برنامه های ضرروری و لازم ویندوز

برنامه های سبک و کاربردی که پس از نصب ویندوز به کارمان خواهد آمد

همه ما پس از گذشتن ماه ها استفاده از سیستم خود از یکسری از نرم افزار های نصب شده بیشتر از همه استفاده میکنیم،در این بین بعضی از نرم افزار های با وجود اینکه رایگان و کم حجم هستند بسیار بیشتر از دیگر برنامه ها به کارمان می آیند و از آنها استفاده میکنیم.در ادامه چند نرم افزار سبک و کاربردی که میتوانند کمک و ابزاری خوبی برای سیستم عامل شما باشند را معرفی میکنیم.

جستجوگر کوچک،کم حجم و رایگان اما بسیار سریع و قوی

در گذشته نرم افزار سرچ Everything را معرفی کردیم این نرم افزار دارای حجم بسیار کمی میباشد و قابلیت فوق العاده اسکن تمام هارد دیسک شما در ۷ ثانیه و جستجو آنی فایل ها را داراست که میتواند با استفاده از آن بسیار سریع و بدون وقفه به فایل یا پوشه مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

جستجوگر کوچک،کم حجم و رایگان اما بسیار سریع و قوی

دانلود Everything


دیکشنری فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی بدون نیاز به نصب

دیکشنری رایگان ZDicxp بی شک یکی از کارآمدترین و سریعترین نرم افزار های دیکشنری رایگان است که فقط کافیست کلمه مورد نظر را تایپ کنید تا ترجمه یا نزدیک ترین ترجمه به آنرا مشاهده کنید.این برنامه بسیار سبک و بدون نیاز به نصب (پرتابل) و با اکثر نسخه های ویندوز سازگار است.

دیکشنری فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی بدون نیاز به نصب

دانلود ZDicxp


نرم افزار سبک رایت دی وی دی و سی دی

Nero یک نرم افزار مشهور رایت CD و DVD میباشد اما نسخه های جدید آن بسیار سنگین و بهمراه تعداد زیادی از پلاگین ها ارائه میشود اگر شما هم مثل من علاقه ای به استفاده از پلاگین ها و نسخه سنگین این برنامه ندارید پیشنهاد میکنم که از نسخه Nero Micro که ورژن سبک و قدیمی تر Nero میباشد و تنها گزینه های اصلی رایت را در اختیار شما قرار میدهد استفاده کنید.

نرم افزار سبک رایت دی وی دی و سی دی

NeroMicro بر روی اکثر نسخه های ویندوز قابل نصب و استفاده است و بسیار سریعتر از نسخه اصلی لود و اجرا میشود.

دانلود NeroMicro


نمایش و استفاده از فایل های فشرده

Winrar یک نرم افزار مشهور فشرده سازی و کم حج کردن فایل ها است اما خب این نرم افزار رایگان نیست و پس از مدتی ممکن است برای خواندن بعضی از فایل ها با پیغام های آزار دهنده و .. مواجه شوید جایگزین این برنامه میتواند نرم افزار بسیار سبک و رایگان ۷-Zip باشد که تنها یک مگابایت حجم دارد و برای اکثر نسخه های ویندوز در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی دردسترس است.این نرم افزار حتی توانایی خواندن فایل هایی با پسوند rar را هم داراد.

نمایش و استفاده از فایل های فشرده

دانلود ۷-Zip


فتوشاپ کوچک و سبک

نرم افزار قدرتمند و معروف فتوشاپ (Photoshop) بی شک جزو بهترین نرم افزارهای ویرایشگر عکس است اما این نرم افزار بسیار سنگین و غیر رایگان است و برای اشخاصی که تنها به دنبال برخی از قابلیت های ویرایش تصویر هستند چندان مقرون به صرفه به نظر نمی رسد اگر از نسخه های ویندوز ۷،۸ و ۱۰ استفاده میکنید پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار سبک و رایگان Paint.Net است این نرم افزار دارای قابلیت و ابزار ویرایشی بسیار خوبی میباشد که برای شما که چندان نیاز به فیلتر و ابزار تخصصی ویرایش تصویر ندارید بسیار مناسب است همچنین میتوانید از نرم افزار رایگان و نسبتا سنگین اما قدرتمند GIMP که برای ویندوز،لینوکس و مک ارائه شده است نیز استفاده کنید.

فتوشاپ کوچک و سبک

دانلود Paint.Net

دانلود GIMP


پی دی اف خوان سریع و سبک

دو نرم افزار مشهور Adobe Acrobat Reader و FoxitReader در زمینه نمایش و ویرایش فایل های PDF بسیار معروف هستند اما این نرم افزارها غیر رایگان و نسبتا سنگین میباشند و در صورتی که تنها نیاز به خواندن بدون دردسر فایل ها باشد گزینه چندان مناسبی نیستند ،SumatraPDF یک پی دی اف خوان سبک،رایگان و بدون نیاز به نصب مناسب اکثر نسخه های ویندوز است که فقط کافیست فایل ها را به درون آن بکشید و محتوا آنها ر مشاهده کنید.

پی دی اف خوان سریع و سبک و رایگان

دانلود SumatraPDF


نمایش فولدر ها به صورت تب های کنار هم

قبلا به صورت کامل نرم افزار کوچک و کاربردی Clover را معرفی کردیم،این نرم افزار به اکسپلورر فایل و پوشه ویندوز قابلیت نمایش تب به صورت مرورگر گوگل کروم،بوک مارک پوشه ها و.. را میدهد.

