رفع پیغام خطا Cannot Delete و Access Denied فایل و پوشه ها

در برخی اوقات کاربران هنگامی که قصد دارند فایل یا پوشه ای را در ویندوز اجرا یا باز کنند با پیغام خطاهایی (Error) همچون Cannot Delete File/Folder یا Access Denied مواجه میشوند که باعث عدم اجازه یا توانایی دسترسی به فایل/پوشه موردنظر توسط سیستم عامل ویندوز میشود.در ادامه راه حلی برای رفع این مشکل معرفی میکنیم.

این مشکل اغلب به خاطر تغییر یا تعیین پیشفرض مجوز دسترسی (permission) فایل/پوشه توسط ویندوز،برنامه،پردازشی خاص یا کاربر ایجاد و فایل یا پوشه غیر قابل دسترس میشود،برای حل آن باید مجوزهای دسترسی را تغییر داد. (در گذشته روشی برای تغییر مجوز دسترسی و قفل کردن فایل و پوشه معرفی کردیم)

رفع مشکل Cannot Delete

برای اینکار ابتدا نرم افزار سبک و بسیار کاربردی TakeOwnerShip Pro را رایگان دریافت و نصب کنید.

رفع ارور Access Denied

پس از نصب نرم افزار و اجرا و در صفحه اصلی با استفاده از دکمه Add فایل/پوشه که برای دسترسی به آن با پیغام خطا مواجه میشوید را انتخاب نمایید.در نسخه جدید برنامه با کلیک مجدد بر روی دکمه Add میتوانید فایل یا پوشه دیگری را به برنامه اضافه کنید و عملیات باز کردن قفل و تغییر مجوز  فایل یا پوشه را به صورت دسته ای انجام دهید.

همچنین با کشیدن و رها کردن فایل یا پوشه ها (Drag and Drop) در کادر سمت چپ میتوان فایل و پوشه ها را بسیار سریع تر به برنامه اضافه کرد.

باز کردن قفل فایل و پوشه

در پایین برنامه با زدن تیک Include subfolders and files نرم افزار بر روی تمامی فایل ها و پوشه هایی که زیر مجموعه پوشه های تعیین شده شما هستند نیز عملیات تغییر مجوز و آزاد سازی دسترسی را انجام میدهد.

پس از تعیین فایل/پوشه ها با کلیک بر روی دکمه TakeOwnerShip فرآیند باز کردن قفل پوشه و فایل ها انجام میشود و در صورتی که عملیات موفقیت آمیز باشد عبارت Done در ستون Progress جدول آدرس پوشه نمایش داده میشود.

رفع پیغام پیغام خطا "Cannot Delete" و "Access Denied"

این برنامه با اضافه کردن گروه با مجوز دسترسی جدید به فایل یا پوشه در بخش امنیتی (Security) مشخصات پوشه/فایل (Properties) باعث ایجاد امکان دسترسی مجدد شما به آنها و رفع پیغام خطا Cannot Delete و Access Denied فایل و پوشه ها میشود.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • محمدرضا says:

    من اینکارو کردم ابزم خطای access is denied میده چیکار کنم باید سیستم رو ریستارت کنم یا نه لطف کنین کمک کنین

  • ابوالفضل اسلامیان says:

    عالی بخدا دمتون گرم کلی اطلاعات مهم و حیاتی داشتم که داشتن از دست میرفتن شما نجاتشون دادین بازم ممنون واقعا عالی هستین

  • احمد says:

    سلام ممنونم واقعا

  • کیارش says:

    عالی بود راهکارتون دمت گرم

  • mosavi says:

    احسنت برشما بسیار عالی و کاربردی و بدون هزینه مشکلات مردم را حل میکنید اجرکم عند الله

  • علی says:

    خدا کنه درست شه من یه ماه می خوام که AUTORUN داخل فلشم رو پاک کنم خطای ACCESS IS DENIED میده با هر برنامه و کدی که میشد کردم اما نشد

  • Amir says:

    خیلی خیلی ممممممممممنونننن

  • Gamer_black1 says:

    اگه این روش واسم کار کنه ازتون خیلی ممنون میشم،امیدوارم کار کنه چون هر راهی بگید تست کردم ویندوز عوض کردم،یوزر عوض کردم،دسترسی تمام فایل ها رو درست کردم اما بازم…
    امیدوارم این روش درست شه وگرنه ۱۲۰G رو مجبورم فرمت کنم

  • mahdi says:

    سلام
    من خیلی وقته مشکل دارم وقتی می خوام فایل هایی که سپر داره رو باز کنم مثل فایل نصبی بازی خطا میده راهی هست یا باید ویندوز را عوض کنم؟؟
    ممنون

  • محمد says:

    درود بر شما
    مشکلم حل شد می خواستم از خیر ۱۰گیگ فیلم و عکس قدیمی بگذرم که راهنمایی شما بدردم خورد
    بازم ممنون

  • اکبر says:

    خیلی خیلی عالی بود . لذت بردم . خیلی ممنون از شما

  • علی says:

    به قران به جرعت میتونم بگم بهترین سایتی.بخدا هر وخ مشکل داشتم حل کردین.چن روز بود وقتم تلف شده بود.واقعا دمت گرم
    عشقین

  • یاسر says:

    با سلام. بعد از کلی جستجو تو اینترنت با دستور شما مشکل من رفع شد خیلی ممنون و متشکرم

  • asd says:

    سلام خسته نباشید نرم افزار رو ریختم کارای که گفتید هم انجام دادم وDone هم دیدم ولی هنوز کاری با پوشه نمیشه انجام داد و همون پیغام ها رو میده

  • فیروز says:

    سلام و درود
    واقعا دس خوش نرم افزار کارم رو راه انداخت
    سه تا درایور دسترسی محدودکرده بودم یکیش میخواستم محدودیت دسترسی بردارم نمیشودخطا های عجیب میداد با این برنامه ردیف شد تشکر

  • مهراد says:

    ممنون. مشکلم بعد از چندین مدت برطرف شده . چندین پوشه بودن که اصلا پاک نمیشدن 🙂

  • salvia says:

    درود من به این برنامه واقعا نیاز دارم ،هر چیزی رو ب کامپیوتر وصل میکنم این system volume informationرو داره فلش، دوربین،هارد،…اما وقتی واسم دانلودمیشه، بالاش ی علامت سوال میاد ک انگار پوشه خالیه،نجاتم بدین۳ساله این مشکلو دارم.

صفحات 1 2