تولید کفش های قابل بازیافت با موادمهندسی

تولید کفش های قابل بازیافت با مواد مهندسی

کفش ها، همانند بسیار از اقلام مورد مصرف بشر، از موارد مختلف زیستی ساخته شده است که نهایتا بعد از تولید می تواند قابل بازیافت باشد.تولید کفش ها با مواد و پلیمر های قابل بازگشت به طبیعت ، مدت ها پیش در بسیاری از کشور ها از جمله ایران آغاز شده است.اما جدا از استفاده مجدد کفش ها و امکان بازآوری آن ها به طبیعت، تفکر دیگری که مدت ها ذهن خلاق bruno truong ، مهندس مواد را به خودش مشغول کرده بود، ساخت کفش هایی بود که به راحتی قابل تجزیه و بازیافت توسط خود مصرف کننده باشد.به این شکل که مواد استفاده شده در ساختار کفش، کاملا فیزیکی و در دسترس مصرف کننده قرار بگیرند تا این که خود کفش به صورت کلی بازیافت شود و مواد آن بعد ها تفکیک شود.آن چه که در ادامه می خوانید، توضیح مختصری در رابطه با این ایده و اختراع کفش ها با مهندسی مواد می باشد.

کفش ها نیز قابل بازیافت می شوند!

طراحی این کفش ها برای بازیافت به گونه ای ست که امکان جداسازی اقلام به کاربرده برای خود مصرف کننده وجود دارد.

تولید کفش های قابل بازیافت با موادمهندسی

استفاده از مواد به در سایز میکرو و به علاوه بهره مندی از فناوری نانو، سبب ساخت بهتر و سبک تر این محصول شده است که در مجموع، ترکیب به کار برده شده یک فراماده ( metamaterials)خوانده می شود.

خوش بختانه طراحی منحصر به فرد این محصول باعث شده است که از موادی چون چسب در این محصول استفاده نشود و به این ترتیب بازیافت ان ساده تر از قبل به نظر می رسد.

کفش ها، همانند بسیار از اقلام مورد مصرف بشر، از موارد مختلف زیستی ساخته شده است که نهایتا بعد از تولید می تواند قابل بازیفات باشد.تولید کفش ها با مواد و پلیمر های قابل بازگشت به طبیعت ، مدت ها پیش در بسیاری از کشور ها از جمله ایران آغاز شده است.اما جدا از استفاده مجدد کفش ها و امکان بازآوری آن ها به طبیعت، تفکری دیگری که مدت ها ذهن خلاق bruno truong ، مهندس مواد را به خودش مشغول کرده بود، ساخت کفش هایی بود که به راحتی قابل تجزیه و بازیافت توسط خود مصرف کننده باشد.به این شکل که مواد استفاده شده در ساختار کفش، کاملا فیزیکی و در دسترس مصرف کننده قرار بگیرند تا این که خود کفش به صورت کلی بازیافت شود و مواد ان بعد ها تفکیک شود.آن چه که در ادامه می خوانید، توضیح مختصری در رابطه با این ایده و طراحی نو می باشد. کفش ها نیز قابل بازیافت می شوند! طراحی این کفش ها برای بازیافت به گونه ای ست که امکان جداسازی اقلام به کاربرده برای خود مصرف کننده وجود دارد. استفاده از مواد به در سایز میکرو و به علاوه بهره مندی از فناوری نانو، سبب ساخت بهتر و سبک تر این محصول شده است که در مجموع، ترکیب به کار برده شده یک فراماده ( metamaterials)خوانده می شود. خوش بختانه طراحی منحصر به فرد این محصول باعث شده است که از موادی چون چسب در این محصول استفاده نشود و به این ترتیب بازیافت ان ساده تر از قبل به نظر می رسد. 2 تحقیقات bruno truong و سایر همکارانش در زمینه ی طراحی مواد، سبب شد تا به جای استفاده از فوم، محصولی که قبلا نیز برای بازیافت کفش ها استفاده میشود، این بار از ترکیبی ویژه به نام پلی اورتان استفاده شود که همچون فوم، ساختاری صاف و منعطف دارد. در نهایت بازیافت این مواد به صورت دستی، اقلامی می باشد که در شکل زیر مشاهده می کنید: 3 در طراحی این محصول، علاوه بر همکاری مهندسین مواد، از پزشکان ورزشی نیز استفاده شده است تا در نهایت از بهترین ابزار طراحی و اندازه گیری بخش های این کفش استفاده شود.موادی که برای این محصول انتخاب شده است، علاوه براین که کشسانی کامل را برای کفش و لایه های آن ایجاد می کند، حس راحتی و کمترین فشار در برخورد با موانع ایجاد می کند. 4 تمامی قطعات به کاررفته در این کفش، شکاف نازک و باریکی دارند که برای جداکردن بخش های مختلف کفش کاربرد دارند.بخش هایی که در شکل زیر می بینیدف به تریب برای پاشنه پا و انگشتان شصت می باشد که بعد از پیاده شدن روی کفه اصلی، امکان اتصال سایر قطعات به این دوبخش فراهم می گردد. 5 در پایان تصاویری از الگوی این کفش را میبینید: 6 7 8 شاد باشید

تحقیقات bruno truong  و سایر همکارانش در زمینه ی طراحی مواد، سبب شد تا به جای استفاده از فوم، محصولی که قبلا نیز برای بازیافت کفش ها استفاده میشود، این بار از ترکیبی ویژه به نام پلی اورتان استفاده شود که همچون فوم، ساختاری صاف و منعطف دارد.

در نهایت بازیافت این مواد به صورت دستی، اقلامی می باشد که در شکل زیر مشاهده می کنید:

تولید کفش های قابل بازیافت

در طراحی این محصول، علاوه بر همکاری مهندسین مواد، از پزشکان ورزشی نیز استفاده شده است تا در نهایت از بهترین ابزار طراحی و اندازه گیری بخش های این کفش استفاده شود.موادی که برای این محصول انتخاب شده است، علاوه براین که کشسانی کامل را برای کفش و لایه های آن ایجاد می کند، حس راحتی و کمترین فشار در برخورد با موانع  ایجاد می کند.

تولید کفش های قابل بازیافت با موادمهندسی

تمامی قطعات به کاررفته در این کفش، شکاف نازک و باریکی دارند که برای جداکردن بخش های مختلف کفش کاربرد دارند.بخش هایی که در شکل زیر می بینید، به تریب برای پاشنه پا و انگشتان شصت می باشد که بعد از پیاده شدن روی کفه اصلی، امکان اتصال سایر قطعات به این دوبخش فراهم می گردد.

تولید کفش های قابل بازیافت با موادمهندسی

در پایان تصاویری از الگوی این کفش را میبینید:

تولید کفش های قابل بازیافت با موادمهندسی

تولید کفش های قابل بازیافت با موادمهندسی

شاد باشید

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • Soheilafarahani says:

    باسلام وقتتون بخیر من خودم واقعا خسته شدم مدام برنامه بخر بازم اشکالی هست خطای اتصال به اینترنت وشبکه وب . به روز رسانی چروم نمیشود جیمیل به روز رسانی نمیشود خطای گوگل چروم ترجمه زبان خطای پشتیبانی خطای دامنه که ۳۱۰۰۰ تومان برای رفع خطای پرداخت کردم در پورتال خطایی ۵۰۵.و ۴۰۴ و۴۰۳ با داشتن مودم باز خطای اینترنت جمیل ورمزیار ورودم مومنم درسته برای نصب هر برنامه خطا میده اشتباه است لطفا راهنماییم کنید حتی گوگل هم خطای اتصال شما خصوصی نیست