نمایش فولدر ها به صورت تب های کنار هم

دانلود Clover


آنتی ویروس رایگان

در دنیای پر از ویروس های و برنامه های مخرب کامپیوتری استفاده و نصب آنتی ویروس تقریبا یک اجبار برای سیستم کاربران شده است.نرم افزار های محبوب آنتی ویروس معمولا دارای لایسنس  و غیر رایگان میباشند.استفاده از نرم افزارهای غیر رایگان مطمئنا دارای مزیت های بسیار زیادی است اما برخی شرکت های آنتی ویروس نسخه رایگان و سبک تر از آنتی ویروس ها را نیز برای کاربرانی که نیاز به تمامی ویژگی های آنتی ویرویس های سنگین ندارند منتشر کرده اند.

آنتی ویروس رایگان

از میان این نسخه ها به انتخاب مجله معتبر PCMAG  نسخه رایگان آنتی ویرویس پاندا و بیت دفندر دارای بالاترین امتیاز دریافتی شده اند.

دانلود Panda Free Antivirus

دانلود Bitdefender Antivirus Free Edition

در ضمن پیشنهاد میکنم پست های چگونه بصورت ایمن به محتویات یک فلش داریو ویروسی دسترسی پیدا کنیم و برترین آنتی ویروس های آنلاین رایگان را نیز برای مقابله ویروس و برنامه های مخرب مشاهده کنید.


نرم افزار های ضروری دیگر

علاوه بر نرم افزار های کاربردی بالا یکسری از برنامه که بیشترشان رایگان هستند امروزه در بین کاربران بسیار استفاده میشوند نرم افزایی مثل مرورگر های وب گوگل کروم و فایرفاکس، پلیرهای رایگان VLC و KMPlayer،نرم افزار های چت صوتی و تصویری Skype،Telegram و Pidgin و نرم افزار رایگان و نسبتا سبک مدیریت ایمیل Mozilla Thunderbird که جایگزین بسیار خوب نرم افزار مایکروسافت Outlook است.

 نرم افزار رایگان و نسبتا سبک مدیریت ایمیل Mozilla Thunderbird


در پایان اگر شما نیز برنامه های سبک و کاربردی سراغ دارید که پس از نصب سیستم عامل خود حتما آنها را نصب و استفاده میکنید خوشحال میشویم آنرا با ما و دیگران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

خاموش کردن آلارم با صدا
خاموش کردن زنگ هشدار ساعت گوشی اندروید به وسیله صدا و فرمان صوتی

نظرات

  • Sadegh says:

    می خوام چند تا نرم افزار معرفی کنم که خیلی خوب هستن مثل کلون cdبرای ایمیج گیری از سی دی ودیویدی استفاده میشه ونرم افزار ویرچوال کلون درایو که داریو مجازی هست وفایل های ایمیج رو با این نرم افزار اجرا میکنن ونرم افزار ویرچوال باکس که میتونیم با اون سیستم عامل لینوکس ونسخه های ویندوز رو روی اون نصب وکنیم رایگان هستش.

  • مسافر منتظر says:

    سلام خسته نباشید با تشکر برنامه Ashampoo Burning Studio 16.0.7.16 Portable هم برنامه خوبیه خصوصا اینکه فایلها و فولدرهای فارسی رو هم رایت میکنه من خودم از اون استفاده کردم و راضی هستم حجم این برنامه ۱۸۱ مگه و سرعتش هم خوبه امیدارم این برنامه رو هم توی سایتتون قرار بدین ممنون از همه شمابزرگواران و تمام زحماتتون خدانگهدار التماس دعا موفق باشید

  • حسین says:

    با سلام خدمت شما و دیگر همراهانتون. تشکر میکنم از اینکه این مطالب مفید رو در اختیار ما قرار میدین. منم چنتا نرم افزار خدمتتون معرفی میکنم امیدوارم به کارتون بیاد
    ۱- نرم افزار Teracopy: برای کپی با قابلیت pause و دیگر موارد مفید
    ۲- نرم افزار موسیقی Musicbee : برنامه خیلی کاملی هست(با چندین ماه سرچ تو نت میگمم :D) و بسیار کامل از هر لحاظ مخصوصا اسکین
    با تشکر :))

  • Trainer says:

    درود

    من به جای KM Player که تبلیغاتش اذیت میکنه و کند شده . پلیر Potplayer رو پیشنهاد میکنم که بهترین هست . از نظر سرعت ، پشتیبانی از فرمت های مختلف

    برای گوش دادن به موزیک هم بهتر از AIMP3 سراغ ندارم

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      بزودی در پست جداگانه این نرم افزار رو بررسی میکنیم
      موفق باشید

  • saman says:

    موارد خیلی زیاد دیگر و البته کاربردی وجود دارد که بزودی قرار میدم.

    • شهریار مهاجر says:

      ممنون از شما ،خوشحال میشیم این موارد رو با ما به اشتراک بذارید 🙂

  • darius says:

    واقعا clover و everything کاربردی هستن.
    و بدون اونها ویندوز یه چیزیش کمه.

  • بنده خدا says:

    مقرون درسته نه مرقون /////////