نمایش و مدیریت پوشه ها در اکسپلورر ویندوز به شکل تب های گوگل کروم

شاید بتوان گفت یکی از بهترین ویژگی هایی که به مرورگرهایی نظیر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس اضافه شد،ویژگی باز کردن و نمایش چند تب (Tab) در یک پنجره واحد بود.به لطف این ویژگی دیگر نیاز نبود تا کاربران برای باز کردن هر آدرس اینترنتی یک پنجره جداگانه ایجاد کنند.

اکسپلورر ویندوز هر دایرکتوری فعال (پوشه) را در یک پنجره جداگانه نمایش میدهد و متافسفانه فعلا خاصیت تب را پشتیبانی نمیکند اما ما در ادامه یک افزونه فوق العاده کاربردی و کوچک برای اکسپلورر ویندوز معرفی میکنیم که به شما این قابلیت را میدهد تا همانند رابط کاربری مرورگر گوگل کروم همه پوشه های باز شده را در یک پنجر واحد به صورت چندین تب مشاهده و مدیریت کنید.

Clover یک نرم افزار بسیار کم حجم میباشد که دقیقا محیط مدیریت تب مرورگر گوگل کروم را با تنظیمات مشابه در اختیار شما قرار میدهد،شما میتوانید توسط این برنامه یک تب جدید (به صورت پیشفرض بخش Computer نمایش داده میشود ) ایجاد کنید و یا اینکه پوشه های محبوب خود را بوک مارک/ پین کنید تا براحتی بتوانید از طریق بوک مارک بار به آنها دسترسی سریع داشته باشید.

همچنین این افزونه کلید های ترکیبی و اسکرول کردن بین تب ها توسط اسکرولر موس را به خوبی پشتیبانی میکند.به علاوه اینکه اگر بخواهید مثل گذشته هر پوشه را در تب جداگانه برای انجام کارهایی مثل کپی و پیست داشته باشید فقط کافیست همانند محیط کروم تب مورد نظر از بقیه تب بیرون بکشید تا برنامه آنرا در یک پنجره جداگانه نمایش دهد.

انزل وب

کار با نرم افزار بسیار راحت میباشد پس از دانلود و نصب آن، پوشه ها براحتی به حالت مولتی تب نمایش داده می شوند،برای بوک مارک کردن هر تب فقط کافیست کلید ترکیبی Ctrl + D را نگه دارید،یک پنجره پاپ آپ نمایش داده میوشد که میتواند نام و دیگر تنظیمات پوشه برای اضافه شدن به بوک مارک را توسط آن تعیین نمایید.

انزل وب

با کلیک راست بر روی بر روی تب منویی با گزینه های Pin the tab to the left, Close tabs, Close other tabs, Close tabs to the right, Reopen closed tab و Bookmark all tabs که برای کارهایی مثل بستن،دوباره باز کردن،پین کردن و بوک مارک کردن تب ها کاربرد دارند را مشاهده میکنید.

انزل وب

از نظر حجم این نرم افزار بسیار سبک میباشد و میتوانید بدون نگرانی از افت سرعت سیستم و.. با آن کار کنید و پوشه های خود را سریعتر از قبل مدیریت نمایید.این نرم افزار را رایگان از اینجا برای Windows XP, Windows Vista, Windows 7 و Windows 8 دانلود کنید.

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حذف بوک مارک در کروم در کامپیوتر و گوشی
آموزش حذف بوک مارک در کروم در کامپیوتر و گوشی
انتقال اطلاعات از فایرفاکس به گوگل کروم : بوک مارک ، پسورد ، هیستوری و...
آموزش انتقال اطلاعات از فایرفاکس به گوگل کروم : بوک مارک ، پسورد ، هیستوری و…
کار ، حذف و ایجاد بوک مارک (Bookmark) در ورد
آموزش ۵ روش کار ، حذف و ایجاد بوک مارک (Bookmark) در ورد
رفع ارور بوک مارک و Error Bookmark Not Defined در ورد
آموزش ۲ روش رفع ارور بوک مارک و Error Bookmark Not Defined در ورد

نظرات

  • محمد says:

    سلام
    چرا این کلاور رو آنتی ویروس به عنوان ویروس شناسایی میکنه
    وقتی آنتی ویروس رو غیر فعال کنی نصب کنی بعد نصب هم بهش گیر میده …
    نود ۳۲

  • امیر says:

    سلام. ببخشید. واسه ویندوز تن هم هست

  • عباس says:

    من مدت هاست از این برنامه استفاده میکنم.
    نکته مهم درباره این برنامه این هست که قابلیت بروز رسانی اتوماتیک داره.
    اوایل مشکلاتی داشت که در نسخه ۳.۰.۴۰۶.۰ برطرف شدن همگی.
    راستی این تبلیغات پاپ آپ سایتتون آدم رو کلافه میکنند… :دی

  • amin says:

    این افزونه باگ زیاد داره، برای فولدرهای حجیم مشکل پیدا میکنه

  • fatemeh says:

    salam shhriar khobi?che khabara?

  • Alir3za3 says:

    البته باید بگم اولین بار فایرقاکس این ویژگی رو ابداع کرد و همه ی مرور گر ها از اون کپی برداری کردن
    پس اینطور با جسارت نگید
    “شاید بتوان گفت یکی از بهترین ویژگی هایی که به مرورگرهایی نظیر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس اضافه شد،ویژگی باز کردن و نمایش چند تب (Tab) در یک پنجره واحد بود”
    درسته که کروم از همون اول این ویژگی رو داشت ولی مدت ها قبل از این که ورژن بتا کروم بیاد ما داشتیم از این ویژگی در فایر فاکس استفاده میکردیم

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      علی رضا عزیز فایرفاکس اولین مرورگری نبود که این خاصیت رو داشت و اولین بار هم این خاصیت توسط کمپانی موزیلا اختراع نشد! بلکه اولین بار مولتی تب در سال ۱۹۸۸ ابداع و در یک ویرایشگر متن استفاده شد،اولین مرورگری هم که از این خاصیت استفاده کرد مرورگر HyperTIES بود.
      برای اطلاع بیشتر در مورد این خاصیت میتونی به اینجا مراجعه کنی 🙂