داشته باشید، دو جوان متخصص با نام‌های لری پیج و سرگئی برین که از دانشگاه استانفورد فارغ‌التحصیل شده بودند موسسان اصلی این پایگاه اینترنتی بودند. اما مدیرعامل و گرداننده اصلی این شرکت آقای اریک اشمیت بود که سکان هدایت گوگل را در دست داشت. از سال گذشته اریک اشمیت از مدیریت این شرکت کناره گرفته است و سکان مدیرعاملی گوگل بزرگ به عهده لری پیج است.

با توجه به این که تا قبل از لری پیج، اریک اشمیت به دلیل داشتن تجربه کاری، شرکت گوگل به خوبی و با موفقیت اداره می‌شد، بعد از رفتن او تمامی چشم‌ها روی عملکرد لری پیج معطوف شد و شاید بتوان گفت که همه کارشناسان به نوعی منتظر بودند بتوانند ایرادی از نحوه کاری او بگیرند که به همین دلیل وی فشار زیادی را در عرض یک سال گذشته تحمل کرد.

پس از اولین سال مدیریت عاملی لری پیج در گوگل، وی مصاحبه‌ای را با مجله Bloomberg Businessweek انجام داده است که در این مصاحبه در مورد برنامه‌های آینده شرکت گوگل و رویه‌ای که در مقابل شرکت‌های رقیب پیش خواهند گرفت، صحبت کرده است.

  • در ابتدا قرار بود که در مورد آندروید همه چیز را به صورت شفاف بگویید. به نظر خودتان عملکرد شما در این رابطه چگونه بوده است؟

تصمیم‌های ما در مورد آندروید، کروم و یوتیوب همیشه تصمیم‌هایی بلند مدت بوده است و نتیجه آن در سال‌های بعد مشخص می‌شده است. از نظر من ما تمامی کارها در این رابطه را بسیار عالی انجام داده‌ایم. به عنوان نمونه می‌توانم به گوگل پلاس اشاره کنم که اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. در حدود یک سال از اجرای این طرح می‌گذرد اما به نظر من همه چیز بسیار بهتر از آن چیزی است که پیش‌بینی کرده بودیم. من از روند رو به پیشرفت گوگل پلاس بسیار راضی هستم زیرا بسیار سریع‌تر از سرویس‌های مشابه خود رشد داشته است. در آینده گوگل پلاس حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

  • آیا شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیس‌بوک، آمازون و اپل با یکدیگر همکاری نمی‌کنند؟

شرکت‌های بزرگ همیشه به هم نیاز دارند و این باعث می‌شود که به صورت ناخواسته در مواردی که نیاز بیشتری پیدا می‌کنند با هم همکاری داشته باشند. تا قبل از این ما با شرکت AOL همکاری می‌کردیم و حتی این موضوع باعث شد که سرویس Google Talk را با سرویس AOL Instant ترکیب کنیم اما تجربه من ثابت کرده است که همیشه در تمامی این همکاری‌ها مشکلات بزرگی به وجود می‌آید.

  • در سال‌های گذشته وقتی صحبت از گوگل می‌شد همه تنها یک موتور جست‌وجو را متصور می‌شدند. به نظرتان گوگل امروزی چه تغییراتی کرده است؟

به نظر من ما بر اساس پایه‌ای که در ابتدا گذاشتیم، حرکت کردیم و اساس شرکت ما ثابت مانده است با این تفاوت که سعی بر این داریم که با استفاده از فناوری‌های جدید سرویس‌های بهتری را به مردم ارائه کنیم و باید بگویم هنوز راه زیادی در پیش داریم و باید بسیار بهتر از این عمل کنیم.

  • ظاهرا در مورد شرکت موتورولا هم برنامه‌هایی دارید، کمی در این رابطه توضیح دهید.

فرصت بسیار خوبی برای ما به وجود آمده است که همه ما به خاطر آن هیجان زده هستیم. طراحی تلفن‌های همراه جدید برنامه ماست و مسلما وقتی از این دستگاه‌های جدید استفاده کنید حس زمانی را خواهید داشت که برای اولین بار از اینترنت یا رایانه استفاده کردید. بیشتر از این نمی‌توانم توضیحی بدهم و بهتر است که صبر بیشتری داشته باشید.

  • در مورد امتیاز ثبت اختراع چه می‌کنید. آیا با Motorola هم هماهنگ هستید؟

در واقع ما با دارا بودن نام بزرگی چون گوگل، به تنهایی تعداد زیادی حق ثبت اختراع داریم که احتیاجی به استفاده از حق دیگران نیست. ما بدون متهم کردن افراد در رابطه با دارایی‌های معنوی هم موفق عمل کرده‌ایم و من فکر می‌کنم که در این زمینه هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

از میان تبلت‌های موجود که از آندروید استفاده می‌کنند، کدام را ترجیح می‌دهید؟

قبل از همه باید بگویم که کار با تبلت بسیار لذت بخش است و به نظر من همه تبلت‌ها خوب هستند و جای زیادی برای پیشرفت دارند. مدتی از تبلت Motorola Xoom استفاده می‌کردم و از آن رضایت داشتم.

در زندگی‌نامه استیو جابز به این مورد اشاره شده است که برای گرفتن راهنمایی پیش او می‌رفتید و درباره آندروید نظرات متفاوتی داشتید. در آن زمان از جابر چه راهنمایی به عنوان یک دوست گرفتید؟

ما رابطه بسیار خوبی با هم داشتیم و زمان زیادی را با هم می‌گذراندیم. در آن زمان او از بیماری رنج می‌برد و دیدار او افتخار بزرگی برای من بود. او دیدگاه‌های جالبی در مورد نحوه اداره یک شرکت داشت و صحبتی که با جابز داشتم، برای من بسیار ارزشمند بود.

منبع:روزنامه بایت

ویرایش و گردآوری:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
حذف اطلاعات از اکانت گوگل
آموزش کامل ۴ روش حذف اطلاعات از اکانت گوگل برای حفظ حریم شخصی
راهنمای تبلیغات در گوگل و معرفی مزایای گوگل ادوردز
حذف اکانت جیمیل
چگونه جیمیل را پاک کنیم ؟ حذف اکانت جیمیل ، گوگل پلاس و گوگل پلی به صورت دائمی

نظرات